Gå til innhold

Nå får det jammen være nok!

sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Helt enig her, vi på vestlandet betaler jo like mye i avgifter og helvette

I mine øyne er FRP en gjeng med tullinga som ikke fortjener en stemme en gang...dumme folk stemmer FRP rett og slett.

Er vel mange tullinger her sett med dine øyne ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Disse ulykkene kommer bare til å fortsette og fortsette. Samme hvem som styrer burde man ha evner nok til å skjønne at noe drastisk må gjøres på spesiellt denne veistrekningen. Skjønner man ikke det burde man melde seg opp på ungdomsskolen på nytt. Og jeg har sett mange av dem i valgkampen. Skulle ha startet egen politikerskole, for videreutvikling av svekkede evner. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off så tragisk..

det BØR begynne å ringe en bjelle på stortinget snart!!

Så lenge Navarsete sitter som samferdselsminister så gjør det nokk ikke det da skulle det isåfall skjedd for lenge siden, er ikke akkurat den første dødsulykken på norske veier vi snakker om hær.

Nå har sosialistene sosa lenge nokk, bruk stemmeretten for å skifte regjering :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har sett MANGE tullinger :P

Det at folk kjører uforsvarlig og evt. fort er ikke stortinges problem.

Ser også at FRP har fått mest stemmer på skolevalget, ikke rart det da eneste de snakker om når de skal representere seg på skolen snakker om "billig røyk, akohol og sånn drit" og ungdommer faller for det. AP tenker framtid, men det gjør ikke FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er FRP en gjeng med tullinga som ikke fortjener en stemme en gang...dumme folk stemmer FRP rett og slett.

Saklig kommentar da :roll:

Han har egentlig et poeng... jeg har tidligere skrevet noe om at frp velger ikke tenker lengre enn nesetippen! Jeg vet IKKE hvem som er best å stemme på, og jeg akter heller ikke bruke mye tid på å tenke det ut.

Men at frp høres forlokkende ut med alle avgiftslettene etc er ikke til å legge skjul på(jeg er nok selv på den "blå" siden)... MEN, om jeg ender opp med å måtte betale 10% rente på evt lån bare for at alle veiene er blitt 4felts for å hindre ubrukelige ungdommer i å krasje og dø, bare for at de trodde det gikk an bryte fysikkens lover bak rattet i en M3 så vet jeg ikke hva jeg gjør... :lol::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hre har det gått unna...

Med tanke på at en E30 (som tåler ca like mye som papp) ser sånn ut etter frontkollisjon i 50 har nok "tanksen" 240 hatt litt mer...

Er uansett utrolig tragisk med sånne ulykker. Får heldigvis midtrekkverk på alt av hovedveier i en del km omkrets nå...

b1baxtafg5e32bc6gv7m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finnes tullinger men skal det forsvare etterslepet på norske veier?

både og. Det er tull å ha etterslep- ergo, folk som ikke prioriterer samferdsel- er tullinger. men..

Det er forsjell på ulykker som ville skjedd uansett, pga fart- rus, osv. og ulykker som skjer som følge av at folk er uheldig/"vanlige" ulykker hvor folk bare er på feil sted til rett tid, i sammenheng med at de fleste ikke kjører 110% bevisst, feilbedømmer avstand og er for impulsiv. Bedre veistandard vil forhåpentligvis føre til at færre ulykker skjer, og skadeomfanget på de resterende blir så lavt som mulig..

Problemet er at politikerne ser på veiutbygging som et tap- en direkte utgift, og ikke en investering,- samtidig som de ikke ser at gode veier reduserer utslipp,- ettersom de tenker "lavere fart er god miljøpolitikk" fakta er at jeg er mer effektiv, med samme drifstofforbruk med en snittfart på 140kmt, slik jeg gjorde gjennom hele sverige- som jeg gjør på aktivkjøring over lengre distanser i norge på vestlandet og over fjellovergangene..

Men dere har fått med dere at de har endret ordet bompenger, som i prinsipp går ut på å betale ned det veiprosjektet du kjører gjennom til det er ferdig nedbetalt.- til (rushtids)avgift for å kunne ha bompenger som en permanent inntekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saklig kommentar da :roll:

Han har egentlig et poeng... jeg har tidligere skrevet noe om at frp velger ikke tenker lengre enn nesetippen! Jeg vet IKKE hvem som er best å stemme på, og jeg akter heller ikke bruke mye tid på å tenke det ut.

Men at frp høres forlokkende ut med alle avgiftslettene etc er ikke til å legge skjul på(jeg er nok selv på den "blå" siden)... MEN, om jeg ender opp med å måtte betale 10% rente på evt lån bare for at alle veiene er blitt 4felts for å hindre ubrukelige ungdommer i å krasje og dø, bare for at de trodde det gikk an bryte fysikkens lover bak rattet i en M3 så vet jeg ikke hva jeg gjør... :lol::roll:

Det er typsik røde velgere å rakke ned på frp-sympatisører. Jeg synes DET er lavmål Man kan være uenig, men å kalle dem tullinger\idioter osv fører ingen steder hen.

Alle større norske fora på nett har i dag en eller flere politiske tråder, og det er akkurat samme tonen på alle.

Selv har jeg ikke bestemt meg enda, men det bli nok borgelig eller blankt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtdeler KUN der det er 4 felt mener nå jeg. Altså forutsetningen for å bruke midtdeler kun i kombinasjonen du beskriver.

De lange strekkene nedover med midtdeler hvor det ikke er mulighet til å kjøre forbi er jo helt håløst irriterende når du havner bak feil person.

Sammen med nok krabbefelt så fungerer det bra. At det ikke går an å kjøre forbi fra Sandefjord til Tønsberg er helt idiotisk. Jeg har kjørt forbi ved å kjøre av og på igjen en gang i frustrasjon... sånt er ikke bra for noen.

Etter å ha kjørt en del mil i Sverige syns jeg 3-feltsløsningen fungerer meget bra. Eneste er i kontinuerlig kø at det ikke er like bra som firefelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke går an å kjøre forbi fra Sandefjord til Tønsberg er helt idiotisk. Jeg har kjørt forbi ved å kjøre av og på igjen en gang i frustrasjon... sånt er ikke bra for noen.

Selv kjører jeg forbi en eventuell sinke ved å passere på innsiden ved av- og påkjørselslommer der det er midtrekkverk. Funker greit selvom det er litt dirty.

Dette at anti-FRPerene her på forumet mener det er pengesløsing å bygge skikkelig vei er helt på viddene, og vitner om solid hjernevasking fra barnsben av. Fakta er at E18 burde vært utbygd til 3/4-felt allerede på 80-tallet, som i alle andre siviliserte land.

Etterslepet har blitt innhentet en god del på det sentrale østlandsområdet de siste årene, nå har vi 4-felt Oslo-Svinesund og 4-felt Askim-Mysen.

Disse motorveiene har meget god standard, spesielt positivt er veibelysningen på nattestid. Sverige mangler dette, og det er slitsomt å kjøre der med dimming av fjernlys i et sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...