mudbug Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Jeg har sett nye BMW bil som har belysning på eksteriør dørhåndtak. Jeg bestemmer meg for å innstallere LED lys fra www.hyperledz.com. Verktøy som trengs: 10mm pipe skruetrekker Små standard skruetrekker Batteri drill med 4.5 mm bor Stripper Kopling mellom ledninger. 4x3” LED stips fra www.Hyperledz.com Jeg bruker multimeter for å se hvilken ledning er postive. rød/lyse blå er positive på min bil. Kopler ut batterien pga airbag på forandør. Jeg begynner bakdør. Fjerner skruendeksel innsiden dørhåndtaket og fjerner skruen. Fjerner og kopler fra lyset fra bunnen av døra. Fjerner håndtak ved å gjøre slik. Fjerner dørpannel. skaller av dampsplast. Borer et hull med 4,5 mm under eksteriør håndtak. Trer ledningen gjennom hullet og dampsplast. Kopler sammen ledningen. Forandør: Fjerner lufthull skruen. Fjerner håndtak ved å gjøre slik. Jeg legger dørpanel slik. Fjerner airbag. Jeg kopler ikke av airbag. Jeg bruker stripper for å henge opp den. Borer hull og fjerner dampsplast. Trer ledningen gjennom hullet og gjennom dampsplast. Kopler på ledninger. Her er resultat av 3 timer arbeidet på alle 4-døra..
mudbug Skrevet August 9, 2009 Forfatter Skrevet August 9, 2009 Skal ta noe bilde når det er mørkt. Det er sikker stillig når vinteren kommer.
mudbug Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 Stilig. Post gjerne flere bilder... Jeg tok bilder i garasjen. Det er veldig trangt, fikk ikke zommer sikkerlig.
enverl Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Et lite tips: Hvis man kjøper krom-tape og teiper innsiden av dørhådtaket( der du løfter opp for å åpne døren), så vil man få er mye mer jevnt og sterkere lys. Lyset reflekteres utover hele håndtaket. Jeg kjøpte krom-tape på biltema og syntes dette fungerte veldig bra:) Jeg opplevde at lyset synes til og med i dagslys. e 39 touring reagerte på dette 1
5er_Rosland Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 Et lite tips: Hvis man kjøper krom-tape og teiper innsiden av dørhådtaket( der du løfter opp for å åpne døren), så vil man få er mye mer jevnt og sterkere lys. Lyset reflekteres utover hele håndtaket. Jeg kjøpte krom-tape på biltema og syntes dette fungerte veldig bra:) Jeg opplevde at lyset synes til og med i dagslys. hvor får man kjøpt disse lysa? finner de ikke jeg gitt
stianandre Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Hvilke ledninger kobler du det på? Vil jo helst ikke att de står og lyser konstant. Hadde jo vert greit att det går på når lyset inni bilen f.eks er på. Ettersom det går på når du trykker på låseoppknappen om du har trådløs nøkkel:) Ettersom dette er en DIY tråd, så burde du få dette opp i øverste post.
stianandre Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Koble deg på ledningene til lys under døra. att jeg ikke tenkte på det ja
Reef89 Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Ble bra det der Men ville nok gått for orginal fargen som intrumentene har slik som jeg har på mine dører, slik at det ser litt orginalt ut sånn som på for eks. E60 LCI
stianandre Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Ble bra det der Men ville nok gått for orginal fargen som intrumentene har slik som jeg har på mine dører, slik at det ser litt orginalt ut sånn som på for eks. E60 LCI Ville du hatt røde lys i håndtakene på utsiden av bilen? hadde du montert på innsiden, så burde di være røde:) utsiden hadde vel blitt litt jalla?
Reef89 Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Ble bra det der Men ville nok gått for orginal fargen som intrumentene har slik som jeg har på mine dører, slik at det ser litt orginalt ut sånn som på for eks. E60 LCI Ville du hatt røde lys i håndtakene på utsiden av bilen? hadde du montert på innsiden, så burde di være røde:) utsiden hadde vel blitt litt jalla? HAhahahja ser det nå at det var på UTSIDEN Men ja jeg har røde på innsiden.
stianandre Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Ble bra det der Men ville nok gått for orginal fargen som intrumentene har slik som jeg har på mine dører, slik at det ser litt orginalt ut sånn som på for eks. E60 LCI Ville du hatt røde lys i håndtakene på utsiden av bilen? hadde du montert på innsiden, så burde di være røde:) utsiden hadde vel blitt litt jalla? HAhahahja ser det nå at det var på UTSIDEN Men ja jeg har røde på innsiden. Orginalt eller ettermontert? Vet noen har dette orginalt, ligger da ledningene klart til dette? eller kobler du deg på samme krets som på di 2 dottene i taket? Eller evnt instrumentbelysningen:)
Reef89 Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Nei det er kun enkelte LCI modeller som har det orgialt, jeg laget det selv på min. Se i tråden min på "night prosjekt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå