Gå til innhold

Vurderer bilkjøp, meninger?


Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm... en E36 320i med M52B20 motor yter 150 HK ved 5900 rpm og 190 Nm ved 4200 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 9,9 sekunder (med automat hele 10,6 sekunder) og topphastigheten er 214 Km/t.

E90 318i har en N43B20 motor (rekkefirer) som yter 143 HK ved 6000 rpm og 190 Nm ved 4250 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 9,1 sekunder og topphastigheten er 210 Km/t. Selv E90 318d klarer 0-100 Km/t på 9,6 sekunder og har en topphastighet på 210 Km/t.

Jeg er litt stygg nå, men E36 begynner virkelig å bli en gammel bilmodell og det er et spørsmål om ikke selv 30-40000 kroner er for mye for en slik bil. Om ikke annet er det helt avgjørende at man vet hva man går til når man kjøper en E36 320i... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 000 (=

Er happy med det egentlig.

Og til deg fredrik, hva er livsfarlig med E36 320i nå da? ettersom man må "vite hva man går til" ?

klar over at E90 318 sikkert er en drøm, men jeg har ikke 300 000 til bruktbil, så da er heller E36 ett godt alternativ for meg, skal ha vinterbil og sommeravlastning til e30`n så klarer meg nok.

Synd det er herlige biler, utrolig deilig å kjøre. Hadde E36 318i før som jeg solgte, har angret på det siden januar. Så nå blir det godt å få igjen E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden.

Hadde jo en 325i før. Men det er veldig lite interessant til salgs av 325. Har derimot funnet en veldig pen 320, men jeg må si at jeg er litt skeptisk til å gå fra 325 til 320.

Veldig glad i lyden fra 325en, samtidig som det faktum at det aldri var for lite krefter. Vi snakker tross alt 2 sekunder mer til 100. Nå kjører en veldig sjeldent i 100, men jeg ser for meg at aksen til 60/80 er en del tregere i 320 enn i 325 uansett.

Ser dog for meg at jeg blir mer fornøyd i en strøken 320 enn en heller dårlig 325 da.

Innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er så drastisk forskjell mellom 320 og 325, 328 er derimot en helt annen redskap...!

Jeg er iallefall en av de som først ville prioritert utseende og teknisk stand, før jeg såg på motorstørrelsen..

Jeg ser helt klart logikken. Får se om jeg får prøvekjørt en 320 før jeg reiser så langt for å se på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen min faktisk, rett før jeg blir høy på pæra her nå :lol:

Her er min gamle bil med disse lyktene og orginale hvite blinklys.

Om du ser på breitbau sin x-bil så har han noen slike blanke blinklys, syntes egentlig det kler disse lyktene ganske bra! Så lenge du kjøper dem som er sort innmat og ikke krom. De som er litt sotet går også litt bedre sammen med lyktene enn de hvite.. Jeg hadde selv klarglass, oransje, sorte og 3 sett med hvite før jeg bestemte meg :lol: Grunnen til at gikk for org hvite var igrunn at jeg var lei av den dårlige passformen og kvaliteten på de ulike uorginale.

bakgrunn2-1.jpg

Jeg tror kanskje jeg hadde gått for orginale hvite(evt uorginale) nettopp for at det er det som orginalt er levert til bilen samt at de står i stil til baklyktene. (jeg har nok blitt litt orginalpolizei) Klarglasslyktene er nok de som går best sammen med hovedlyktene, men syntes ikke de passer så bra til f.eks baklyktene.

Er det Inpro lykter? Var de jeg hadde iallefall, der sprakk ytterglasset pga en steinsprut etter kun noen dager. Kan være at jeg bare var veldig uheldig, men ytterglasset er ganske mye svakere(plast) enn org glassene. Forøvrig syntes jeg at dette er de peneste angeleyesene til E36, et annet pluss er at du kan bytte pærer i dem.

(ble litt mye mas her nå, men kanskje du ble litt klokere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg også angående lyktene (=

det er fra GS så vet ikke hva det er =p

Ok, om det er lykter fra Gs så er det sikkert Depo.. Men tror egentlig Fk,depo og inpro er helt like..

Ang blinklys så ville jeg kjøpt orginale om du går for hvite..de koster 311kr pluss mva per stk hos gs, så blir jo litt dyrere enn uorginale, men det lønner seg i lengden da de uorginale festene ikke er direkte bra.. Du kan jo også prøve med de blanke først, er jo ikke såå dyrt å bytte senere om det blir fælt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...