Simpel Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Hei, Noen som vet hvordan banker og finansieringsselskap stiller seg til å låne penger til å kjøpe bil i fx Tyskland og betale avgiftene som trengs for å importere den?
Gjest Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Tror det er litt makk.. beste er nok å ha penger på konto. Hør med den lokale banken.
StigJ Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Jeg tok opp 150k i lån da jeg handla min E46 i 2001 fra Tyskland. Ingen problemer det. Gamlingen stilte som kasjonist og tok pant i huset grunnet banken ikke kunne ta pant i bilen siden den ikke ble kjøpt hos forhandler i Norge.
Andreas1 Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Som Stream sier, det skal ikke være noe problem. Så lenge du stiller med sikkerhet for lånet og er betalingsdyktig bryr ikke banken seg så mye om hva du bruker det til.
eriklepe Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 forbrukslån er ikke noe problem, men det er lite økonmisk pga mye høyere rente. Du får ikke billån på bilkjøp fra utland. ER mange tråder om dette etterhvert, kan være lurt og søke...
525i1991 Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 hadde nettopp en tråd om dette, sendte mail til banken og beste løsninga var å få det gjennom ett importfirma som tar megler rollen, banken betaler lånet direkte til firmaet og bilen går rett til deg.
Andreas1 Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Ser ut som om det er ganske delte erfaringer med dette, så har du en god bankkontakt er nok beste tipset å kontakte vedkommede. Har som sagt selv fått utbetalt uten at banken bryr seg stort, men cluet er nok hele tiden hva du stiller som sikkerhet. Er sikkerheten i bilen alene vil det være langt flere og strengere krav enn hvis du sitter på noe eiendom eller annet håndfast som kan brukes som sikkerhet. -Og det lønner seg som regel å møte opp i en bank dersom det er noe man ønsker å få til
eriklepe Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Man kan møte opp med hele familien i banken, man får uansett ikke lån med sikkerhet i en bil uten norske skilt. Går man gjennom en importør blir saken en annen, siden bilen da får norske skilt når lånet blir utbetalt.
Andreas1 Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Er sikkerheten i bilen alene vil det være langt flere og strengere krav enn hvis du sitter på noe eiendom eller annet håndfast som kan brukes som sikkerhet. eriklepe; Da er vi enige om nøkkelordet ved lån: "Sikkerhet". Sjansen for at du får lån ved å møte med hele familien i banken vet jeg ingenting om
Mexos Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Er sikkerheten i bilen alene vil det være langt flere og strengere krav enn hvis du sitter på noe eiendom eller annet håndfast som kan brukes som sikkerhet. eriklepe; Da er vi enige om nøkkelordet ved lån: "Sikkerhet". Sjansen for at du får lån ved å møte med hele familien i banken vet jeg ingenting om Den er nok tvilsomt noe større. banken ser på papirene til familien, ikke selve familien. Så du stiller nok sterkest kun ved å stille opp alene med kopi av lønnsoppgaven til de som skal stå som sikkerhet. Bank er en plass trynefaktor ikke fungere
Simpel Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 Forbrukslån er skummelt, sitter og ser på Luksusfellen her.... Bor i et hus jeg kan stille som sikkerhet, tror jeg må rett og slett legge fram saken for Hr. Bankmann. Vet nå at det ikke er umulig og noen har fått det til før meg, takk for innspill allesammen.
Dan Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Hvorfor skal banken bry seg med hvor bilen kommer fra? Så lenge jeg har betalingsevne skal de drite i resten. Blir Elcon neste gang jeg skal kjøpe bil. Mye bedre rente enn en vanlig bank har de også.
Simpel Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 Tror egentlig de ikke bryr seg om hvor bilen kommer fra, men de vil vel forsikre seg om at du bruker lånet til noe de kan selge på tvangsauksjon hvis du ikke klarer å betale. Og utenlandske biler blir litt spesielt, siden de må betale ut lånet til deg og stole blindt på at du kjøper tvangsauksjonsobjekt og ikke drikker opp alt sammen.
Bjørnar_ Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Rente på billån kommer nok helt an på bank og kundeforhold. Om man har en liten lokalbank samt er en trofast kunde kan det meste ordnes
Dan Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Tror egentlig de ikke bryr seg om hvor bilen kommer fra, men de vil vel forsikre seg om at du bruker lånet til noe de kan selge på tvangsauksjon hvis du ikke klarer å betale. Og utenlandske biler blir litt spesielt, siden de må betale ut lånet til deg og stole blindt på at du kjøper tvangsauksjonsobjekt og ikke drikker opp alt sammen. Tvangsauksjonsobjekt?? Er snakk om kjøp fra forhandler i utlandet, noe annet kunne ikke falle meg inn. Og det å ha et godt forhold til en liten lokal bank betyr ikke en dritt. Når de skal ha innsyn i selvangivelsen er det kroken på døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå