Gå til innhold

///KrHeLl's E36 325i M-tech Restaurering-> Selges som delebil.


KrHeLl
 Share

Anbefalte innlegg

Har montert baksetene, men har et problem med at sikkerhetselene har tvunnet seg for langt opp, slik at de er låst.

Noen som har noen tips for å få ut selen?

Må vel holde selen i den posisjonen som den er montert i bilen. Det hjalp når eg hadde samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Går dersverre litt senere en jeg skulle ønsket, grunnet studie, men det begynner å nærme seg.

Jeg må vise bilen på eu-kontroll i løpet av februar :P

Har gjort mye av det samme på min, og skal til med understellet til våren. Slikt som dette gir motivasjon ivertfall :D

Du får Hive no bilder inn på tråden din når du begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hjullager framme høyre side på plass!! :D

Til helgen blir det montering av skiver, brems +++ Lufting av bremser +ABS denne kan muligens bli litt tricky...

OG

Hvis dette går i boks

blir det START :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har oppdatert her.. (Vanskelige studier)

Har fått inn interiøret framme i bilen, gulvteppe (var et rent H*****e å få inn), midtkonsoll, hanskerom osv.

Fått montert innerskjermen på venstre side, fylt olje på diff. og montert katalysatoren.

I dag har min far hjulpet med å lage en avtrekker for lager-innering + støvsuge teltet for snø :D

Ikke serlig hyggelig å komme ut i teltet og se at alt verktøyet og hele teltgulvet er dekket av snø.

Dagens plan:

-Blande og fylle på kjøleveske (kjøpt 8l batterivann, og 6liter kjølevekse, 50/50 blir da 12liter og det burde holde.)

-Få av inneringen fra hjullageret på høyre side

-Bytte dreneringsslangen fra takluke og sette inn interiør? i bagasjerom. + bakseter

+ annet smådill

-eksospotta hvis jeg rekker det.

Hvorfor var det et helvete med gulvteppe ? :P skal gjøre det på min snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey :D Legg ut masse bilder da! Lykke til!

Takk :) Får vel hive ut no da ja.

Blir interessangt å se hvor lang tid det tar å få den igang.

Hele bensintilføreselen er tom, regner med at bensinfilteret er tørt.

samtidig må jeg stå å holde kontroll på kjøleveske-nivå og servo-oljenivå.

Hvorfor var det et helvete med gulvteppe ? :P skal gjøre det på min snart

Er ikke helt sikker, men jeg tror teppet har krympet etter det lå ute til tørk i sommer.

Problemet var å få de helt inn ved pedalene og under hanskerom.

Jeg tror det har trekt seg litt sammen, for hullet for stoppen til speeder-pedalen var sentrert 3cm feil.

Det går seg til men det tar litt tid.

(skal også nevnes at jeg måtte ha inn teppet gjennom bakluka ettersom jeg ikke har plass for å åpne dørene fult i teltet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått på skiver og bremser framme, luftet bremser og ABS (Må lufte gjennom en gang til etter jeg kjørte abs-en).

også montert lyd-anlegget.

Og så har jeg fått START på bilen :) (etter 7månder).

hehe, var litt stress å kjøre igang alene.

Som sakt tidligere er det ikke så mye plass i teltet, får så vidt opp dørene nok til å lene seg inn i bilen.

Fikk start, (følger med på oljetrykk), hører servo-olje-tanken surkler seg tom, får heve meg fram.

tilbake å sjekke oljetrykk og temp, alt ok. går litt surt på tomgangen (hadde litt olje i tenplugghullene). lufte servo, snike meg tilbake å etterfylle.

inn igjen å sjekke, kjølevannet bobler over, snike meg fram, opp med lufteskrue, fram og tilbake, fram og tilbake...

Men nå starter den på første :)

Regner med å få den ned fra bukkene til helga.

Det som gjenstår er:

-Stille håndbrekk,

-skru til stabstagene under, med trykk på hjulene.

-pusse litt og behandle der bukkene har vært.

-noe intreør (fikset luftlommer på sidedeksel bak).

-på med sideskjermer og tilpasse bunnen

- + litt smådill.

- frontfanger (må bare taipe fangeren først :P skal fikse den med glassfiber til sommeren)

- sideskjørt og difuser.

Hjulstilling og EU

Til sommeren:

Hellakk! +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med start! Var det deilig?

For meg er ihvertfall motorstarten den største milepælen på sånne jobber :D

For meg ble det litt ødelagt, da begge som skrudde vedsiden av meg, bygget M3er og startet opp dem når jeg var halvveis med 328en. Haha.

Men man føler seg litt bedre hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det var en god følelse det :D Var nydelig å høre scorpion-anlegget igjen 0512_whoa.gif

ser for meg situasjonen din, men første start er start uansett motor :wink: første redline'ing eller pådrag derimot :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok :D

Begge hadde 3.0 M3 i E36 sedan.

Det er faen meg heftig lyd i de motorene, før eksosanlegg osv. er kommet på (seff etterpå også). Hørtes brutalt ut. Hehe. Så da ble det godstemning i lokalet.

Det jeg liker best med 325++ er at du hører lyd fra motoren også, og ikke bare effektanlegg. Hehe.

