Gå til innhold

Ulyd (vibrasjonslyd) i bilen


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en ulyd i bilen som jeg gjerne vil bli kvitt.

Det er en vibrasjonslyd som er avhengig av farten på bilen. Altså én "lyd" pr. omdreining av hjulet. Jeg tenkte først det kunne være ubalanse i et av bakdekkene, eller bakbremsene, men nå har jeg byttet bremseskiver og klosser bak, samt lagt om til vinterdekk, og lyden er der fortsatt.

Lyden kommer nok fra en annen del enn den som faktisk er problemet, da det høres ut som resonans fra en eller annen del som reagerer på en liten vibrering eller noe.

Kan ikke kjenne noe vibrering i bilen.

Lyden er værst rundt 70-80km/t, og er vesentlig sterkere i sving mot høyre enn i sving mot venstre.

Noen som har en idé? Hjullager er vel mer en konstant romlelyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det.som regel er det konstant ja,MEN i begynnelsen merker du det gjerne først når du svinger.

*edit* det funker diagonalt..kommer ulyden i høyresvinger er det gjerne venstresiden som er dårlig og motsatt.

Jeg har selv et "problem" som du beskriver men jeg har ikke tatt meg tiden til å undersøke det mere..De gangene jeg har spurt noen andre om de hører lyden har jeg bare fått som svar "nei,du hører jo all slags lyder som normale mennesker ikke hører" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må visstnok ha bærbar presse, for å presse de ut mens bærearmen henger på bilen.

Altså må en ha riktig verktøy.

Deler er bestilt, så får ta de med til noen som har rett verktøy og kunnskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...