Gå til innhold

kan ikke folket la salgstrådene være uten offtopic


knut e
 Share

Anbefalte innlegg

Men man vil jo tillate konstruktive innlegg. Blir fort mye jobb for admin - mye enklere om folk bare tenker seg litt om før de legger inn ett innlegg.

Hva er konstruktivt i en salgstråd viss du ikke vil kjøpe bilen? Få kompiser til å hause opp prisen enda mer? Lurer folk seriøst på bilen, avtal ett møte på PM.. Er salgstråden stengt for innlegg er det NULL jobb for admin.

Når bilen er solgt, er det bare for trådstarter og slette annonsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ting som "jeg har eid denne bilen før og da var kilometerstanden 300.000 mer" f.eks.

Personlig hadde jeg ikke hatt noe i mot at kjøp og salg-delen var stengt for kommentering, men det gjør jo budrunder og slikt vanskeligere.

kan gi bud på pm også

Det er klart, men hvor tungvindt blir det ikke når selger mottar ørten bud og mi gi ørten svar tilbake at budet er høyere. Da vil det jo bare bli kluss og rot og selv selger vil rote seg bort i alt rotet..

Jeg syns det er greit slik det er, men er enig i at det er en del unødvendige kommentarer. Jeg ville satt pris om en som har hatt eid bilen tidligere hadde skrevet om eier hadde jukset med km. stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ting som "jeg har eid denne bilen før og da var kilometerstanden 300.000 mer" f.eks.

Personlig hadde jeg ikke hatt noe i mot at kjøp og salg-delen var stengt for kommentering, men det gjør jo budrunder og slikt vanskeligere.

kan gi bud på pm også

Det er klart, men hvor tungvindt blir det ikke når selger mottar ørten bud og mi gi ørten svar tilbake at budet er høyere. Da vil det jo bare bli kluss og rot og selv selger vil rote seg bort i alt rotet..

Jeg syns det er greit slik det er, men er enig i at det er en del unødvendige kommentarer. Jeg ville satt pris om en som har hatt eid bilen tidligere hadde skrevet om eier hadde jukset med km. stand.

Lettere med bud slik det er nå ja. ingen tvil om det!

Men hvis det ikke kan skrives i tråden, så kan jo bud foregå slik som det må gjøres via finn.no osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fått igang et system med ferdige skjemaer man fyller ut, så hadde man redusert de dårlige skrevne annonsene radikalt. Jeg kan gjerne lage et oppsett på diverse punkter, men har ikke kompetanse til å programmere det inn i en applikasjon.

Jeg er helt med på Hagenisses synspunkter, enten så gir man supplerende opplysninger ellers så-holder-man-kjeft! Ris og ros kan fint sendes til brukeren pr PM.

Bare å lære seg å skrive dekkende overskrift hadde hjulpet MYE. Tenk så enkelt det hadde vært å søke!

Personlig liker jeg å gi alle bud pr. PM, fordi jeg ikke har interesse av å dele for omverden hva jeg kjøper, av hvem, og til hvor mye.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man ikke har noe som er konstruktivt eller av overveiende betydning for kjøpermassen, er det irrelevant å kommentere.

Helt enig. Dette inkluderer de tusenvis av "fin bil - lykke til med salget"-innleggene. Meningsløst.

Hadde man fjernet rangeringen(kaptein, general osv), så hadde nok ganske mye av de totalt meningsløse innleggene forduftet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever gang på gang at folk sier de skal ha ting, byr mest for ting osv.

Men sannheten er at de sitter å har lyst på ting bak denne jævla dataen. Så dukker de ikke opp, hører ikke fra dem mere osv.

Om du byr på noe og ombestemmer deg, kjærringa oppdager at du skal kjøpe enda mere til bilen, eller fikk en regning som var så stor osv.

Si bare i fra, kom med en undskyldning eller noe, sånn at man slipper å tro ting er solgt. :roll:

Å ja, ALT for mye "piss" i slags annonser. Kan vel prøve å være litt voksene her i blant. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Yngve. De fleste forstår at uforutsette økonomiske utgifter kan komme, og aksepterer det som forklaring.. Men det er ytterst få som faktisk sier ifra at de ikke skal ha varen ... og det bygger stor frustrasjon hos selger. Jeg mener i utgangspunktet at et bud er et bud, og en avtale en avtale - EOD!

By aldri på en vare du ikke er 100% sikker på at du kan kjøpe om handelen går gjennom er mitt tips. Og det har holdt meg unna slike situasjoner. Enkelt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Yngve. De fleste forstår at uforutsette økonomiske utgifter kan komme, og aksepterer det som forklaring.. Men det er ytterst få som faktisk sier ifra at de ikke skal ha varen ... og det bygger sykt mye frustrasjon selger.

By aldri på en vare du ikke er 100% sikker på at du kan kjøpe om handelen går gjennom er mitt tips. Og det har holdt meg unna slike situasjoner. Enkelt spør du meg.

Helt enig. Jeg sliter akkurat med det samme hvor kjøper har sagt han skal føre over penger. Hvor jeg så spurte på nytt om han fortsatt skulle ha varen og det skulle vedkommende. Vedkommende skulle da overføre på samme dag slik at jeg hadde penger på Mandag.. Ingenting er kommet på konto.. Kjedelig når man allerede har ordnet med frakt og pakka ligger klar til sending.. :x

Hadde jeg i det minste fått en tilbakemelding på at vedkommende ikke var interessert alikevel eller at vedkommende må utsette handelen, så hadde det vært helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...