Gå til innhold

Saab+BMW = sant?


knut_olestad
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=570279

Høres ut som en meget god ide, kanskje man slipper forsvinne ut i enhver sving.

Og tanken på en bakhjulsdrevet Saab er gøy, om ikke noe spesiell.

Du kom meg i forkjøpet der gitt, skulle akkurat til å publisere artikkelen men så så jeg at du hadde gjort det :D

Koenigsegg er defenitivt inne på noe da de vil bruke understellet fra BMW. Tror også de gjør det rette ved å gjøre Saab til et mer sportslig med en venlig miljøprofil. Da vil de apelere til en større brukergruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ofte man gleder seg over nyheter om Saab, men om dette går i boks, kanskje man plutselig blir Saab-eier ;)

Neppe, at man putter Bmw drivlinje på en Saab gjør den ikke om til en Bmw selv om det sikkert er en god ide, personlig så liker jeg ikke Saab mest pga utseende, så jeg kommer nok til å holde meg til Bmw ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den største fan av hva Saab har produsert etter Saab 96 heller, men ser for meg at ved dette veiskillet så ligger det ann til en langt bedre design enn det skvipet de har kommet med siden slutten av 70-tallet.

Gutta bak koenigsegg er fantastiske på design tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den største fan av hva Saab har produsert etter Saab 96 heller, men ser for meg at ved dette veiskillet så ligger det ann til en langt bedre design enn det skvipet de har kommet med siden slutten av 70-tallet.

Gutta bak koenigsegg er fantastiske på design tross alt.

Er absolutt enig om at Saab trenger en facelift eller med andre ord nye impulser. Dristigere linjer i desgnet og litt nytenkning når det gjelder interiør. Hver gang jeg har kjørt Saab har jeg følt meg liten og vinduskarmen når meg nesten opp til skuldrene funskjonene ligger på ulogiske plasser og mere til..

En ting skal de ha, de kjører på med miljøvennlige biler og håper de fortsetter med det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s3lylsly0uyqts795aoj.jpg

Nå når jeg ser på bildene, synes jeg at interiøret i Saabs nye 9-5 minner litt om en moderne versjon av det man fant i Ford Thunderbird i 1967.

2ssrbqxr73rvnjgp86u0.jpg

wygsqplhqje5vnjp1kr8.jpg

Jeg synes det fungerer bra i begge bilene. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at Saab nye interiør er blant de penerer for tiden. Ellers har jeg også sansen for det i nye Jaguar Xj.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ofte man gleder seg over nyheter om Saab, men om dette går i boks, kanskje man plutselig blir Saab-eier ;)

Neppe, at man putter Bmw drivlinje på en Saab gjør den ikke om til en Bmw selv om det sikkert er en god ide, personlig så liker jeg ikke Saab mest pga utseende, så jeg kommer nok til å holde meg til Bmw ja.

Mini har vel ikke alltid vært bmw maskiner i? Jeg vil no kategorisere de som sportslige (hvertfall s works)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ihvertfall ikke skade med flere bakhjulsdrevne alternativer i den mer folkelige delen av personbilmarkedet ihvertfall!

Skal bli gøy å følge med videre på hva de får til.

Nye 9-5 er jo utviklet før SAAb nå skifter eiere så den er lite relevant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...