Gå til innhold

E46 330Xi eller 330XD


Rikerud
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny bil. To hete kandidater er 330 med bensin eller oljebrenner.

Har egentlig lyst på bensinbil. Men lurer litt på forbruk på denne?

Har sett en 330 bensin 2wd liggende til salgs en evighet. Er disse så vanskelig å selge? Den jeg nevner har gått litt over 200k km. Er det et problem på disse maskinene?

Hva må man regne med å betale for en 330Xi?

Tilbakemeldinger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fra 2002 er 330xd oppgitt til 0,76 l/mil, mens 330i har 0,96. Så forskjellen er ganske stor akkurat der. Til langkjøring er nok dieselen en vinner, men bensin er jo mye morsommere hvis du liker god lyd når du gasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at jeg totalt sett ville valgt D.

Det er det jeg tenker jeg også. Og slik tenker nok de fleste. Selv om det vel koker ned til å bli en smakssak. Det skal dog være en bruksbil og da blir jo driftsøkonomi et tema.

Men jeg har jo ikke kjørt hverken diesel eller bensin av disse.

Det ligger en flott bensinbil til salgs på Finn nå. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Norge.. Biler som er kjørt over 200Tkm må man nesten gi bort, eller ha ekstrem flaks for å få solgt for en grei sum.. Vet ikke hvilken bil du refererer til her, men har den stått en evighet så er nok prisen gal.

i eller D... Vel... Fine motorere begge to, men selv har jeg mest sansen for i. Morsom karakteristikk, fin lyd, og bra fraspark. Ett pluss til i forhold til D, er at i har mindre leamikk som kan gå i stykker, så som turbo og dieselpumpe.

330D fra 2003 med 204Hk er forøvrig en veldig ok motor å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel kan fort gå fra billig til astronomisk dyrt bilhold hvis turbo, pumpe osv begynner ryke.

Jeg ville godt for bensin :wink:

+1

Jeg for min del holder meg langt unna "eldre" diesel biler, og da mener jeg med mer enn 100 000km på telleren rett og slett fordi som Lars89 nevner så er de helt utrolig dyre og reparere om noe skulle ryke. Det du sparer i drivstoff på en diesel bil, forsvinner fort om en dyse eller eller en pumpe ryker og vi snakker verksteds utgifter på 10-20 000kr. Fyller mye bensin for den summen. Min far gikk på akkurat denne smellen på en e39 520d. Så da jeg slulle kjøpe e39 var valget enkelt, bensin og manuell!

Dessuten er jo 3,0 bensin sekseren en fantastisk motor som bruker relativt lite drivstoff sett i forhold til effekt og volum.

Stemmer for 330i !!!

:D

Denne var jo feks meget pen :

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1363563#1363563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Norge.. Biler som er kjørt over 200Tkm må man nesten gi bort, eller ha ekstrem flaks for å få solgt for en grei sum.. med.

Personlig er jeg av den oppfatning at km i seg selv sier lite om en bils tilstand. Hvordan den er kjørt og holdt har mye mer å si.

Den jeg snuser på har gått 144kkm nå, ikke mye det egentlig.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19281026

Fullpakka med utstyr. Jeg skulle dog ha ønsket meg manuell kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er inne på noe. Min neste bil blir etter all sannsynlighet bensin.

Men det er mest fordi det ikke finns fristende biler med ok dieselmotor i min prisklasse. 320d imponerer ikke, synes faktisk min gamle tds var friskere, og hadde finere karakteristikk. Hadde jeg derimot følt for å ta meg råd til en 330d/330i av nyere modell med fin km.std. så hadde jeg valgt diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig turbo og pumpe så dårlig på BMW diesel som folk her sier? Det gir jo ikke akkurat inntrykk av at ingeniørene til BMW har gjort noen god jobb der i gården. Tenker på eldre Merce diesel som kan kjøre 500000km uten at de trenger å byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig turbo og pumpe så dårlig på BMW diesel som folk her sier? Det gir jo ikke akkurat inntrykk av at ingeniørene til BMW har gjort noen god jobb der i gården. Tenker på eldre Merce diesel som kan kjøre 500000km uten at de trenger å byttes.

Det var nok lettere å få di gamle diesel motorene til å holde lenger ,gamle Mercer hadde vel ca 80 hk i 3 lters motor og ingen elektronisk styring.Den totale påkjenningen var relatift lav på motor og drivverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw sliter ikke med turboer no lengere etter dem har fått bort ondingsfilter og heller fått en oljeutskiller.

på gamle 2.0 og 3.0 så har dieselpumpa bruka ha godt rundt 100000-150000km

men no som Commonreail har kommet så har man en elektrisk pumpa og den er holdbar og ikke dyr vis den skal ryke.

jeg kan også nevn noen feil på bensin motor.

-Kam sensor

-Vanos

-LMM

-Lamdasonde

-Coiler

-samler seg olje nedi tennplugger

-Bensin pumpe

-Ondingsfilter blir tett og toppdeksel sprekker 3.0i

-vannpumpe

Uansett hvordan bil du velger så kan du få en utgift bombe. kan også ha flaks.

det gjelder uansett biltype og modell fra A Til Å

alt som beveger på seg eller gjør en oppgave slites med tiden.

Billigst er vell å sykkel? man har også noe slite deler der også.

1 sett med gåend kne som må ha resten av livet. kan ikke bare selg det vidre som man gjør me en bil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...