Gå til innhold

Min E36 Sedan- ACS rennsport 1 SOLGT

MagnusHN
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 566
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, trur det blir bra. Rennsport hula skal på de! :D Må bare ha et felgsett til jeg kan slenge på når jeg skal på hytta, og som det ikke er "såååå" farlig med :P Men de blir jo strøkne da.. Skal polere kantene og lakkere opp igjen senteret nogaro silver, eller kanskje en anna spenstig farge. Er usikker enda. Tenkte jeg skulle ta bilder under oppussingen, men må bare få av de dekslene! Sitter som F***! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått begynt på felgene. Det er mye jobb, men jeg trur det blir bra til slutt. Felgene hadde litt småsår og kantkjøringer, men dette er pusset vekk.

Utgangspunktet

93tbbmkpc60zgwdee7be.jpg

29xtcigqjsda678nc63u.jpg

gknujzxlfqco60fwbe9u.jpg

På med DUXULA!

nvj1answavctpriyzyqg.jpg

dmaknoyusrj8f5f7pv88.jpg

Grovpusset kant

53jnedc51oo3t2zx6jjd.jpg

Finpusset kant

by1csu1spbfcpqulhemy.jpg

Senteret bak dekselet og skal lakkeres opp igjen sort.

Driver også å lakkerer opp igjen senterdekslene mørk grå. Men har ikke fått tatt noen bilder av dette. Det kommer :P Så venter jeg på et poleringsett i fra gasolin.

Så har jeg også fått bestilt meg KW V2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du skrevet hvilket sandpapir du brukte under prosessen? Våtpussing?

Pusser du hardt, eller bare lett og minst mulig?

Skal skrive en liste om hvordan jeg får fram når jeg skal fjerne maling og pussing;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et bra utgangspunkt du har fått tak i der. Mine er så gale at jeg kommer til å lakke opp igjen kanten.

007-1.jpg

Har nå pusset ned og faktisk sparklet litt hakk før jeg sprøytesparklet hele kanten. Så får vi se hvordan det blir.

Jeg kommer til å bruke de som vinterhjul så 110% flawless blir de sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dine hadde en god del skader mer enn mine! Blir fort mye mer jobb med de da.

Men tilbake til pussing av felgene:

Det første jeg gjør er selvfølgelig Duxula malingsfjerner. Smører dette på å lar det stå 10-20 min. Den beste måten å få av Duxula'n på er å bruke høyttrykkspyler med varmt vann. Men jeg stod i en kjeller så da var det på med gummihansker, svamp og varmt vann! Og ikke minst plastikk skrape. Denne prossen følger man helt til man har fått vekk lakken.

Når man har fått vekk all lakken, begynner man å pusse. Felgene mine var litt kantkjørte, så da var det frem med dremmelen. Når dette var pusset ned slik at det ble jevnt, begynte jeg å pusse med 80 papir (uten vann) Da pusset jeg ned slik at jeg kommer igjennom den blanke hinnen (gammel polish), slik at flaten jeg jobber med blir matt, og ikke blank/svart. Slik fortsetter jeg å pusse helt til hele felgkanten er matt. Etter dette begynner jeg med slipesvamper fra biltema http://biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-k ... tk-193041/. Jeg starter med den groveste og jobber meg oppover på korningen (med vann). Når jeg har fått ønsket resultat går jeg over på våtslipepapir og bruker mye vann.

Her er rekkefølgen: 180 - 240 - 400 - 800 og 1200. Når dette er gjort går jeg over med stålullpads med såpe for å "vaske" kanten, og da blir det også ganske blank. Da gjenstår bare grov og fin poleringen igjen, men så langt har jeg ikke kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...