Jump to content

Jeg vil ha følsom brems på e30


plumbo79
 Share

Recommended Posts

  • Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pedalen blir fastere, ja. Men en normalt velfødd voksen over 18år vil klare å betjene pedalen uten problem. Det er på bane, gjerne i kombinasjon med større/bedre bremser du får full valuta for større diameter på stempelet i bremsesylinderen.

Du slipper den slappe svampete orginalfølelsen. Men du avslører dårlige klosser og skiver lettere. Særlig på bane, på landeveien med fartsgrenser er orginalen bra nok.

Link to comment
Share on other sites

Men diesel har jo veldig lavt undertrykk i manifolden så de må ha større membran areal for å oppnå samme kraft.

Ved å sette inn en diesel bremdeservo fra en passende modell så bør jo dette funke, eller må jeg bruke en ekstern vakumpumpe, da selfølgelig med enveisventil koblet inn på det gamle systemet.

Jeg følte også at bremseforsterkningen ble dårligere etter jeg monterte kn-filter, kan dette stemme, å hva med de som har turbo?

Link to comment
Share on other sites

Pedalen blir fastere, ja. Men en normalt velfødd voksen over 18år vil klare å betjene pedalen uten problem. Det er på bane, gjerne i kombinasjon med større/bedre bremser du får full valuta for større diameter på stempelet i bremsesylinderen.

Du slipper den slappe svampete orginalfølelsen. Men du avslører dårlige klosser og skiver lettere. Særlig på bane, på landeveien med fartsgrenser er orginalen bra nok.

Og så er det lettere å dosere kraften så man ikke låser hjulene. :)

Kjører 750 sylinder på originale 325 bremser og er strålende fornøyd med det.

Link to comment
Share on other sites

Som du sier vil det fungere med en bremseservo med større volum.

Du får rett og slett lete deg fram til den største du finner som passer.

Synes ofte nyere biler er overforsterket. Da blir det sånn at man enten får lite brems eller masse brems.

Link to comment
Share on other sites

Synes ofte nyere biler er overforsterket. Da blir det sånn at man enten får lite brems eller masse brems.

Enig der. Når jeg hopper fra e30 til e90, er det bare sikkerhetsbeltet som hindrer meg i å treffe frontruta når jeg skal ta en rolig nedbremsing. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du må nok kombinere 750 sylinder med en større bremsekraftforsterker isåfall.

Med en kraftigere bremsekraftforsterker vil du måtte tråkke pedalen like langt inn for å få full brems, men det vil være mye lettere.

Med 750 sylinderen går ikke bremsepedalen mer enn 1-2cm inn når du har full brems. Kombinerer du denne med en kraftigere bremsekraftforsterker, vil du få de av/på bremsene du etterlyser.

Håper du har ABS-systemet intakt. ;)

Jeg vil tro du kommer til å være fornøyd med 750 sylinder og standard bremsekraftforsterker. Det går raskt å tråkke inn pedalen og starte nedbremsingen, og du venner deg fort til at du må trå ordentlig på pedalen. (det føles som å tråkke på en murstein).

Blir bremsene for følsome, vil du låse hjulene og skli rett fram ved panikkbrems.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et meget velfungerende abs system på ix`n min som nylig er gått over, ellers hadde følsome bremser vært et problem på glattisen, det skal jeg være enig i.

Da vi har jeg funnet ut at jeg kan benytte 750 bremsesyl, men hvilken BKF, kanskje den dobble fra facelift ixen, den har kanskje mindre utvendig diameter men den har jo 2 membraner så overflaten kan jo være større?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...