E30Frelst Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Notere ned.. ALDRI TEKSTE PÅ TRAFFIKERT VEI.
316 Skrevet August 17, 2009 Forfatter Skrevet August 17, 2009 Men desverre er virkeligheten like brutal Så absolutt. Det er ikke mye som skal til. Får meg til å tenke...
heimkokt Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 en blodflekken i frontruta bak rattet med airbag sjø. Filmen var jo så realistisk at jeg blir dårli nestn.
Lars89 Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Kjenner meg litt for godt igjen på de filmene ja Noen andre som la merke til at det bare var Forder som kræsja?
///MoePower Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Noen andre som la merke til at det bare var Forder som kræsja? Det betyr ikke at vi som kjører BMW er udødelige og aldri kræsjer.
Rabies Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Noen andre som la merke til at det bare var Forder som kræsja? Det betyr ikke at vi som kjører BMW er udødelige og aldri kræsjer. Nei, det betyr at de som kjører ford er udugelige og alltid kræsjer (Sorry, men den der kom gratis ) Back on topic... Hender faktisk at jeg leser/skriver melding selv når jeg kjører. Tror det blir mindre av det etter denne filmen.
Haug530D Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Kunne like gjerne vært noen som fiklet med anlegg, det er faen så tragisk at dette skjer sikkert hver dag, flere ganger om dagen i hele verden.
Hawkon88 Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Det skjer nok i dette veldig samme øyeblikk. Jeg legger merke til at denne videoen traff meg HARDT. Desverre er også jeg en av disse sjåførene "som er best". Og det er jeg nok også (ikke verdens beste- men utsagnet kommer for å gjøre poenget) så fremt at jeg ikke fikler med andre ting. En ting er dette med å komme over i motsatt kjørefelt- jeg har holdt på med mye annet enn å følge med på veien, uten å hatt så mye som en eneste fare situasjon som følge av det. En ting er å komme over i motsatt kjørefelt, det klarer de fleste å unngå mens de kjører i koma (en ivrig diskusjon med passasjerer hvor en "plutselig" er framme, uten å huske så mye av de siste 2minuttene.. Problemet er ofte hva som kommer fra sidene.. Jeg oppfordrer forresten til å poste flest mulig slike filmer i feks tulletråden, for å prøve å få (hvertfall meg) til å endre holdningen ovenfor slike ting? Litt av grunnen til at jeg sier dette er fordi: I fjor på denne tiden skulle meg og 3kompisser hjem til bergen fra kr.sand. Rett etter hovden (strekket på toppen av bakken) skulle jeg kjøre forbi en bil som jeg sett framfor meg (og tatt henne hurtig igjen selvom jeg holdt fartsgrensen sånn noen lunde). På stedet er det 60sone. Dama framfor la seg over mot høyre, og bremste ned. Jeg tenkte at hun hadde sett meg- og at hun ville hjelpe meg forbi. Jeg hadde 60 på speedo- på med blinklys-sjekka speil og dødvinkel (hva om?) byttet til venstre felt, uten å gå på gassen. Så svinger dama til venstre.. jeg kjørte i denne situasjonen helt bevisst- og hadde ingen "jaja det går jo bra med denne drøye forbikjøringen"-tanker. Resultatet ble at kompissen min fikk igjen 90 000kr for e36en sin (bilen jeg kjørte) og dama sin peug 809 fikk skader for over 200k. Jeg traff henne rett i førerdøren. Hva om dette hadde vært en nissan micra fra 92? Jeg hadde sannsynlig drept henne.. Følelsen jeg fikk av at side airbagen hennes var løst ut, og hang slik at jeg ikke kunne se fjeset, og måtte gå ut av bmwen, og bort å banke på ruten var HELT syk.. Heldigvis kjøpte forsikringsselskapet min historie-så hun fikk all skyld, etter at de hadde diskutert i 3mnd. Hva tenker slike sjåfører med? Hva hadde skjedd dersom hun hadde dødd? JEG hadde fått skyld, og måtte levd med å ha drept henne.. På torsdag kjørte jeg samme distansen med a6en til far (omtalt i tråden om vedkommede som vil selge 320da'en sin) På et strekk et stykke etter haukeli skulle jeg kjøre forbi en bil med tilhenger, en citroen og 2bobiler de låg i ca 70kmt. Det var lyst, GOD sikt, ingen utkjørsler, og så langt at jeg kunne ta alle uten å stresse.. Jeg gjorde rutinen min ved feltskift- blinklys, speil-dødvinkel, bytte felt. Gav gass, og hadde kanskje 100 på speedo, gjevn fart forbi bilen med tilhenger, tok igjen citroen, og han gav et blink, før han la seg inn i siden min.. Resultatet ble at han knerta begge dørene på hs, og hjulbuen bak. Det var ikke langt i fra at pressa meg inn i autovernet heller- hvor skøytene på autovernet er av typen "ostehøvel" når man treffer på venstre side av veien.. Jeg mener du ikke er bevisst på kjøringen din om du bruker 50m av strekket før du forstår at "oj her kan jo jeg kjøre forbi", uten å se i speil eller dødvinkel.. Jeg er ikke fotballinteressert, og spiller aldri fotball. Jeg finner andre måter å holde meg i form på.. Hvorfor kan ikke mennesker som ikke er interessert i det å kjøre bil finne andre måter å transportere seg selv på- så de ikke ødelegger for oss? Jeg ødelegger da ikke for dem? EDIT: la til bildene for ulykken med bmwen..
Leadfoot Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Dette skal jeg ærlig innrømme at jeg av og til gjør. Men jeg prøver alltid å gjøre det utenfor tettbebygde strøk. Jeg klarer å skrive meldinger uten å se på skjermen på mobilen, så det er tross alt LITT tryggere (). Men ja, det er så mangt som kan skje i trafikken.
Hawkon88 Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Leadfoot, jeg gjør også passasjerer oppmerksomme på at dem må følge litt med, og dersom det er jeg som ringer til noen- så ringer jeg aldri før jeg har ene hånden fri fra blinklys, gir, osv.. Kommer det innkommende blir det straks litt annerledes- ofte fikling for å få mobilen ut av lomma mens jeg sitter også (men da med øynene på veien)
Haug530D Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Skummelt det med forbikjøringer ja, spesielt på motorveier, derfor bruker jeg alltid å blinke i god tid å når jeg da kjører forbi er det klampen i bånn for å komme fortest mulig forbi, vet jo aldri hvilken tullinger som er der ute som ikke sjekker speil å sånn, bremse ned det gjør jeg når jeg har kommt meg forbi å lagt meg sikkert i høyrefeltet igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå