Superbeetle Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Men sitatet til Nicolas Cage forkorter innlegget mitt:jeg så tre ferrarier utenfor en bar, så sier han litt etterpå: hva er man om man kjører en shelby 67 gt 500? monssieur eller hvordan det nå skrives på fransk. Hva om du kjører en 67 275 GTB, da vil du være en connoisseur... (forøvrig en Ferrari) Men du har nok et poeng i denne sammenligningen.. Men at folk som kjører brun 240 er en connoisseur blir vel en VELDIG fin omskrivning for råner..
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Men sitatet til Nicolas Cage forkorter innlegget mitt:jeg så tre ferrarier utenfor en bar, så sier han litt etterpå: hva er man om man kjører en shelby 67 gt 500? monssieur eller hvordan det nå skrives på fransk. Hva om du kjører en 67 275 GTB, da vil du være en connoisseur... (forøvrig en Ferrari) Men du har nok et poeng i denne sammenligningen.. Men at folk som kjører brun 240 er en connoisseur blir vel en VELDIG fin omskrivning for råner.. ja, okey da den siste er jeg enig i Men de fleste som tenker seg om EN gang, skjønner poenget mitt. Jeg syns jo f.eks at skyline r35 er en av de bilene som jeg mest kunne tenke meg av nyere bil, men pga at den er rett og slett er FOR avansert og dyr til herjing over tid, innkjøpspris, personlig preg, hjulspinn osv osv. Men smaken er som baken, men idioti er et steg for langt. Hvis man har råd til en ferrari til 2,5 mill, så er det da mye bedre, om man vil ha en original sportsbil, å velge en skyline r35 f.eks. Den får du faktisk for godt under 2 millioner og er noe av det mest imponerende bilbygget i senere historie(jeg er ikke spesielt japsefan, men kan jo ikke se bort i fra fakta. at bilen i forhold til hva den leverer i forhold til andre bilmerke er rå) Men enda bedre valg er m3 e92, er det rundt 1.4 den koster helt ny og leverer brukbar glede for 420hk. Det er for lite hk, men man har jo ess, som kan montere kompressor, da ender man på rundt 660hk, da mener jeg at bilen faktisk er verdt en god del penger...+ litt spesiell lakk og felgvalg kostnader, da har man en alletiders bil, som fortsatt er LANGT billigere enn disse andre bilene. Ikke at den er verdt penga, men det er MYE mer bil for pengene enn disse på prislapp fra 2,5-3 og oppover.
Superbeetle Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Tror nok jeg forstår deg, og er egentlig enig(det hadde jeg ikke trodd i begynnelsen av tråden) Men hadde jeg hatt 2-4mill til bil så hadde jeg nok kjøpt myyye gromt før jeg kjøpt 1 enkelt bil til den summen..
jonr- Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Hvorfor skal jeg være misunnelig? At jeg er misunnelig blir barnslig å påstå, for jeg har hatt det så mye moro opp i gjennom åra som dere bare kan drømme om, i form av herjing, fyll, bilkjøring,reising og hva det måtte være.. hmm.. ? Det er hva "dere/vi" bare kan drømme om? Ikke for å være pirkepetter, men er ikke helt med? At en tilbakestående kar med for mye peng klarer å dra kortet og få finansiert en original ferrari imponerer meg ikke, tvert imot, det ser jeg ned på.. ..? Med "tilbakestående" så oppfatter jeg at du sikter til lav IQ (?)... De aller fleste med "unormal" bankkonto er langt ifra tilbakestående, rent IQ-messig.. I hvertfall her til lands. Det er oftest en grunn til at de har mye penger.. Og bare for å understreke; med MYE penger, så mener jeg millioner. Men for all del, men siden du i det heletatt NEVNER misunnelse, som jeg ikke hadde tenkt på engang, kanskje dere er det? Jeg skrev klart og tydelig at ditt utsagn oset misunnelse. Iflg. deg så oppfattet jeg da feil. (mistolking: det er forsåvidt et velkjent internett-fenomen:P) Det finns biler jeg gjerne skulle hatt, men ingen av dem er nyere enn 1995, etter den tid sluttet de å lage biler.. hehe.. At du syns alle teknologiske framskritt gjort etter dette året, bare er tull, det respekterer jeg. Alle har lov til å ha forskjellige meninger. Joda, finns ferrarier, nye supersportsbiler som er gromme... men når jeg ser prisen, så ler jeg bare og gråter.. ikke fordi jeg er så veldig misunnelig, men blir trist over at folk betaler millioner for EN bil, men for flere gamle så er det bare bra! Men nye biler og generelt EN bil til over en million, det ser jeg på som galskap og idioti. Joda, flere som er enig med deg på dette! Ikea-grunderen kjører fortsatt rundt i en gammel rusthaug av en volvo.. Så han prioriterer tydeligvis IKKE bil.. Da er vi tilbake på interessområder.. Alle (de fleste) mennesker har en eller annen form for lidenskap i livet. Jeg kan ikke si det er teit at bestemor handler seg symaskin til 30 000kr, selv om jeg ALDRI ville finne på noe så dumt Hun elsker å sy.. Hun betaler litt mer enn det som er "vanlig". (En vanlig symaskin ligger vel på 3-5000kr. ) Samme som en bilinteressert mangemillionær.. Han syns det er koselig å sette seg inn i en håndbygd lamborghini. ...Du skjønner sikkert poenget mitt. Hvorfor er det bygg til godt over en million og folk som kanskje har flere værstinger til millioner av kroner som er gamle? jo, fordi det er det som er stil og gromt! ja, eller at oss vanlige folk, ikke får lån til 1millioners-biler.. En av delene.... Et slikt "millionkroners-bygg" blir ikke laget over natten. Delene blir kjøpt inn over lang sikt. Hadde alle de du sikter til hatt 1mill kr klart i kofferten, så vil jeg anta at det hadde vært flere nye millionbiler ute på norske veier.. Hvis man er fra bygda, så ser man nemlig ned på byfolk og dårlig smak av biler. Hmm.. Og du bemerker mine "barnslige" fraser... ? Mulig du tulla nå? Mulig jeg har ordlagt meg feil til tider, men da får du bare arrestere meg:) Jeg er ikke ute etter å lage kvalm, så det er sagt.
Lars89 Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Akkurat R35 tåler ikke hard bruk over tid. Raser kassa... Men absolutt på tide at Lexusen kom fram i lyset. Har blitt snakka om i evigheter... Tenker den blir mye av det samme som Alfa 8C: Sjelden, eksotisk, mye krefter, men er egentlig ikke noen veldig bra bil...
MrElg Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 "Alle som sier noe negativt om noe dyrt er misunnelige."
Hauso Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Synes den var jævlig fin:) Men jeg kunne ikke tenke meg å kjøpe en fordet. Ikke det at jeg noen gang kommer til å få råd heller daxD
Torek Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Det er mye her jeg ikke helt får til å stemme.. Noen som snakker litt imot seg selv, kanskje? Det finns biler jeg gjerne skulle hatt, men ingen av dem er nyere enn 1995.. BMW-745iA's signatur: "hater alt etter 1995, utenom landbruksmaskiner/skogsmaskiner" gjennomført bil! Med bra med pulver! Perfekt e46. spesielt nye bmw'r er skremmende stygge. spotta en vanvittig fin e92 m3, mørkeblå, lav, felgene liknet bbs rs.. noen her på forumet din eller? br-registrert. helt enig med deg i at nye Accorden er helt rå! Seriøst, jeg kommer til å vurdere en slik i framtida
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Som bruksbil så funker jo en ny bil, men det kan fortsatt ikke sammenliknes med en gamal en! Eneste nye bilene jeg kunne tenke meg om jeg fikk dem for minimum 100 000kr mindre enn hva de står til er følgende: w211,s211,ny og forrige accorden,bmw e92, mercedes c-klasse av siste slag. Grunnen til at jeg sa jeg VURDERTE en, er fordi at jeg er redd det vil bli noe vanvittig avgiftspålegg for gamle biler(så jeg kanskje blir TVUNGET) til å kjøre noe nytt fordi det blir for dyrt å kjøre gammel bil, hvis jeg får råd, så skal jeg kjøre gammel bil resten av livet uten tvil. Men for all del, er noen nye biler som ser greie ut som jeg kunne betalt maks 200 000kr for(mer er de ikke verdt), men kan fortsatt ikke sammenliknes OVERHODE med gamle grombiler. Hater blir kanskje feil ja, men misliker sterkt i FORHOLD. 99% av nye bmw'r er stygge, eneste som er nesten er tøff er e92, men den er jo laaaaangt styggere enn gamle krombørser. Grunnen til at jeg skriver den er vanvittig pen, er at den var vanvittig mye penere i FORHOLD til andre e92 jeg har sett og at jeg ville være hyggelig mot eieren av denne, siden han åpenbart mangler stil, MEN det er håp for han siden den var SKAMsenka og hadde flotte felger. Loaded er tøff, men det er fordi den går noe sinnsykt og er mye påkosta, jeg kunne aldri/skal aldri ha en slik bil selv om jeg hadde fått råd til den. I tillegg har han ikke montert harryplast, som er politisk korrekt i motsetning til mange andre e46. For mye elektronikk og sikkert tungskrudd som de fleste nye biler, bare det gjør at jeg ikke vil ha den selv om jeg fikk den ganske billig. Fordi det betyr mye skruing med slike veier og slik bruk av bil som jeg har. Jeg har hatt en relativt ny i mine øyne 00' modell E-klasse med største turbodiesel-motoren, når jeg tok opp baksetene lå det km-vis av ledninger, jeg monterte stereo i den, men det gjorde at bilen blei helt drøy, blinka i alt, selv om jeg monterte anlegget UTENOM ledningene også! Altså signal, strøm og jord rett til batteriet. Jeg måtte nullstille elektronikken, så da blei jeg som er gamaldags oppgitt og solgte bilen med vanvittig tap. Det var faktisk DEILIG å bli kvitt en moderne bil, for jeg kjøpte en gamal god 85' 123 turbodiesel(som jeg har tre av), det er noe helt annet og MYE bedre, respektert av bygdefolket/rånemiljøet blir man også når man har stilen. Nye biler suger, så enkelt og greit er det.. det tåler ikke ordentlig bruk, man må være så forsiktig med alt og det er unødvendig avansert.
