hmyraune Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Hei, Monterte nylig avtagbart hengerfeste på min E39 touring. Og da jeg skulle ta av fangeren kom jeg til å rive av en av de små ledningene til en PDC sensor, så jeg loddet den. Deretter fulgte jeg alle instruksjonene som fulgte med. Problemet oppsto når jeg skulle rygge bilen ut av garasjen der jeg monterte det. PDC høytaleren gir bare fra seg en lang høy vedvarende pipelyd i ca. 6 sekunder før det blir helt stille, og PDC-en ikke fungerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toratl Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Da er en sensor gååen. Fikk samme lyd på min e46 coupe. De er billigst på Koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 28, 2009 Share Skrevet September 28, 2009 Eller så har du flere brudd i ledningen. Sjekk ledningen igjen først. Men ja, når en sensor ryker vil den pipe slik som du beskriver. Har nå byttet 3 stk. selv på min E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 28, 2009 Forfatter Share Skrevet September 28, 2009 Har dere feilsøket på det selv eller? Hvor på connectoren til PDC skal jeg måle motstanden for å sjekke om det er sensoren (evt. hvilken/hvilke) som er gåen. Altså mellom hvilke ledere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 skal kunne høre en svak tikkelyd fra sensorene hvis du legger øret inntil. så hvis du får noen til å sette giret i R og går bak og lytter, er det sensoren som ikke lager denne lyden som er defekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 Ja riktig, så kan jeg eventuelt sjekke for kabelbrudd også da, ved å ohme mellom kontakt på PDC computer og kontakt ved sensor, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Det er helt korrekt. Passet du på å ikke få kablene i klem ved montering av støtfanger? På min så var den i klem på venstre siden av midten, ved den store aluminium inn festningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 Og da ble den revet av, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 Er det noen som vet hvordan man kan ohme om ledninger og sensorer er inntakt? Slik at jeg stikker multimeteret mellom to pinner i connectoren på PDC-computeren og ser hvilken sensor/kabler som er gått istykker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Blås i hele ohminingen av sensorene til å begynne med og gjør heller dette...; Sett på tenningen og bilen i revers (manuell), evnt la motoren gå og sett bilen i revers og dra på brekket max slik at du er sikker på at bilen står (eller få en kamerat til å holde bremsen inne hvis du synes dette høres skummelt ut). Gå bak bilen og kjenn forsiktig på hver enkelt sensor med fingeren. Kjenner du viberasjoner/tikking virker sensoren. Kjenner du ingenting er den død. Ern'te vanskeligere enn det. Hvis det nå viser seg at en av sensorene er død er feilen vanligvis selve sensoren eller kabelen til den sensoren. Er det flere som ikke virker er det gjerne noe mer galt, og da kan finne igjen ohme-tingen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Kabelen ble da revet av ja, eller den ble klippet av. Det du gjør er å ta av kontakten på PDC boksen, stikk en binders i en kontakt, som er en ledning, og demonter en sensor og dens kabler, mål deretter i hver sin ende av hver eneste kabel på alle sensorer, da vil du få vite om kablene er OK eller ikke. Er det noen defekte kabler, så er bruddet bak fanger, er alt i orden med kabler. Ja, da har du et sensor problem. Bytt ut den sensor som ikke tikker, når bilen står i revers, med tenningen på ACC. Når du måler kablene så bruker du ohm på ditt multimeter. EDIT: Andreas1 var før meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 Takk for alle tips, skal prøve meg litt på dette. Sier fra hva jeg finner ut av! Mye kunnskap her inne gitt ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 Drar frem denne jeg,hva ble funnet ut?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå