Gå til innhold

Vurderer import av M-bil, råd til kjøpe hva?


Torbjørn E39
 Share

Anbefalte innlegg

bare vent til min starter. da skal jeg få deg til og sikkle etter e34 m5 istede;)

Litt av tanken min bak å kjøpe E36 M3 3,2 er at Ole har M3 GT, du har E34 M5 + noen flere har E30 M3 og da har vi mange snasne M-modeller. Kjekt å treffes å ha "reine" M-treff. Så kan vi sikle på hverandres biler (metaforisk speaking..) :headbang: Litt mere morro å ha forskjellige utgaver av M- bilen samlet enn å ha flere av samme slag.

:bmw::twisted::bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, joda ser den. kjedlig viss alle kommer med samme biler.. hva med og prøve og skaffe seg en e28 m5? denne er jo litt sjelden også.

Synes den blir litt for klassisk om du skjønner. Joda de er tøffe de men tror jeg vil ha litt nyere teknologi. Føler den og E30 M3 blir litt for klassisk til å "herje" med på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får komme til mosjøen når min er oppretta ogprøve den.. :P

Det hadde vært noe det :P Har en bror i Mo i Rana serru...

Har forøvrig prøvd Z3 M-Roadster med 3,2L og 321hk, er det samme motor som E36 med 3,2L?? Eneste M-bil jeg har kjørt, har sittet på M3 GT da og det var knalltøft 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tidligere eiere, hard bruk og dårlig vedlikehold er vel alle motorsterke bilers værste fiende.

Det med dårlig vedlikehold kommer når disse bilene blir billig nok til at unge eiere akkurat klarer å få finansiering men da ikke får råd til å sørve bilen (ingen regel men ganske vanlig)

Få eiere, forholdsvis lav km og full servicehistorikk,er viktig på slike biler :wink:

Bortsett fra vanosproblem er det vel ikke noen veldig vanlige store feil på E36 M3 3,2

, vet ikke helt hvor vanlig vanosproblemet er heller da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at ved banebruk og slikt med 3,2 motoren så kan den bli litt varm pga. Mindre kjølekanaler enn 3 litern. Dette er jeg ikke sikker på, bare noe jeg har hørt. Mye av grunden til at turbokonvertering skjer på 3 literen og ikke 3,2'ern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at ved banebruk og slikt med 3,2 motoren så kan den bli litt varm pga. Mindre kjølekanaler enn 3 litern. Dette er jeg ikke sikker på, bare noe jeg har hørt. Mye av grunden til at turbokonvertering skjer på 3 literen og ikke 3,2'ern.

Jeg har aldri hatt noe problem med kjøling på de 2 3.2 literene jeg har hatt, og ikke hørt at bekjente med samme motor har hatt problemer med det, så det er nok enda et "internettrykte" alà vanosproblemene.

At det er flere som bygger turbo på 3.0 enn 3.2 kommer nok av at 3.2 er en del dyrere i innkjøp, og at det først i de senere tider har kommet datasprut som takler dobbel vanos. Det finnes flere 3.2 med turbo som fungerer mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...