Gå til innhold

Den STORE VINTERBILtråden.

rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Det er fantastisk komfortable biler det der. Sittet på i en 3.0 V6, de går helt greit i tillegg. Råeste V6 lyden jeg har hørt fra en original motor iallefall. Eneste som ga meg litt angst var rattet som retter seg opp selv, uansett faen om man står i ro eller kjører :P Har selv kjørt en 2.0, kan ikke huske at det var det samme der. Så kanskje det kun er på 3literen, evt ekstrautstyr.

Citroën Xantia har ikke hydraulisk DIRAVI styring, men det har bl.a XM. Bilen på bildet vil jeg mene er en Xantia. Dette er uansett absolutt fine bruksbiler og Xantia er rimelig pålitelig også... iallfall som facelift.

Er en Xantia dette ja. 96 modell 1.8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fjæringen på activa er kul, men totalt sett er jo bilen en litt merkelig modell. Hvorfor bry seg om bilen krenger når det er biler med absolutt null fokus på sportslighet?

har ikke jeg helt forstått heller. men nå vet ikke jeg hvordan vegene i Frankrike er heller da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk komfortable biler det der. Sittet på i en 3.0 V6, de går helt greit i tillegg. Råeste V6 lyden jeg har hørt fra en original motor iallefall. Eneste som ga meg litt angst var rattet som retter seg opp selv, uansett faen om man står i ro eller kjører :P Har selv kjørt en 2.0, kan ikke huske at det var det samme der. Så kanskje det kun er på 3literen, evt ekstrautstyr.

Citroën Xantia har ikke hydraulisk DIRAVI styring, men det har bl.a XM. Bilen på bildet vil jeg mene er en Xantia. Dette er uansett absolutt fine bruksbiler og Xantia er rimelig pålitelig også... iallfall som facelift.

Jeg blandet de litt sammen tydeligvis. Det er Xm jeg har kjørt, aldri prøvd Xantia :) Da var det oppklart :lol: Men har alle Xm denne styringen? Jeg kjørte en med liten motor, vil tro det somsagt var en 2liter.. Den kan jeg ikke huske at var slik på rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjæringen på activa er kul, men totalt sett er jo bilen en litt merkelig modell. Hvorfor bry seg om bilen krenger når det er biler med absolutt null fokus på sportslighet?

De alminnelige modellene fra Citroën er ikke sportsbiler, men de har faktisk rimelig fornuftige kjøreegenskaper... problemet er at sjåføren er helt isolert fra det hele. Citroën´s hydrauliske fjæring senker bilen 1-2 cm samt stiver fjæringen opp når man kjører over 100 Km/t eller der omkring. Xantias Activa konsept motvirker i tillegg at bilen krenger i svingene. Akkurat det siste må være en respons på at mange ble sjøsyke i DS, CX og ikke minst 2CV... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har alle Xm denne styringen? Jeg kjørte en med liten motor, vil tro det somsagt var en 2liter.. Den kan jeg ikke huske at var slik på rattet.

Nei... det ble også solgt XM modeller uten Hydractive fjæringen og disse har ikke DIRAVI styringen... primært de mindre motoriserte modellene. Jeg liker Citroën XM og kunne egentlig godt tenke meg en 3.0 i V6 24V sedan fom. 1993 med absolutt alt utsyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... det ble også solgt XM modeller uten Hydractive fjæringen og disse har ikke DIRAVI styringen...

DIRAVI gikk vel også ut med faceliften?

Helt ålreite kjøreegenskaper i citroen, men problemet er jo som du sier. Tre år og 70.000km i XM bak meg jeg :) Diesel til og med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...