BMWtotti Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 Da jeg skulle bytte bil i slutten av april i år fikk jeg en telefon fra en hyggelig fyr fra IF som ga meg ett tilbud om forsikring på min nyanskafte bil. Jeg kikket litt rundt og fant ut at dette var det beste tilbudet jeg kunne få og bestemte meg for å gå for dette. En del av avtalen var da at IF skulle si opp min gamle forsikring i Gjensidige.(Noe jeg også regnet med var ganske standard) Nå er det snart september og min forsikring i Gjensidige er fortsatt gyldig. Jeg har snakket med IF 4 ganger på telefon og utallige E-mail, hvor de hver gang har lovet å ordne opp. Men ingenting har skjedd. Da jeg desverre ikke har fulgt med så nøye på mine avtalegiroer i nettbanken før i det siste har det vist seg at jeg har betalt forsikring både i IF og Gjensidige siden april/mai. I følge en av de jeg snakket med i IF skulle jeg få tilbakebetalt dette når de fikk sagt opp min forsikring i Gjensidige. Jeg har derfor ikke lyst til å si den opp selv, da jeg ønsker å få tilbake pengene jeg har betalt dobbelt. Desverre er det ingenting som har skjedd enda. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan ta dette videre? Er dritlei av å bruke mye tid og resurser på dette, og å måtte betale dobbelt så mye i forsikring som det som er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 Hvis du sier opp forsikringen din i IF så betaler de automatisk tilbake de pengene som er igjen. Har du et halvt år igjen til neste polise kommer så får du tilbake halvparten av det du har betalt inn.. Regner med at Gjensidige har samme opplegget... Hvorfor sier du ikke bare opp Gjensidige selv hvis ikke IF klarer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 gratulerer da er vi to.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 Hvis du sier opp forsikringen din i IF så betaler de automatisk tilbake de pengene som er igjen. Har du et halvt år igjen til neste polise kommer så får du tilbake halvparten av det du har betalt inn..Regner med at Gjensidige har samme opplegget... Hvorfor sier du ikke bare opp Gjensidige selv hvis ikke IF klarer det? Tipper han betaler månedlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuned Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 Hvorfor ikke bare ringe if igjen, si opp avtalen og kreve tilbake pengene du har betalt for en forsikring du slettes ikke hadde behov for. Siden du også hele perioden har vært forsikret i if?? Hos IF skal alt være så lettvint (i allefall sier dem det i starten;)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 Jeg har flere slike opplevelser med IF. Helt håpløst selskap! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 Slett avtalegiro mot Gjensidige, kan godt være at forsikringen er sagt opp men trekket kan enda være gyldig fra din konto... Gjensidige kan enkelt sjekke at du har gyldig forsikring hos IF og fra hvilken dato den ble satt i drift for deretter utbetale for mye innbetalte penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 hadde samme problemet da eg gikk fra gjensidige til vesta, vart vel 4 mnd det ogsp, men.. Eg slapp å betale hos vesta fordi dei hadde gjort feil, skulle bare mangle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 veldig mange tilfeller er at det blir sendt oppsigelse, men gamle selskapet annulerer ikke gammel forsikring så man må sende opptil 4-5 kopi av oppsigelsene.. Det er noen selskaper som sliter mer enn andre på dette. Send meg evt en pm med skiltnummer på bilen din så skal jeg sjekke det opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet August 31, 2009 Forfatter Share Skrevet August 31, 2009 Takker for svar. Virker som jeg ikke er den eneste. Har månedstrekk ja, og har betalt ca 900 kr til gjensidige de siste månedene samtidig som jeg har betalt noe lignende til If de samme månendene. Skal ringe og mase på dem for siste gang i morgen, hvis det ikke skjer noe skal jeg sende regnr til deg "Ellingsen B." Kjempefint hvis du har mulighet til å se på det, men jeg vil gi dem en siste sjanse til til å ordne opp først. Får se hva de sier i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå