Gå til innhold

er e39 en feilvare?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten oljelekkasje på toppdeksel pakning som igjen fører til plugghull fulle av olje, som igjen resultere i overslag på coiler, som potensielt kan ødelegge coiler?

:)

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har fått 1 søskenbarn og 2 kompiser til å kjøpe E34. Var med å inspiserte hver bil. Alle hadde rust. Samtlige på kanalene. Hvor på hvilken bil husker jeg ikke, men bensinlokk, dører, panser, bagasjerom må også nevnes. Den ene 89 mod og var ille. Gjennomrust på kanaler, begge framdører og bensinlokket..

Jeg fikk min mor til å kjøpe en E39 touring for 4 år siden. Kjøpte selv en litt eldre E39 etter det. Kom rust på bagasjeromsluken til touringen. Sedan min hadde fått fikset rust på ene framdøren før jeg kjøpte den og kom rust på bagasjeromluken rett før jeg solgte den..

Kan nevne de feilen vi opplevde. På touringen 2000 mod røk ene luftbelgen bak og abs hjernen. På min 1997 mod røk en abs sensor og løfte mekanisnmen til ene el. vindu bak. (ikke på grunn av slitasje..!) Begge bilen hadde gått rudt 150.000. Dette er ikke dårlig i mine øyne.

Jeg skal kjøpe meg en E39 igjen nå.

Skrevet

Neida, jeg trodde ikke det heller :) hauken.

Men å ikke ta rust når den kommer kan bli dyrt, så det var vel kanskje han andre lurte på?

Skrevet

Vel, vedlikehold er billigere enn reparasjon. Eksempel: Det er billig å polere bil, da holder lakken seg fin. Selv om det er billigere å ikke polere, er hellakkeringen som da ubønnhørlig tvinger seg fram fryktelig dyr.

Skrevet
Vel, vedlikehold er billigere enn reparasjon. Eksempel: Det er billig å polere bil, da holder lakken seg fin. Selv om det er billigere å ikke polere, er hellakkeringen som da ubønnhørlig tvinger seg fram fryktelig dyr.
Dette er jo noe som er selvfølgelig, og gjelder enhver bil...
Skrevet

Så er det den lille steinspruten som kan dekkes til med lakkstift før den utvikler seg til en rustflekk på størrelse med et kronestykke.

Edit: Er det noen som har sagt det er gratis å vedlikeholde noen som helst bil?

Edit II: Drift av en bil koster vel det samme uansett stand? Drift er vel stort sett bensin, olje og bompenger?

Skrevet
Så er det den lille steinspruten som kan dekkes til med lakkstift før den utvikler seg til en rustflekk på størrelse med et kronestykke.

Edit: Er det noen som har sagt det er gratis å vedlikeholde noen som helst bil?

Edit II: Drift av en bil koster vel det samme uansett stand? Drift er vel stort sett bensin, olje og bompenger?

Dette er igjen noe som gjelder for 100% av alle biler,venter fortsatt på svar for e39....
Skrevet
Så er det den lille steinspruten som kan dekkes til med lakkstift før den utvikler seg til en rustflekk på størrelse med et kronestykke.

Edit: Er det noen som har sagt det er gratis å vedlikeholde noen som helst bil?

Edit II: Drift av en bil koster vel det samme uansett stand? Drift er vel stort sett bensin, olje og bompenger?

Dette er igjen noe som gjelder for 100% av alle biler,venter fortsatt på svar for e39....

Da tror jeg du må vente en stund :) Sist jeg sjekket var E39 en bil det og.

Skrevet

For å sette en mal, kan jeg dra fram to biler, og så kan dere få Google, spørre den lokale mekanikeren, nærmeste verkested eller en eller annen som har vært borti noe annet en akkurat den bilen du eier for øyeblikket, for å se hvilke feil dere finner, hvor mange som gjentar seg osv

1) Chrysler Voyager

2) Bmw 5-series E39

Dette er bare for å poengtere at det er forskjeller på å vedlikeholde en bil, og skru seg i hjel på den. Uansett hvor mye du vedlikeholder, vil alltid eksempel nr. 1 gi deg nye utgifter å tenke på.

Poenget med hele tråden er for trådstarter å få vite om E39 er en bil verdt å satse på - det får han ikke gjennom evige diskusjoner om at "jeg har en E39, den har gått 100.000 km og er derfor en dritbra bil", men fra konkrete eksempler som f.eks å sjekke autopower sin guide.

Unasett hvor mye vi maser frem og tilbake, vil alltid noen her ha usedvanlige gode skussmål for å kjøpe E39, mens andre hater den

Det som KAN nevnes, er at E39 ble faceliftet i 2002, og etter det jeg har lest, er det inge som slenger dritt om denne faceliftet utgaven.

Spør du derimot en M5-eier fra 1998 om hans opplevelser med bilen til 400.000, og hva han syns om motorhavariet hans, vil du

mest sansynlig få en del eter i retur.

Ha en fortsatt trivelig søndags morgen!

Skrevet

600 000 en tds som var taxi kjort..

mine erfaringer med e39 er vel at jeg skrudde på dem så og si hverdag intil jeg bytta jobb, sammen med stort sett alle andre bmw modeller.. men for all del..

men som jeg har presisert, JA e39 er gode biler og verdt pengene..

Skrevet
Poenget med hele tråden er for trådstarter å få vite om E39 er en bil verdt å satse på - det får han ikke gjennom evige diskusjoner om at "jeg har en E39, den har gått 100.000 km og er derfor en dritbra bil", men fra konkrete eksempler som f.eks å sjekke autopower sin guide.

Hvordan skal han få svar på det hvis ikke vi som har og har hatt E39'er ikke skal dele våre erfaringer om bilen (både positive og negative selvfølgelig)? Autopower sine guider er kjempebra de, men de er jo generelle. Ikke dermed sagt man opplever det som står der med sin bil.

Det som KAN nevnes, er at E39 ble faceliftet i 2002, og etter det jeg har lest, er det inge som slenger dritt om denne faceliftet utgaven.

Faceliften kom på 2001 modellene, produsert fra slutten av 2000. Der ble det stort sett kun gjort kosmetiske endringer samt en oppfriskning av motorprogrammet. Den har f.eks. ikke forbedret seg mtp rust på de klassiske E39 stedene, eller den kresne forstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...