Det kjipe med min ombygging, var at når jeg nesten var ferdig, kom han ene duden bort med et stort glis og sa:

"Du vet at begge de bilene dine har samme forstilling sant?, du hadde bare trengt å ta over bremser osv.!"

Haha.. Det var surt å høre, etter så mange måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok :D

Begge hadde 3.0 M3 i E36 sedan.

Det er faen meg heftig lyd i de motorene, før eksosanlegg osv. er kommet på (seff etterpå også). Hørtes brutalt ut. Hehe. Så da ble det godstemning i lokalet.

Det jeg liker best med 325++ er at du hører lyd fra motoren også, og ikke bare effektanlegg. Hehe.

Tviler ikke på lyden fra M3'ene nei :P

325+ lyd ja, 6'er lyden skal høres. Scorpionanlegget gir litt ekstra dybde og får fram lyden veldig bra.

Er kjekt med lokale.. drive å skru sammen med kjentfolk som kan BMW.

Litt værre i mitt tilfelle der jeg står ute i et netthandelen telt, og ingen av vennene kan no særlig bil :P

Men lokale skal vi nok få oss etterhvert ja, utrolig greit å ha en plass,, ikke bare for bil, men andre hobby-prosjekter også.

Det kjipe med min ombygging, var at når jeg nesten var ferdig, kom han ene duden bort med et stort glis og sa:

"Du vet at begge de bilene dine har samme forstilling sant?, du hadde bare trengt å ta over bremser osv.!"

Haha.. Det var surt å høre, etter så mange måneder.

Den ser jeg ja, men regner med du frisket opp litt foringer i samme slengen eller? måtte så å si hat den ut uansett.

Hva var det du bygde om fra? 325 til 328?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først restaurerte jeg en importert 328i, som stod i England under eie av stefaren til min onkel her i Norge. Min onkel fikk den, den sto utenfor huset hans i noen år, så gikk han konkurs, huset på tvangssalg osv. Så fikk jeg kjøpe den for 20k. Den var ombygd av stefaren hans fra en tysk 320. Så rattet var på venstre side.

Bunnen på bilen var så råtten at jeg fikk stappet en hel 1,5l colaflaske gjennom metallet på 2 steder. Var også rusthull i dempertårn og litt rundt om. Brukte sikkert 7 måneder på den. Da sto jeg i vinterhalvåret i et lokale uten strøm=lys og varme. Hehe. Så da var det boblejakke, lommelykt og minimalt med penger og verktøy.

Fikk på litt ting etterhvert mens den var på veien, som felger, senkesett og nye dempere, anlegg etc. Sånn førstebil-stæsj. Samme dagen jeg var ferdig med restaureringen (ca. 12 måneder) Ble jeg påkjørt av en pensjonist fra Polen. På vei hjem fra skolen. Gikk mekanisk og hadde fått på senkesettet der samme dag.

Måtte fylle litt bensin, så jeg kjørte en annen vei enn jeg pleide, og da smalt det.

Kjørte i 70-sonen. Pensjonisten sto parkert på et busstopp, og når jeg var 1 meter bak ham, smukket han inn gassen og skrelte hele siden på bilen. Ikke så han seg for, ikke brukte han blinklys. Og ikke visste han at det var 70-sone. Jeg fikk bråbremst og svingt litt unna og tok venstre front i autovernet i motsatt fil. Så han fikk kun småskader på lykt og forskjerm, men jeg mistet hele høyre siden, og alt fra venstre forskjerm og frem. Felgen knakk i autovernet og sto inni dekket. Så løp jeg ut og bort for å spørre om det gikk bra med ham. Da var han helt på gråten og sa unskyld 1000 ganger. Sa at han var lei seg, fordi han akkurat hadde vært på sykehuset, der konen hans lå. Hun hadde lagt der lenge, og han ble oppringt av dem den dagen, da hun var blitt verre.

Så hadde min mor en 316 med rådebank, så jeg overtok denne i bytte mot en 91 Toyota Celica med fronstskade fra tidligere eier.

Så hadde min far leid plass i et stort lokale med noen andre bmw-gutter, så jeg lånte halve denne plassen og plukket ned hele 316 og 328en. Det var da han fyren sa bilene hadde samme forstilling. Hehe. Ble ikke helt ferdig, og trengte bil fort, manglet litt penger++, så jeg gjorde det dumme og solgte prosjektet i deler. Angret hver dag siden da. Fikk meg en E34 525 12v for pengene+litt til. Så har jobbet meg sakte oppover for å få nyere biler med større motorer.

Så 320d er det heftigste jeg har hatt siden førstebilen! 525en hadde litt råtten motor, så den gikk dårlig. Så det skal bli deilig å gå over til E46 330ci til neste år :D

Men det er helt utrolig hvor godt kjent du blir med bilen, når du hopper rett i det, og uten hjelp fra andre :D Bilen er heist opp, dekslene er av og du ser litt på deler som hadde skremt deg før (f.eks. det å bytte bærearmer selv), så tenker du: "Er det alt? Er det bare de boltene som skal ut, og rett inn med det nye?" Så får du litt selvtillitt på veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • KrHeLl changed the title to ///KrHeLl's E36 325i M-tech Restaurering-> Selges som delebil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...