Gå til innhold

er e39 en feilvare?


korny
 Share

Anbefalte innlegg

Et spørsmål litt utenfor dieseldiskusjonen: Er det mange her som har kjørt e39 over 300k? Eller pleier motoren å ta kvelden før dette? Selv har min e34 520i gått snart 250k, og går som en klokke! Jeg har inntrykk av at så lenge det blir byttet olje og filter hvert år så kan disse bilene (både e34 og e39-bensin) gå veldig langt.

Vil det være dumt å kjøpe en e39 som har gått over 300k dersom den er godt vedlikeholdt og komplett servicehefte?

-Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

faren min har en e39 tds som har gått rett under 400 000.. har det helt fint den :) byttet register i forbindelse med ei pumpe som skar seg.

felles for biler som er kjørt så langt er at du bør ha god greie på bil om du kjøper en.. evt få tatt en skikkelig kontroll på et verksted som har god greie på den aktuelle modellen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Har byttet endel deler på min 96 modell nå, og slik er det bare, bilen er tross alt noen år gammel.. Ser ikke så tungt på det, vil heller kose meg og betale noen kroner ekstra for det når jeg kjører, enn å kjøre en bunnsolid bil som ingenting ryker på anna en kjøregleden.. !

E39 min ser jeg på som et skikkelig kåt kvinnfolk, får den ikke kos blir den grinete.. Så her koser vi i vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåja.. faceliften er ofte så latterlig mye dyrere at jeg ikke vet om jeg støtter den helt.. (selv om jeg har en facelift e39 selv).. jeg ser poenget med at den er mer ettertrakta, men så er også innkjøpsprisen deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåja.. faceliften er ofte så latterlig mye dyrere at jeg ikke vet om jeg støtter den helt.. (selv om jeg har en facelift e39 selv).. jeg ser poenget med at den er mer ettertrakta, men så er også innkjøpsprisen deretter.

Du står jo oppført med 525tds,de er vell ikke facelift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor denne tråden lever videre.. Det å kalle en bil feilvare fordi den faktisk har noen svakheter er i mine øyne helt feil.. Isåfall kan en kalle alle biler noensinne produsert for feilvarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei..

ser ganske mye svada og negative ting i denne tråden..

selv har jeg en 98 mod 525 tdsa som har vært ett helvete fra jeg kjøpte den med godkjenninger og ting som har skjedd under veis.

men hva annet kan man forvente av en bil som har gått 330000.

det med diesel pumpa er jo selfølgelig en vurderings sak.min lekker som en sil og fikk pris på 18000 ink pumpa..men etter litt undersøkelse viser det seg at en som kan diesel pumper og har kunskap fikser det og pakker om pumpa for rundt tre tusen kr.og da lever vel bayern en stund til håper jeg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se..

E39 spiser knirkeforinger, toppdekselpakninger, bærekuler, indre styreledd, bremseskiver, casterstagforinger, traversforinger og dekk til middag.

I tillegg har du de andre ''standard'' E39 feilene som pixelfeil, løse reflektorer i lyktene, defekt servopumpe, defekt viftemotstand, knapper som løsner i klimapanel, koppholdere som ryker, emblemer som flasser, automatkasser som river reverstromler og veiv/kamfølere som failer.

Jeg har vært gjennom ALLE disse tingene på 2 biler, halvparten av disse tingene på 1 bil.

Så ja, jeg har skrudd MYE E39 og har kjørt mange mil.

De tåler rett og slett ikke hardt bruk/hard kjøring på dårlig vei uten å spise hjulopphengsdeler.

Ellers er det nydelige biler å se på, kjøre og eie :)

Fantastiske kjøreegenskaper til å være en så stor bil. Alt av hjuloppheng i aluminium, ganske high-tec i 1996.

Min neste E39 blir en 530i manuell facelift. Den ''ultimate'' E39 spør du meg!

M5 er ikke konkurransedyktig med sin forhistoriske snekkestyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...