noekult Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 Du er old school, rett og slett... Og jeg liker både old school og high tech...
jonr- Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Loaded er tøff, men det er fordi den går noe sinnsykt og er mye påkosta, jeg kunne aldri/skal aldri ha en slik bil selv om jeg hadde fått råd til den. Jeg tror du bevisst/underbevisst innskrenker alternativene i forhold til hva du har råd til pr.idag og hva du tror/vet du vil ha råd til om 5-10år/fremtiden. Du bruker tydeligvis dine økonomiske rammer (din money blueprint), som et utgangspunkt i ditt valg av bil. Det er forsåvidt forståelig. I ren forsvarsposisjon så velger du å utelukke alle biler som du vet du aldri vil få råd til. "Hvorfor prøve å like lyden av en Ferrari da du vet du aldri vil få råd til en?" Jeg har full forståelse for det, men på et bilforum med så mange bilentusiaster med ulike syn, så må man tåle litt "pepper" for slike sterke utsagn. *leser videre i innlegget ditt* eller.....? jeg kjøpte en gamal god 85' 123 turbodiesel(som jeg har tre av), det er noe helt annet og MYE bedre, respektert av bygdefolket/rånemiljøet blir man også når man har stilen. Mulig du kommer med utsagnene dine fordi du vil ha respekt.. Virker også sånn utifra slik du skriver. Nye biler suger, så enkelt og greit er det.. det tåler ikke ordentlig bruk, man må være så forsiktig med alt og det er unødvendig avansert. hmprfh... Ja, det samme har jeg erfart. Nye biler "suger" på alle måter. Det sier seg selv - enorm forskjell på 1985mod kontra 2009 mod. De kan ikke sammenlignes. 1985modellen er bedre på alle mulige måter. Som sagt, det sier seg selv...... Alt var bedre og langt mer holdbart før i tida.. Dem brukte ikke smidd innmat, carbon, abs, el. vinduer, aircondition osvosv. Det er jo bare tull. Airbags er oppskrytt. Trenger ikke det da du krasjer. Og forresten, så er det jo forsket på at 20år gamle biler kommer vesentlig bedre ut i krasjtester enn biler av nyere årgang. i 1985 så var det kun 1 av 1000 som døde i frontkollisjoner. Nå er tallene langt høyere. Jo lenger tilbake vi går, jo tryggere og bedre blir bilene. Det er som du sier. Og i 1970 så hadde dem ikke rattstammer som ga etter. Sikkerhetsbelte brukte dem heller ikke, men det trengte dem ikke ettersom selve bilene hadde mye bedre kjøreferdigheter på den tida slik at de unngikk å kollidere. Om jeg får lov å være like usaklig som deg, så
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Loaded er tøff, men det er fordi den går noe sinnsykt og er mye påkosta, jeg kunne aldri/skal aldri ha en slik bil selv om jeg hadde fått råd til den. Jeg tror du bevisst/underbevisst innskrenker alternativene i forhold til hva du har råd til pr.idag og hva du tror/vet du vil ha råd til om 5-10år/fremtiden. Du bruker tydeligvis dine økonomiske rammer (din money blueprint), som et utgangspunkt i ditt valg av bil. Det er forsåvidt forståelig. I ren forsvarsposisjon så velger du å utelukke alle biler som du vet du aldri vil få råd til. "Hvorfor prøve å like lyden av en Ferrari da du vet du aldri vil få råd til en?" Jeg har full forståelse for det, men på et bilforum med så mange bilentusiaster med ulike syn, så må man tåle litt "pepper" for slike sterke utsagn. *leser videre i innlegget ditt* eller.....? jeg kjøpte en gamal god 85' 123 turbodiesel(som jeg har tre av), det er noe helt annet og MYE bedre, respektert av bygdefolket/rånemiljøet blir man også når man har stilen. Mulig du kommer med utsagnene dine fordi du vil ha respekt.. Virker også sånn utifra slik du skriver. Nye biler suger, så enkelt og greit er det.. det tåler ikke ordentlig bruk, man må være så forsiktig med alt og det er unødvendig avansert. hmprfh... Ja, det samme har jeg erfart. Nye biler "suger" på alle måter. Det sier seg selv - enorm forskjell på 1985mod kontra 2009 mod. De kan ikke sammenlignes. 