Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Er også enig med de fleste andre her. "Skrotnissen" vil aldri klare å pusse opp noen av bilene før de ruster helt i stykker! Kanskje han burde bevise at han eventuelt klarer det, samt få de bilene som er "ok" innendørs!?! Her er noen biler som er totalt ubrukelige fra hans samling: Dog er det mange biler der som kunne fått en bedre liv hos noen andre entusiaster som hadde hatt pengene til å pusset opp de.
Mexos Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Tvangsauksjon hadde vært tingen, så hadde disse bilene hatt muligheten til å havne hos eiere som kan redde de. De som er tapt kan presses. Ute har de ihvertfall ingen nytte.
Lars89 Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Utrolig godt forslag Mexos! Alt er bedre enn at de står og råtner! Museum er nok bare en fjern drøm. Finnes vel 1-2 bilmuseer i landet og de er SVÆRT lite besøkt...
Bimmerlars Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Ingen som kan kreve bevis fra han på at han greier å restaurere en bil. Det er hans tomt og hans biler. Synes derimot fyren er en tosk om han tror han skal restaurere alle de bilene og ha de på museum. De ser totalt ihjelrusta ut og mangler masse viktige deler som er på grensen til umulig å få tak i, men det er ingen som skal ta fra han drømmen sin heller. Synes bare det er fjærnt at kommunen kommer å blander seg om han har fulgt alle forskrifter med tanke på oppbevaringen.
vetu03 Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Kjedelig om alt blir sendt i pressa hvertfall, får håpe det ordner seg.. http://www.facebook.com/photo_search.ph ... 9&view=all
Simpel Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Tviler på at det blir noe museum av den parken der. Men jeg mener nå at han burde få gjøre hva han vil på egen eiendom så lenge det ikke er til plage for noen. Har litt sans for skikkelige skrotnisser
asv Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Hadde gjerne tatt turen på en eventuell auksjon! Men ja, så lenge det er hans eiendom, og ingen bryr seg, så burde kommunen drite i det..
S.Arnesen Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Det blir jo på samme måte som den kjelleren i elverum eller hvor den er. 90% av alle bilene der er ødelagt for evig, men det er jo artig fordet...
HungerForE30 Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Folk har mye rart for seg. Men som en bilvenn jeg er så signerer jeg meg inn. Syntes det med kommunen som kommer og bryr seg dersom han har oppfyllt kravene med tanke for forurensing er litt drøyt. Snart så kommer dem vel inn i stua vår og ber oss rydde der og.... Jeg har delte meninger og har aldri tro på at han kommer til å pusse opp bilene, men det er ikke sikkert det er i hans hensikt heller...
Bauge Racing Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 han har jo kjøpt bila .. e hans biler .. og har han veil lov å gjere ka han vill med di ... om han vill la di ruste opp er det ikke noe vi kan gjøre med sia det er hans biler .. men e synd .. har mye rart ståenes her hjemme og .. gammle lastebiler og traktore og det har en verdi for oss uansett tilstand
knut_olestad Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Kunne lett tatt med meg endel av det som står der, vet av flere som hadde satt i gang å pussa om de fikk bilene
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Folk har mye rart for seg. Men som en bilvenn jeg er så signerer jeg meg inn. Syntes det med kommunen som kommer og bryr seg dersom han har oppfyllt kravene med tanke for forurensing er litt drøyt. Snart så kommer dem vel inn i stua vår og ber oss rydde der og.... Jeg har delte meninger og har aldri tro på at han kommer til å pusse opp bilene, men det er ikke sikkert det er i hans hensikt heller... x2, et godt innlegg dette.
oddis Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Jeg forsto ingenting av dette kommunevedtaket, og var bestemt på at det måtte være noe mer bak dette... og kanskje det er nettopp det det er?... : http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/per ... 71322.html Dette er en sak som henger sammen med avviklingen av Phønix Bildemontering, hvor Per Amund Rustad ikke har fulgt opp på en rekke lovkrav. Innslaget i TV2-nyhetene viser da også, at flere av disse verneværdige bilene står på Phønix Bildemontering. Se også http://www.fylkesmannen.no/fagom.aspx?m ... id=1187568 Ved avgjørelsen er det lagt vesentlig vekt på at: ¿det ikke er etablert rutiner for levering av farlig avfall iht. avfallsforskriftens § 11-8. ¿oppsamlingsplassen er pr i dag ikke klar for mottak av vrak og ordinær drift fordi det er for mange vrak inne på plassen (100 mer enn tillatt). Vrakpressing er ikke blitt utført innen fristen 01.03.05. ¿innehaver har ikke hatt oversikt over hvor mange biler som stod på plassen. Fylkesmannen foretok en grovtelling ved befaringen 21.06.05 og kom til ca 600. Eieren mente dette var for mange, men har senere bekreftet tallet etter egen fintelling. Antall biler ved mottak er pr. 15.06.05 oppgitt til 599, herunder 103 som ikke er vrakmeldt. Av 496 vrakmeldte biler er 227 miljøsanert, dvs. at det står 269 vrak som ikke er miljøsanert. Det er tidligere oppgitt 200 usanerte vrak. Grensen for antall upressede vrak er 400. ¿ bru over Fura må forsterkes for å sikre regelmessig tilgang på vrakpressing. Uansett; Å be en privatperson kvitte seg med 140 av 150 biler/bilvrak uten økonomisk kompensasjon er totalt uakseptabelt i min bok.
Werther Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Dette er jo en skrotnisse av beste sort med alt for høye ambisjoner for sitt eget beste... Du sa det Dessverre er det en del slike folk med psykiske problemer som samler på seg ting - vet ikke hva det er erstatning for. Ser slike folk på livsstil/oppussingsprogrammer og, bare i mindre skala (innendørs). Noen her husker kanskje den tråden fra i fjor vinter med han skrotnissen i USA? Privat bilkirkegård på over 1000 biler... Mesteparten av dritten på jordet har nok større verdi som skrapmetall enn som rottereir. En annen ting man kan spørre seg om er om alle bilene er legitime - om en del av disse er stjålet, eller utsatt for forsikringssvindel. Man kan jo lure når det står f.eks MR2 mk1 utpå der samt biler på skilt med gamle oblater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå