Gå til innhold

BMW Z2


Larsinnj
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er gammelt nytt, men fant ikke noe når jeg søkte på det.

Basemodellen vil ha en 6 sylindret sugemotor på 4.2 liter med en effekt på 110 kW. M-modellen vil ha en turboladet motor med en effekt på 210 kW. Andre funksjoner inkluderer muligens et sport chassis, dobbel clutch girkasse, lettmetallfelger 17" og 18" og et aktivt styresystem.

Akselavstanden er 100 mm kortere enn BMW Z4, med total lengde ca 200 mm kortere. Bruk av legeringer og lette materialer, gjør av vekten er mindre enn 970 kg.

Visst nokk..

Sliter litt med å forstå dette for på noen sider finner jeg det som står ovenfor, mens noen sider forteller at den skal komme med 1,6 og 2,0 liters twinturbomotor.

bmw-z2-artist-illustration.jpg

bmw-z2-artist-illustration_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med dagens Z4...? Men hvis denne ser ut til å bli lik Z4 mk2 i design (som er pur awesome i mine øyne) og får en pris mellom 350 og 400.000 kr. og er like god å kjøre så skal jeg kvitte meg med mye for å stelle meg i kø. Knøtt roadster høres bra ut, håper det er en skikkelig MX-5 alternativ fordi det er en vinnerformel.

PS: Angående HK-tallene dine, er ikke 1 kw = 1,36 hk? Da er jo 110 kw = 150 hk.

Og veier bilen 1000 kg så holder 150 hk for norske veier og for vanlige folk. Ingen racer men en fin søndagskosebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basemodellen vil ha en 6 sylindret sugemotor på 4.2 liter med en effekt på 110 kW (306 hk).

110 kW tilsvarer 150 hk ;)

Uansett, ha meget liten tro på at BMW lanserer denne med å så stor sugemotor i desse tider. I hvertfall som basismodell! Da virker de andre forslagene nederst langt mer fornuftig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis BMW lager en roadster på størrelse med MX-5 og får den ned på et akseptabelt prisnivå, har de skutt gullfuglen. Denne så rett og slett for stor og klumpete ut og var alt for lik dagens Z4, som det ble sagt her. En mindre bil med 1,6 og 2,0 med turbo hadde blitt en klassevinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med dagens Z4...?

vekt og pris. Det eneste den arvet fra den tidligere modellen var navnet.

En z2 som er mer lik den gamle z4 hadde vært topp(og da tenker jeg ikke eksteriør eller interiør). Bmw burde absolutt sette mange av modellene sine på slankekur, de er blitt altfor tunge! Og det straffes her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med dagens Z4...?

vekt og pris. Det eneste den arvet fra den tidligere modellen var navnet.

Takk. Z4 har blitt feit og vokst seg fullstendig ut av klassen. Svindyr er den og...Synd BMW må ese ut alle produktene sine sånn at de er spiselige for amerikanere. Holdt ikke med diverse SUVer, selv Z3 måtte de ødelegge. Fokuset deres er kun på SUVer med 4wd og diesel...

De burde lære av Audi, som lager både super-sportsbiler og folkesportsbiler istedenfor og kun fokusere på SUVer...

Audi har på mange måter blitt det BMW var på 70- og 80-tallet, mens BMW har gått i retning Mercedes. Mercedes har på sin side gått litt vekk fra gubbepreget og beveget seg mot mer sportslighet enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...