PIIIPower Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 siden denne tråden er så OT kan vel jeg fortsette.. hvorfor er det entydig negativt når (antageligvis)etnisk norske bruker ordet "pakkis"?? jeg har ved flere anledninger (sitter for mye på toget) at dette brukes av ikke bare pakistanere, men også andre fra regionen selv. Så da er det "greit" da liksom. Rikspakkis Tommy Sharif er åpenbart enig med meg her http://www.sharif.no/blogg.aspx?pageId=12 .. "Her kommer jeg til å kalle en spade for en spade og en pakkis for en pakkis". Så hvorfor kan man ikke heller se litt åpent på det hele, en type bil med glitter i speilet og utprega "bangla" design. Populært og riktig for noen, ikke populært og feil for andre. "Feilen" på denne aktuelle bilen er vel at det ser forholdvis gjennomført ut, noe som kansje ikke er det vanligste.
Rabies Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Det trenger jo selvfølgelig ikke å være negativt/rasistisk ment, men om en gruppe personer føler seg ukomfortable med å bli kalt pakkis så er det ikke værre enn å heller si pakistaner så er den saken ute av verden...
Dirty Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 da sier vi "Her lukter det Pakistan bil " se på finn.no søk på 318 fra tidlig 90 tallet, se på navnene på selgeren og hvordan bilen er opphora. haha. Der utlendinger eller med etnisk bakgrunn som det heter så fint, dere sier pakkis til hverandre, men kommer det en eks meg sier det så skal j0 15 stk drepe meg med kniv ( åjoda finnes slike nordmenn også så prøver ikke ta alle under en kam) så i mine øyner var dette en bil som man ofte ser en utlending i, vi lever i 2009 og da må dere tåle ordet pakkis, mener nå jeg. nå var ikke noe av dette rasistisk ment, siden alt som har med utlending å gjøre blir sett på som rasistisk. Har mange venner fra pakistan bosnia etc så i mot utlendinger har jeg ikke
Pelton Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Det er jo åpenbart at å si pakistaner er ikke godt nok det heller. Man skal ikke si noen ting.
PIIIPower Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Det er jo åpenbart at å si pakistaner er ikke godt nok det heller. Man skal ikke si noen ting. Nei, bare la alt fobigå i stillhet.. njada.. "annen etnisk bakgrunn" eller "ikke-vestlig bakgrunn" oppfatter jeg som mer rasistisk enn "pakkis".. og jeg veit at det slenges dritt om etnisk norske i miljøer med "annen etnisk bakgrunn". Men ikke pokker om vi kan høgge litt i en med "ikke-vestlig bakgrunn" selv om han kaller søstra mi for hore siden hun ikke bruker burka. Tror nok at det må innrømmes endel i begge leire. Man er i norge, norske normer og verdier som er rådene i fellesskapet. Hva man bedriver med seg selv innenfor husets 4 vegger er opptil en selv så lenge det ikke går ut over andre. F.eks propaganda om norske "horer" er ikke akseptert selv om det skjer innen for hjemmet. Jada vanligere enn man tror.. Det jeg er så forundret over er følgende: 1.gen (1970 talls flykninger og innvandrere) innvandrere er i det hele arbeidende, hyggelige folk som ønsker å gjøre nytte for seg. 2.gen/2.bølge-> har det med å bli oppfattet som kriminelle, arbeidssky og snyltende. Hvorfor gir de ett slikt inntrykk? Av de jeg kjenner med "ikke-vestlig bekgrunn" er de bare go'-folk som har tilpasset seg de norske normene, men beholder den delen av kulturen og religionen som er praktisk mulig å gjennomføre (nei til svin, ja til ramadan osv.)