1985modellen er bedre på alle mulige måter. Som sagt, det sier seg selv...... Alt var bedre og langt mer holdbart før i tida.. Dem brukte ikke smidd innmat, carbon, abs, el. vinduer, aircondition osvosv. Det er jo bare tull. Airbags er oppskrytt. Trenger ikke det da du krasjer. Og forresten, så er det jo forsket på at 20år gamle biler kommer vesentlig bedre ut i krasjtester enn biler av nyere årgang. i 1985 så var det kun 1 av 1000 som døde i frontkollisjoner. Nå er tallene langt høyere. Jo lenger tilbake vi går, jo tryggere og bedre blir bilene. Det er som du sier. Og i 1970 så hadde dem ikke rattstammer som ga etter. Sikkerhetsbelte brukte dem heller ikke, men det trengte dem ikke ettersom selve bilene hadde mye bedre kjøreferdigheter på den tida slik at de unngikk å kollidere. Om jeg får lov å være like usaklig som deg, så hehe, skal du nå fortelle meg hva jeg liker og ikke nå? jeg vet da vel best selv, hva jeg gjør eller kommer til å gjøre med pengene. Jeg kan si som så at jeg har rota bort hundretusener på bare rør, derfor vil jeg hindre at andre gjør akkurat det samme, jeg brukte vel 500-600 000kr på bil/kjøp og salg/jordebiler/rallycross/isbil osv innen jeg i det heletatt fikk lappen.. det meste er rota bort, jeg sitter igjen med biler for ca 250 000kr nå tipper jeg +/-. Respekt i miljøet har jeg, så jeg ser ingen poeng i å kjøpe ferrari for å redusere respekten. OG hver eneste ekstra ting, som abs, AC, antiskrens og liknende, det betaler jeg gjerne for å IKKE ha, for elektronikk er regelrett skummelt og det kan ryke. Sikkerheten er mye bedre i nye biler ja og deletilgang på performance parts er mye bedre i dag, men det var bedre tider før.. enten dere vil det eller ikke. Da var tida for gammeldagse hobbyanarkister som meg.
Torek Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Jeg kan si som så at jeg har rota bort hundretusener på bare rør, derfor vil jeg hindre at andre gjør akkurat det samme, jeg brukte vel 500-600 000kr på bil/kjøp og salg/jordebiler/rallycross/isbil osv innen jeg i det heletatt fikk lappen.. det meste er rota bort, jeg sitter igjen med biler for ca 250 000kr nå tipper jeg +/-. ..og du kaller de som har råd til å kjøpe seg Ferrari for tapere, mens du selv har rota bort over en halv mill på jordebiler og ispigger? OG hver eneste ekstra ting, som abs, AC, antiskrens og liknende, det betaler jeg gjerne for å IKKE ha, for elektronikk er regelrett skummelt og det kan ryke. Sånn ca: ABS: Reduserer bremsestrekningen under de fleste kjøreforhold. Ryker ABS'n så blir det ikke skummelt, men det blir akkurat som å bremse med en gammel diesel-merce(ja, da har du forrestten rett..da blir det jo litt skumlere). Antiskrens: Reduserer muligheten for å få ufrivillig sleng på bilen ved at den bremser automatisk på det hjulet som trenger det for å minske risikoen for en front mot front kollisjon eller utforkjøring. Ryker antiskrensen så blir det ikke skummelt, men det blir akkurat som å få sladd med en gammel diesel-merce(ja, da har du jammen rett IGJEN..da blir det jo litt skumlere). AC: Hjelper til ved å holde en jevn og god temperatur i bilen. Ryker den så vil jeg ikke påstå at det er særlig skummelt? Sikkerheten er mye bedre i nye biler ja og deletilgang på performance parts er mye bedre i dag, men det var bedre tider før.. enten dere vil det eller ikke. Da var tida for gammeldagse hobbyanarkister som meg. Selvfølgelig var deletilgangen til(nåværende) gamle biler bedre før- når de enda ikke var særlig gamle. Det er vel ganske så naturlig.. Kosy
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Dette begynner virkelig å bli en interessant diskusjon... jeg følger med fra sidelinjen enn så lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå