Gå til innhold

Vurderer import av M-bil, råd til kjøpe hva?


Torbjørn E39
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Viss jeg skulle hatt noe spesielt som det er plass til hele familien så ville jeg nåkk godt for en M5 Winkelhock eller M5 20 Jahre Motorsport GmbH. Der har du all bruks biler som er usansynelig kule og spesielle. Du kan banekjøre, ligge bredt og kjøre på butikken for å hente melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg skulle hatt noe spesielt som det er plass til hele familien så ville jeg nåkk godt for en M5 Winkelhock eller M5 20 Jahre Motorsport GmbH. Der har du all bruks biler som er usansynelig kule og spesielle. Du kan banekjøre, ligge bredt og kjøre på butikken for å hente melk.

Dessverre er det lagd få eksemplarer av disse, så man risikerer å lete i årevis. 51 stk Winkelhock, 20 stk Motorsport og 22 Cecotto. Ikke akkurat hyllevare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg skulle hatt noe spesielt som det er plass til hele familien så ville jeg nåkk godt for en M5 Winkelhock eller M5 20 Jahre Motorsport GmbH. Der har du all bruks biler som er usansynelig kule og spesielle. Du kan banekjøre, ligge bredt og kjøre på butikken for å hente melk.

Dessverre er det lagd få eksemplarer av disse, så man risikerer å lete i årevis. 51 stk Winkelhock, 20 stk Motorsport og 22 Cecotto. Ikke akkurat hyllevare...

Helt sant, men han sier han skal ha bil iløpet av de 2 neste årene. Ville ihvertfall vært på utkikk etter disse. Var bare en ide. Er jo noen av de mest spesielle familie racerne som kom ut på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 M3 er raskere på banen, billigere deler, langt mer moderne chassis og motor og i tillegg er utvalget av strøkne utgaver med lav km stand større.

Vippet lenge fram og tilbake på E36 M3 og E34 M5 og angrer ikke ett sek på at jeg gikk for en M3 og min har "kun" 3,0L og 5-trinns kasse, så en 3,2L med 6-trinns manuell hadde jeg valgt "anywhere and anytime" over en E34 M5 performance-messig...

Men er jo 2 DØDSGROMME biler så uansett hva du går for så blir du nok ikke "skuffet" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe en av e36 m3 spesial versjonene

Hvilke e36 m3 spesial versjoner tenker du på? Individual?

Alpina kunna vel også gått an, tenker da på B3 osv men disse vokser ikke på trær de heller.

Bmw sine egene M3 CSL (M3 LTW), M3 GT, M3 GT-R, M3-R, the Imola Individual GT2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe en av e36 m3 spesial versjonene

Hvilke e36 m3 spesial versjoner tenker du på? Individual?

Alpina kunna vel også gått an, tenker da på B3 osv men disse vokser ikke på trær de heller.

Bmw sine egene M3 CSL (M3 LTW), M3 GT, M3 GT-R, M3-R, the Imola Individual GT2

M3 CSL, M3 GT-R, M3-R lukter jeg blir litt for "nytt", dyrt og en del av de sjelden vare. Men for all del dukker det opp en av de når jeg er mere på kjøpe fronten så kan det jo hende.

Flott med synspunkter, mye forskjellig men stort sett ser det ut som det heller mye mot E36 M3 3,2 4dørs sedan 8)

Fyr løs om du har noen tips fordeler/ ulemper... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du vil ha 3,2L og lurer bla på forsikring. Er vel 1000 tråder om dette men for at du skal få en liten ide på hva det koster; jeg betaler 11.000 på min `94 3,0L. Er 25 år og bor 20 min fra oslo. Er vel 60% bonus. Dette er hos Gjensidige. IF kunne KANSKJE ta den for 25.000.

(Ja jeg er jente- Nei jeg får ikke rabatt av den grunn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du vil ha 3,2L og lurer bla på forsikring. Er vel 1000 tråder om dette men for at du skal få en liten ide på hva det koster; jeg betaler 11.000 på min `94 3,0L. Er 25 år og bor 20 min fra oslo. Er vel 60% bonus. Dette er hos Gjensidige. IF kunne KANSKJE ta den for 25.000.

(Ja jeg er jente- Nei jeg får ikke rabatt av den grunn)

Er egentlig ikke noen big deal hva det koster med forsikring, må jo ha forsikring uansett. For min del blir det enten 70% eller 75%, har en i bruk og en ledig, kjørelengde pr år blir ikke mere enn ca 8-12000, jeg er 30+ 8) og bor i Trøndelag så bør ikke bli halv gærent med pris på forsikring uansett.

Men må si jeg er veldig i tvil ang. sedan eller coupe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn til at det ikke er mange av de da... Raserbiler skal ikke ha, og trengere ikke fire dører. Du kjøper ikke noen fornuftig bil om du handler M3 uansett så hvorfor prøve å forsvare det med at "det er jo fire dører da".

hmm, viss du ser på rally, så er vel de fleste bilene der 4 dørs da, viss du tenker på evo eller impreza, er vel ikke mye som holder følge med en evo som er sprøyta inn steroider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min funker veldig bra=) det er en trelitring.. eneste er vel at den er en smule tyngre en coupeen...

M3 sedan 3,0l antall:868+415 høyrestyrt fra 06/94 til 07/95

M3 sedan 3,2l antall:1 296 +694høyrestyrt fra 11/95 til 01/98

m3 limo med 3,0 er med andre ord mer sjelden.. lurer på hvor mange som er individual og gul av dem.. det har jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...