Superbeetle Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Maskinisten i s14a er en veldig potent maskin, som gjør jobben sin og litt til uten å klage. Veldig slitesterke maskiner... Ca18/SR20det er vel ikke akkurat noe jeg forbinder med høy holdbarhet.. Jeg kjenner sikkert 10 personer som har ulike varianter av disse, trimmet og orginal.. Syntes alltid det er noe gale, alltid ett el annet småplukk og rådebank er visst litt i samme kategori som subframdisaster hos E36/46. Men for all del, det kommer nok an på bruken, gøy å kjøre er det iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Gammel Volvo, trøtt og tørst! trasig kjedelig egentlig.Kjør på med Nissan maskinisten, mye mer moderne. Og tåler mye effektuttak! jeg vil anbefale å ikke uttale deg om ting du åpenbart ikke er i nærheten av å ha peiling på.. sr20det er en trist motor som, rett og slett fordi det er en turtallsmotor, det finns ikke dreiemoment i disse utenom de siste 1000omdr, en lokal s14a 200sx med 300hk skulle burne med 18" hjul, den kvelte bilen i første gir, enda han ruset den godt opp, men ikke helt til bånn pinne.. så trøtte er de motorene..du må pine dem for at de skal spinne, i tillegg er du heldig om du har mer enn 330nm når du har 300hk. Altså altfor momentsvak. Volvo kan man ha 217hk på, så har man over 400nm..hvorfor tror du det volvo er brukt så mye? f.eks shs performance?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Maskinisten i s14a er en veldig potent maskin, som gjør jobben sin og litt til uten å klage. Veldig slitesterke maskiner... Ca18/SR20det er vel ikke akkurat noe jeg forbinder med høy holdbarhet.. Jeg kjenner sikkert 10 personer som har ulike varianter av disse, trimmet og orginal.. Syntes alltid det er noe gale, alltid ett el annet småplukk og rådebank er visst litt i samme kategori som subframdisaster hos E36/46. Men for all del, det kommer nok an på bruken, gøy å kjøre er det iallefall Det er fordi de har enten trimmet de når de skulle ha hatt en overhaling først og dermed øker sjangsen for å få rådebank osv. Ruset bilen/kjørt hardt på kald motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Gammel Volvo, trøtt og tørst! trasig kjedelig egentlig.Kjør på med Nissan maskinisten, mye mer moderne. Og tåler mye effektuttak! jeg vil anbefale å ikke uttale deg om ting du åpenbart ikke er i nærheten av å ha peiling på.. sr20det er en trist motor som, rett og slett fordi det er en turtallsmotor, det finns ikke dreiemoment i disse utenom de siste 1000omdr, en lokal s14a 200sx med 300hk skulle burne med 18" hjul, den kvelte bilen i første gir, enda han ruset den godt opp, men ikke helt til bånn pinne.. så trøtte er de motorene..du må pine dem for at de skal spinne, i tillegg er du heldig om du har mer enn 330nm når du har 300hk. Altså altfor momentsvak. Volvo kan man ha 217hk på, så har man over 400nm..hvorfor tror du det volvo er brukt så mye? f.eks shs performance?! Hmm, rart at verdens mest kjente og mest brukte driftebil ikke kan burne da Btw: Det er flere 200'er enn volvoer ute på banen, eks Gatebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Er det ikke bare til å innrømme at denne diskusjonen ikke kommer noen vei? ingen vinner! Kan like gjerne diskutere hva som er best av bensin og diesel el 4 sylindre vs 6.. Ender alltid i totalt kaos her på forumet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Gammel Volvo, trøtt og tørst! trasig kjedelig egentlig.Kjør på med Nissan maskinisten, mye mer moderne. Og tåler mye effektuttak! jeg vil anbefale å ikke uttale deg om ting du åpenbart ikke er i nærheten av å ha peiling på.. sr20det er en trist motor som, rett og slett fordi det er en turtallsmotor, det finns ikke dreiemoment i disse utenom de siste 1000omdr, en lokal s14a 200sx med 300hk skulle burne med 18" hjul, den kvelte bilen i første gir, enda han ruset den godt opp, men ikke helt til bånn pinne.. så trøtte er de motorene..du må pine dem for at de skal spinne, i tillegg er du heldig om du har mer enn 330nm når du har 300hk. Altså altfor momentsvak. Volvo kan man ha 217hk på, så har man over 400nm..hvorfor tror du det volvo er brukt så mye? f.eks shs performance?! Hmm, rart at verdens mest kjente og mest brukte driftebil ikke kan burne da Btw: Det er flere 200'er enn volvoer ute på banen, eks Gatebil. da kan du sikkert også svare på hvem av 200sx og volvoene som går best også?! hva med den røde 242'n som gikk på rudskogen, eller den blå med gruppe-a vinge..ikkeminst 917hk-shs bilen som spant hele langsletta?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Gammel Volvo, trøtt og tørst! trasig kjedelig egentlig.Kjør på med Nissan maskinisten, mye mer moderne. Og tåler mye effektuttak! jeg vil anbefale å ikke uttale deg om ting du åpenbart ikke er i nærheten av å ha peiling på.. sr20det er en trist motor som, rett og slett fordi det er en turtallsmotor, det finns ikke dreiemoment i disse utenom de siste 1000omdr, en lokal s14a 200sx med 300hk skulle burne med 18" hjul, den kvelte bilen i første gir, enda han ruset den godt opp, men ikke helt til bånn pinne.. så trøtte er de motorene..du må pine dem for at de skal spinne, i tillegg er du heldig om du har mer enn 330nm når du har 300hk. Altså altfor momentsvak. Volvo kan man ha 217hk på, så har man over 400nm..hvorfor tror du det volvo er brukt så mye? f.eks shs performance?! Hmm, rart at verdens mest kjente og mest brukte driftebil ikke kan burne da Btw: Det er flere 200'er enn volvoer ute på banen, eks Gatebil. da kan du sikkert også svare på hvem av 200sx og volvoene som går best også?! hva med den røde 242'n som gikk på rudskogen, eller den blå med gruppe-a vinge..ikkeminst 917hk-shs bilen som spant hele langsletta?! Den blå med gruppe A-vingen hadde vel en Audi 2.2 motor om det er den samme vi snakker om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Gammel Volvo, trøtt og tørst! trasig kjedelig egentlig.Kjør på med Nissan maskinisten, mye mer moderne. Og tåler mye effektuttak! jeg vil anbefale å ikke uttale deg om ting du åpenbart ikke er i nærheten av å ha peiling på.. sr20det er en trist motor som, rett og slett fordi det er en turtallsmotor, det finns ikke dreiemoment i disse utenom de siste 1000omdr, en lokal s14a 200sx med 300hk skulle burne med 18" hjul, den kvelte bilen i første gir, enda han ruset den godt opp, men ikke helt til bånn pinne.. så trøtte er de motorene..du må pine dem for at de skal spinne, i tillegg er du heldig om du har mer enn 330nm når du har 300hk. Altså altfor momentsvak. Volvo kan man ha 217hk på, så har man over 400nm..hvorfor tror du det volvo er brukt så mye? f.eks shs performance?! Hmm, rart at verdens mest kjente og mest brukte driftebil ikke kan burne da Btw: Det er flere 200'er enn volvoer ute på banen, eks Gatebil. da kan du sikkert også svare på hvem av 200sx og volvoene som går best også?! hva med den røde 242'n som gikk på rudskogen, eller den blå med gruppe-a vinge..ikkeminst 917hk-shs bilen som spant hele langsletta?! Den blå med gruppe A-vingen hadde vel en Audi 2.2 motor om det er den samme vi snakker om Nei, ikke den til Bjørnar Vingestad(som faktisk bor rett på andre sida av skogen her)han mestrer jo ikke bilen, det var en svenskregga 4-dørs med 16v turbo og to potter med "dieselstusser" midt under fangeren.. gikk noe styggjævli.. trur den røde 242'n og den blå jeg snakker om var kompiser eller noe, for de kjørte sammen hver gang de var utpå.. men de satsa ganske beskjedent.. men når de først ga flat pedal så skjøt det godt bortover sletta, når den fikk tak vel og merke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Maskinisten i s14a er en veldig potent maskin, som gjør jobben sin og litt til uten å klage. Veldig slitesterke maskiner... Ca18/SR20det er vel ikke akkurat noe jeg forbinder med høy holdbarhet.. Jeg kjenner sikkert 10 personer som har ulike varianter av disse, trimmet og orginal.. Syntes alltid det er noe gale, alltid ett el annet småplukk og rådebank er visst litt i samme kategori som subframdisaster hos E36/46. Men for all del, det kommer nok an på bruken, gøy å kjøre er det iallefall Drifterene sverger jo til disse maskinene rett og slett på grunn av holdbarheten. Har ett par kamerater som kjører sr20det maskiner på ca 350-400hk, og disse piskes på bane dag inn og dag ut i sesongen uten tegn til feil. småting skjer jo, men ikke noe iforhold til andre biler syns jeg. Men, det er vel som med alt annet. Erfaringene varierer veldig. Noen syns jo m52 maskinene i bmw er gode maskiner også.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Satt på en jeg også med 370hk (SR20) i motor, han hadde ikke rørt innmaten! Den går fortsatt ganske feilritt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 da kan du sikkert også svare på hvem av 200sx og volvoene som går best også?! hva med den røde 242'n som gikk på rudskogen, eller den blå med gruppe-a vinge..ikkeminst 917hk-shs bilen som spant hele langsletta?! Nå er det igjen forskjell på oppiskete og skamtrimmete motorer, og motorer i forholdsvis original stand som tåler mye bank og effekt. Finnes endelig en del skremte SR20-motorer også, uten at det betyr at de er kjempebra i original tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Gammel Volvo, trøtt og tørst! trasig kjedelig egentlig.Kjør på med Nissan maskinisten, mye mer moderne. Og tåler mye effektuttak! jeg vil anbefale å ikke uttale deg om ting du åpenbart ikke er i nærheten av å ha peiling på.. sr20det er en trist motor som, rett og slett fordi det er en turtallsmotor, det finns ikke dreiemoment i disse utenom de siste 1000omdr, en lokal s14a 200sx med 300hk skulle burne med 18" hjul, den kvelte bilen i første gir, enda han ruset den godt opp, men ikke helt til bånn pinne.. så trøtte er de motorene..du må pine dem for at de skal spinne, i tillegg er du heldig om du har mer enn 330nm når du har 300hk. Altså altfor momentsvak. Volvo kan man ha 217hk på, så har man over 400nm..hvorfor tror du det volvo er brukt så mye? f.eks shs performance?! Ha ha ha,du ga meg en god latter når du ber folk ikke utale seg om noe de ikke har greie på så gjør du akkurat det samme selv, sr 20 en turtalls maskin? jeg har jobbet med nissan i ti år, har seks 200sx'r selv og lever av å bygge biler derav veldig mange 200sx'r. sr 20det har sine svakheter,den største er at den ikke liker for mye TURTALL da vippearmene har tendens til å hoppe av da de ikke klarer å henge med, sr20 det har en bra bunn konstruksjon men en dårlig toppkonstruksjon, på ca18det er det omvendt. disse motorene har som sagt sine svakheter men det går jaggu mange biler rundt baner her i verden som viser at de er potente også, min river løs på 5 gir på langsletta med 265 bakdekk så noe moment må det være mulig å oppdrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 kjør på med japansk motor! en volvo b230fk/ft tror jeg er dyre biler å trimme i forhold. Alle jeg kjenner som har volvo går å drømmer om en 16 topp, dette er både dyrt og vanskelig å få tak i. Vet ikke helt hva motoren i skyline r32 gts heter, men det bør da være en fin motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 16v volvotopp/motor er verken vanskelig eller dyrt å få tak i.. Men ganske unødvendig uten att det skal hentest ut MYE hk. Det er laga så mye grommdeler til 8v rødblokk att det må vel være den billigeste motoren å dra stabile høye effekter av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 småtrimma 16v.. http://www.youtube.com/watch?v=apib8sv5 ... re=related Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå