BreitBau Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Er forbløffet over hvor mye folk tjener i dette landet... Nå trenger dere litt mer penger nedover i byene pga boligprisene.. Jeg tjener langt mindre enn de fleste her inne, trives i jobben og føler ikke jeg har noen nød.. Jeg får det til å gå rundt, og livet er ganske bra! 240 kroner timen virker utrolig mye for meg.. Edit: For å sammenligne her da, så ligger en rørlegger på 180 kroner og oppover. En maler ligger på 165 kroner med fagbrev, og en snekker på ca 170 tror jeg.. Butikkmedarbeidere ligger på i overkant av 130 kroner. Jeg ville sagt at det her i Hallingdal er helt vanlig at folk tjener 130-190 kr i timen så fantasilønninger som 240kr er det lite av her oppi.. Men folk greier seg jo ganske bra! Sjelden noen som klager her.. Nå kjøpte jeg akkurat en 1 1/2 etasjes enebolig på 100kvm grunnflate (150kvm totalt) med en garasje på ytterligere 49 kvm i to plan, byggeår 1995 og god standard. Betalte 1.650 mill.. Hva hadde noe sånt kostet i Oslo feks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Word. Har fastlønn på 145 kr i timen jeg, natt-tillegg på 20,- og helgetillegg på 40,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Bli signalmontør! Har grunnlønn på 215 kroner timen, går opp til 230 etter 1 år. Og man har i tillegg 1 uke på og 1 uke av. OG diett.. som er 3500 kroner uka ekstra. samt vanlige overtidssatser, og nattillegg på 45%. Og da jobber man maks 6 av sine 10 betalte timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Bli signalmontør! Har grunnlønn på 215 kroner timen, går opp til 230 etter 1 år. Og man har i tillegg 1 uke på og 1 uke av. OG diett.. som er 3500 kroner uka ekstra. samt vanlige overtidssatser, og nattillegg på 45%. Og da jobber man maks 6 av sine 10 betalte timer Regner med at du jobber med dette...? I såfall si ifra neste gang du er innom kristiansand, så jeg kan klappe til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Bli signalmontør! Har grunnlønn på 215 kroner timen, går opp til 230 etter 1 år. Og man har i tillegg 1 uke på og 1 uke av. OG diett.. som er 3500 kroner uka ekstra. samt vanlige overtidssatser, og nattillegg på 45%. Og da jobber man maks 6 av sine 10 betalte timer Regner med at du jobber med dette...? I såfall si ifra neste gang du er innom kristiansand, så jeg kan klappe til deg Haha! Why ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Nå har jo jeg blitt student, men i jobben jeg hadde, startet jeg som hjelpearbeider, og etter 1,5år og fram til jeg sluttet etter vel 2år, disponerte jeg mer eller mindre bilen jeg brukte i arbeidtiden 24t i døgnet. I tillegg steg jeg i lønn fra 150kr/t i juni07 til 183kr/t+bil til egen disponisjon/til og fra jobb til juli 09. Dette kun med vgs som formell utdannelse. Jeg fikk også tilbud om forfremmelse da jeg begynte på skolen, hvor han jeg skulle erstatte- hadde 210kr/t, jeg hadde sannsynligvis beholdt bilen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus kjenner noen som gjør sånn. Kan jo tjene inn en ekstra lønn svart som mekaniker, men spørs hvor mye man gidder å drive med sånt. Selv prioriterer jeg 7-15 og litt overtid i ny og ned. En grei årslønn i mine øyer er 400.000 i disse tider, med dama i tillegg lever man jo et bra liv. Jeg er jo lærling nå men ser fram til den tida veldig for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus Bonus/overtid er egentlig ikke interessant i en diskusjon som dette, ihvertfall ikke isolert sett. Da må også grunnlønnstallene på bordet, for det er i bunn og grunn de som er interessante. Forøvrig vil jeg legge til at jeg syns det er helt sykt at noen betaler 240,-/timen for en forskalingssnekker når man kan får hvilken øst-europeer som helst til å gjøre det for 130,-... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus Det høres veldig spesielt ut, uansett om de har bonus eller ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus Det høres veldig spesielt ut, uansett om de har bonus eller ikke.... Har også hørt om slikt. F.eks om man jobber på akkord. Vet ikke hvor høy opptjening en gjennomsnittlig mekaniker har på en dag. Vil tro det kanskje ikke er mer enn 80%.. Har hørt om noen som hadde over 100%, altså at de kan fakturere for flere arbeidstimer enn han faktisk brukte. Da er det nok muligheter for litt bonusordninger også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus Det høres veldig spesielt ut, uansett om de har bonus eller ikke....[/quote Jobber du kjapt, har tatt mange kurs og driver mye med avansert feilsøking osv er det ikke umulig å komme opp i såpass. Regner med man har en grunnlønn på 200-250 i oslo-området? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus Det høres veldig spesielt ut, uansett om de har bonus eller ikke.... Har også hørt om slikt. F.eks om man jobber på akkord. Vet ikke hvor høy opptjening en gjennomsnittlig mekaniker har på en dag. Vil tro det kanskje ikke er mer enn 80%.. Har hørt om noen som hadde over 100%, altså at de kan fakturere for flere arbeidstimer enn han faktisk brukte. Da er det nok muligheter for litt bonusordninger også.. Likevel så skal det mye til før jeg tror at en mekaniker har over det dobbelte av det som er å anse som normalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus Det høres veldig spesielt ut, uansett om de har bonus eller ikke....[/quote Jobber du kjapt, har tatt mange kurs og driver mye med avansert feilsøking osv er det ikke umulig å komme opp i såpass. Regner med man har en grunnlønn på 200-250 i oslo-området? Og disse har kun mekaniker utdannelse? Vel, jeg tror det ikke før jeg ser det.. Mange som liker å skryte på seg lønn, og har til og med i det siste hørt at folk legger til feriepengene for å dra opp sinn "årslønn" det blir jo helt feil for min del. At de klarer 500-600, skal jeg kunne gå med på, når de jobber effektivt osv osv.. og at de får noen ekstra bonuser, som jeg sjelden hører er noe stort å juble over i privat sektor som håndverker eller mekaniker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 vet da om mekanikere på bil i oslo området med 700-800 tusen i årslønn, jobber selvsagt bonus Bonus/overtid er egentlig ikke interessant i en diskusjon som dette, ihvertfall ikke isolert sett. Da må også grunnlønnstallene på bordet, for det er i bunn og grunn de som er interessante. Forøvrig vil jeg legge til at jeg syns det er helt sykt at noen betaler 240,-/timen for en forskalingssnekker når man kan får hvilken øst-europeer som helst til å gjøre det for 130,-... Blir litt for lett å se de på den måten,timeprisen har egentlig ingenting å si,de som betyr noe er hva man får utført pr time,østeuropeere er som oftest ikke fagfolk i norsk byggemåte,selvfølgelig kan dette slå begge veier,men sånn generelt ville eg nok valgt en norsk fagmann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå