Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om bmw har manuell girkasse som passer på v12 motorene til bmw? F.eks. kan girkassen fra v8 blokka eller rekke sekseren passe??

Skrevet
Er kun Csi-kassen som passer..

Javel... Og hvorfor passer ikke den manuelle fra vanlig V12 som den i annonsen? :roll:

Skrevet
Er kun Csi-kassen som passer..

Javel... Og hvorfor passer ikke den manuelle fra vanlig V12 som den i annonsen? :roll:

Kanskje siden den "vanlige" ikke ble levert med manuell? Og at kassen som sitter på den er fra Csi? :wink:

Skrevet
Du får da 850i og 850ia?

850CSI har en større motor enn 850i, ikke noe med kassa å gjøre.

Motoren er grei.. Men er 99% sikker på at eneste 850 levert med manuell er csi..

Uansett så er girkassen den samme.. Kun en type som passer M70-73!

Skrevet
BMW 850i

05/1989 - 12/1992, V12 (M70), 5.0l displacement, 300 hp, number: unknown (including M70 850Ci: 20072)

At the time of its introduction in the beginning of the 1990s it was one of the, if not the advanced car of its time. For the first time there was a twelve-cylinder engine available with a six-speed manual gearbox. New as well was the seat-integrated retaining-system, the integral rear axle (which got perfected in the 850CSi) and the still unique integration of low beams, high beams and fog lights - three lamps - into pop-up headlights.

The 850i was available with either a 4-speed automatic or a 6-speed manual gearbox.

The 850Ci with M70 engine was available with a 4-speed automatic or a 6-speed manual transmission, the 850Ci with M73 power plant only with the 5-speed automatic gearbox. So there are no 5.4l 850s that are manual.

Kilde.

Skrevet
Du får da 850i og 850ia?

850CSI har en større motor enn 850i, ikke noe med kassa å gjøre.

Motoren er grei.. Men er 99% sikker på at eneste 850 levert med manuell er csi..

Ifølge realoem sine kataloger sies det at du kunne få en vanlig 850i med ei manuell kasse som heter S6S 560G lik som 850csi. Tror det er ei ZF kasse...

Skrevet

850CSi

As a top-of-the-range sports tourer, the 850CSi took over from the prototype M8. The 850CSi used the same engine as the 850i, which was tuned so significantly that BMW assigned it a new engine code: S70B56. The modifications included a capacity increase to 5.6 liters and power increase to 380 bhp.

The 850CSi's modified suspension included stiffer springs and dampers and reduced the car's ride height. The recirculating ball steering ratio was dropped 15% over the stock E31 setup. The model also sported wider wheels, with the option of forged alloys. The front and rear bumpers were reshaped for improved aerodynamic performance. Four round stainless steel exhaust pipes replaced the square pipes found on other models. The 6-speed manual gearbox was the only transmission option.

Production ended in late 1996 because the S70 engine could not be modified to comply with new emission regulations without substantial re-engineering.

:oo:

Skrevet
Du får da 850i og 850ia?

850CSI har en større motor enn 850i, ikke noe med kassa å gjøre.

Motoren er grei.. Men er 99% sikker på at eneste 850 levert med manuell er csi..

Uansett så er girkassen den samme.. Kun en type som passer M70-73!

Feil! fikk vanlig 850 med samme manuelle kasse. har 3 stk!

Skrevet
Du får da 850i og 850ia?

850CSI har en større motor enn 850i, ikke noe med kassa å gjøre.

Motoren er grei.. Men er 99% sikker på at eneste 850 levert med manuell er csi..

Ifølge realoem sine kataloger sies det at du kunne få en vanlig 850i med ei manuell kasse som heter S6S 560G lik som 850csi. Tror det er ei ZF kasse...

Getrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...