Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en importbil, der jeg ble fortalt at det var webasto. (E61, 525DA-06)

Da jeg så på bilen, så jeg dette bildet i menyen : fpnnxptxssggd0a23ps3.jpg

Jeg tok det for god fisk at det da var webasto, men når jeg nå skal bruke den, får jeg den ikke til å virke. Bilen var hos BMW i dag for en sw oppdatering til engelsk, og de sa at det ikke var webasto installert...

Synes hele greia er merkelig.. Er menyene for "timer" etc. standard, eller har de lagt inn sw som ikke skal være på bilen!? Eller kan bmw-duden ta feil?!

Trenger tips til hva jeg skal gjøre for å få bilen varm.. ser at jeg har følgende alternativ:

Kjøpe en org. bmw/webasto på ebay.de: http://cgi.ebay.de/BMW-E38-E39-E46-E60- ... 286.c0.m14

...hva koster installasjon...?!

Kjøpe uorginalt webasto anlegg?! Fra hvem og pris!?

Defa warmup på strøm?!

Noen som har gode tips...

Tror jeg ikke kommer noen vei med selger her..

Skrevet

BMW kan vel sjekke utstyrlista på bilen?

Men jeg kan tenke meg følgende scenarioer:

- Bilen har ikke blitt levert med Webasto, men en firmware oppdatering gjør at det ser slik ut.

- Bilen ble levert med webasto, men den er fjernet pga den var defekt (utvilsomt).

Skrevet

Webasto er det mest anvendelige, men ikke i en garasje (!). Den på ebay var ikke dyr, men installasjonen koster penger hvis der ikke lagt opp til det. Mener å huske at brenner+ vifte + montering på en transporter kom på 25.000 nytt. Defa er rimeligere og kan brukes i lukkede rom (garasje) men du er avhengig av 230v og du får en ekstra vifte i kupeen.

Skrevet

Defa er nok billigere, men jeg vil hevde at Webasto er bedre, riktignok kan det vel ikke forsvare prisdifferansen, men det er en annen sak.

Jeg bruker da Webasto i en felles garasje med plass til 40 biler, og det lukter da ingenting når jeg ankommer bilen min om morgenen.

Fordelene med Webasto kontra Befa er;

Mer integrert med bilen, ingen visuelle punkter som avslører dette, fungerer bedre siden den varmer opp både kupè og motor veldig bra, i og med at man har sirkulasjonspumpe, fungerer uten strøm.

Skrevet

byttet ut volvo v70 til bmw nå, og den hadde webasto.. Den største fordelen synes jeg at den ble veldig fort var om morgenen, da den fungerte som tillggsvarmer til motoren.... Ellers må jeg være ærlig å si at jeg ikke brukte den veldig mye,..

Noen som har erfaring med 525d motoren mht. hvor fort den blir varm om morgenen?!...

Tror kanskje en defa er tingen,- noen som har tips til forhandlere i oslo området som ikke flår meg..!?

Skrevet

Noen som har erfaring med 525d motoren mht. hvor fort den blir varm om morgenen?!.....!?

Har ikke kjennskap til akkurat din motor, men 2,5 literen i E39 bruker i likhet med de fleste dieselbiler lang tid.

Tror kanskje en defa er tingen,- noen som har tips til forhandlere i oslo området som ikke flår meg..!?

De flår deg alle sammen, -alle som en! -Og spesielt nå som sesongen er igang...

Av frittstående firmaer er Colberg Kaspari på Alnabru et firma du kan sjekke. De har pleid å kjøre kampanjer utover vinteren på installering og oppgradering.

Skrevet

Kjip den at du ikke hadde webasto da du satte det som ett krav.

Jeg har heller ikke vært borti E61 252D, men min E91 320D blir ganske fort varm. Hvis man ikke skrur varme apparatet på fult med en gang man starter.

Skrevet

hei, send meg de siste 7 chassinr så kan jeg sjekke det opp for deg.

Den timern kan ha to funksjoner og det en er å varme bilen(webasto som er ekstrautstyr) og det andre er å kjøle ned bilen(standard).

• 1 year later...
Skrevet
byttet ut volvo v70 til bmw nå, og den hadde webasto.. Den største fordelen synes jeg at den ble veldig fort var om morgenen, da den fungerte som tillggsvarmer til motoren.... Ellers må jeg være ærlig å si at jeg ikke brukte den veldig mye,..

Noen som har erfaring med 525d motoren mht. hvor fort den blir varm om morgenen?!...

E60 525D har en elektrisk tilleggsvarmer i varmeapparatet og blir forholdsvis fort varm.

Tommy.

Skrevet

Jeg har samme i min E91... Har alle alternativ for å sette den på osv, men tror ikke jeg har den.. Da ser man det vel i utstyrslisten? Har ikke prøvd å slått den på...

Skrevet

Er ikke slik restvarmegreier til varmeapparatet det der da? Modern og fadern har knapper i bilene sine som det står "Rest" på, da fyrer varmeapp og går til vanntempen har sunket så det ikke varmer lenger.

Har Webasto med tidsur i Ford Transit firmabilen min, et enkelt og veldig bra system! Utrolig behagelig å dra ut om morgenen med varm bil både innvendig og motoren har fått en lunk! :D

Skrevet
hei, send meg de siste 7 chassinr så kan jeg sjekke det opp for deg.

Den timern kan ha to funksjoner og det en er å varme bilen(webasto som er ekstrautstyr) og det andre er å kjøle ned bilen(standard).

Sistnevnte er jeg interessert i å høre mer om :) Hvordan funker det systemet? Har sånn timer i bilen min og, men ingen webasto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...