Olelink Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 bilen tråden egentlig handlet om Enig med EiriL, NOT my cup of tea Men samtidig er jeg for at alle gjør hva de vill utseendemessig med sine biler, så lenge det henger fast på bilen og det ikke går utover trafikksikkerheten er det greit for meg
Dirty Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Det er jo åpenbart at å si pakistaner er ikke godt nok det heller. Man skal ikke si noen ting. Nei, bare la alt fobigå i stillhet.. njada.. "annen etnisk bakgrunn" eller "ikke-vestlig bakgrunn" oppfatter jeg som mer rasistisk enn "pakkis".. og jeg veit at det slenges dritt om etnisk norske i miljøer med "annen etnisk bakgrunn". Men ikke pokker om vi kan høgge litt i en med "ikke-vestlig bakgrunn" selv om han kaller søstra mi for hore siden hun ikke bruker burka. Tror nok at det må innrømmes endel i begge leire. Man er i norge, norske normer og verdier som er rådene i fellesskapet. Hva man bedriver med seg selv innenfor husets 4 vegger er opptil en selv så lenge det ikke går ut over andre. F.eks propaganda om norske "horer" er ikke akseptert selv om det skjer innen for hjemmet. Jada vanligere enn man tror.. Det jeg er så forundret over er følgende: 1.gen (1970 talls flykninger og innvandrere) innvandrere er i det hele arbeidende, hyggelige folk som ønsker å gjøre nytte for seg. 2.gen/2.bølge-> har det med å bli oppfattet som kriminelle, arbeidssky og snyltende. Hvorfor gir de ett slikt inntrykk? Av de jeg kjenner med "ikke-vestlig bekgrunn" er de bare go'-folk som har tilpasset seg de norske normene, men beholder den delen av kulturen og religionen som er praktisk mulig å gjennomføre (nei til svin, ja til ramadan osv.) +1
benger Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Jeg sendte personen en mail. Sa jeg kunne gi 50.000 for en ødelagt 5-serie, og bruke minst like mye penger på å rette den opp igjen og få den tilbake til original stand. Lurer på om jeg får noe svar.
wicky124 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Skjønner igrunn ikke hvorfor folk fortsetter å diskutere? get over it...bilen er eiet av en fra tyrkia...kall det tyrkerstuk.
Clerion Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Skjønner ikke helt folk her inne =p Tror vi at vi er noe spesielt bare fordi vi er av norsk opprinnelse og er medlemm av ett forum? Er MYE rusk her inne også, har sett og erfart det når jeg har kjøpt / solgt ting og møtt personene, 3/4 kjører jo ikke Bmw engang! Greit at det generellt kommer mye stygg bmw ut av innvandring.... Men, hjelper ikke å slenge ut en tråd om det og at 40 bedrevitere slenger samma dritten.
Rannem Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Hørt om han som har bygget denne. Han har vist bygget flere sånne biler. Tanken hans skal vist være å tjene penger på det.. Får ønske han lykke til!!
Pelton Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Skjønner igrunn ikke hvorfor folk fortsetter å diskutere? get over it...bilen er eiet av en fra tyrkia...kall det tyrkerstuk. Mest på grunn av at blandt annet du var nærtagende, skrev sinte innlegg, og kalte oss tilbakestående amøber, p.g.a. at vi valgte å tro at denne bilen var stylet av en ikke-vestlig person. Enig, get over it!
wicky124 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Skjønner igrunn ikke hvorfor folk fortsetter å diskutere? get over it...bilen er eiet av en fra tyrkia...kall det tyrkerstuk. Mest på grunn av at blandt annet du var nærtagende, skrev sinte innlegg, og kalte oss tilbakestående amøber, p.g.a. at vi valgte å tro at denne bilen var stylet av en ikke-vestlig person. Enig, get over it! er forskjell på ikke vestlig og pakkis...og du vet selv hvilke uttrykk som ble lagt til grunn for mitt inlegg.
[space] Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Pakkis kan vel egentlig sammenlignes med nigger. Det er negativt ladede ord uansett hvordan en vrir og vender på det. "Vi lever i 2009. Nigger bør en tåle" ...eller ikke...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Og når en person av pakistansk opprinnelse føler seg støtt av dette burde vel det være grunn nok til å droppe slike bemerkninger Nei... det er ikke god nok grunn... det så vi med Muhammedtegningene i Danmark der halve den muslimske befolkningen i verden plutselig ble svært så nærtagende og nidkjære. Noe helt annet er det at både de aktuelle tegningene og div. pakkisuttrykk her inne var/er helt unødvendige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå