Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva med nordmenn? En gjeng med brunostslaver som ikke kvier seg når det gjelder incest, men som gledelig skriker pakkis om en innvandrer kjører finere bil enn dem?

Kulturene våre er meget forskjellige. Dere flytter ut når dere er 18, bruker mye penger på drikke og fest, ferie ett par ganger i året samt bygge turbo i ny og ne. Pakistanere har en storfamilie holdning. Vi bor under samme tak med foreldrene i lang lang tid, sender dem IKKE til gamlehjem fordi vi ikke gidder å ta vare på dem og ikke vi ha dems kostnader, og vi har en felles økonomi. Så si meg, er det enkelt å kjøpe en bil til million når man har 5 gode inntekter i en familie?Eller er det lett å kjøpe dyr bil når man har 2 ok inntekter i en familie?

Saken satt på spissen er at nordmenn generelt har en holdning at ingen kan være bedre enn dem..spesielt ikke innvandrere i deres land.

Anyway...folk har rett til sine meninger, og ytringsfrihet er en menneskerett...Men det er faen meg irriterende å lese nedlatende kommentarer om min opprinnelse. Om noen har flere frekkheter å komme med så er dere velkomne til oslo for en prat!

Her er DU rasistisk, om nordmenn skal være like nærtagende som ikke-vestlige, pakistanere, etc. etc. osv. osv faktisk er!

Jeg for min del driter i det, men...

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Utrolig hvor fort det blir rasismediskusjon.. Det som er morro er at det viser seg at invandrere/pakkiser/niggere/brunoster/poter er like rasistiske alle sammen! :lol: Men hvem er det som roper rasist først egentlig? Syns det blir litt som og rope ulv ulv hele tiden!

Skrevet
Hva med nordmenn? En gjeng med brunostslaver som ikke kvier seg når det gjelder incest, men som gledelig skriker pakkis om en innvandrer kjører finere bil enn dem?

Kulturene våre er meget forskjellige. Dere flytter ut når dere er 18, bruker mye penger på drikke og fest, ferie ett par ganger i året samt bygge turbo i ny og ne. Pakistanere har en storfamilie holdning. Vi bor under samme tak med foreldrene i lang lang tid, sender dem IKKE til gamlehjem fordi vi ikke gidder å ta vare på dem og ikke vi ha dems kostnader, og vi har en felles økonomi. Så si meg, er det enkelt å kjøpe en bil til million når man har 5 gode inntekter i en familie?Eller er det lett å kjøpe dyr bil når man har 2 ok inntekter i en familie?

Saken satt på spissen er at nordmenn generelt har en holdning at ingen kan være bedre enn dem..spesielt ikke innvandrere i deres land.

Anyway...folk har rett til sine meninger, og ytringsfrihet er en menneskerett...Men det er faen meg irriterende å lese nedlatende kommentarer om min opprinnelse. Om noen har flere frekkheter å komme med så er dere velkomne til oslo for en prat!

Her er DU rasistisk, om nordmenn skal være like nærtagende som ikke-vestlige, pakistanere, etc. etc. osv. osv faktisk er!

Jeg for min del driter i det, men...

vil det si at oslo er plassen for å møte ikke vestlige folk?

Skrevet

Hehe jeg må virkelig le av det Wicky124 sier. Hvis du synes normenn er så "slemme" så bor du virkelig i feil land gutten min.

Ja vi er kanskje litt rasistiske av natur men når du ser alt den dritten dine landsmenn har dratt inn i dette landet så er det f.... meg forstålig. Gjengkriminalitet, slåssing på byen og bare spetakkel, men det finnes selvfølgelig flinke innvandrer også jeg dømmer ikke alle under en. De negerene som surrer rundt og vasker der jeg jobber er så hyggelige som få de, bukker og smiler. Bare så synd at noen av dems landsmenn ødelegger folks syn på de som oppfører seg.

Er det knivstikking eller skyting på gang så kan du være sikker på at de som regel etterlyser en mann av "utenlandsk opprinnelse". Nabokjerringa gifta seg med en tyrker, det var juling vær onsdag og fredag det. Til slutt stakk han av og igjen satt kjerringa som gul og blå :shock: Ser du en innvandrer i øynene på byen så risikerer du bråk og spetakkel, knivstikking, skyting og et lengre sykehus opphold :!:

Er det da så rart at vi har det synet vi har, at den nå oppvoksende generasjonen har et veldig kritisk syn på innvandrere en noen gang. Og nå har jeg ikke nevnt de mohammed tegningene.....

Skrevet

Og når en person av pakistansk opprinnelse føler seg støtt av dette burde vel det være grunn nok til å droppe slike bemerkninger :)

Nei... det er ikke god nok grunn... det så vi med Muhammedtegningene i Danmark der halve den muslimske befolkningen i verden plutselig ble svært så nærtagende og nidkjære. Noe helt annet er det at både de aktuelle tegningene og div. pakkisuttrykk her inne var/er helt unødvendige.

Lurer på hvordan vi "kristne" hadde reagert om en muslimsk avis hadde tegnet et karikaturbilde av gud.

hadde vært spennende :lol:

Skrevet

Mine kjere venner/brødrer er ikke nokk kaos og hat i verden fra før av?

Vi må respektere hverandre holde oss sammen!

Det er ikke feil å la være bruke ord som ødlegge stemning her inne.

Dommeste man kan gjøre er å tenke negativ om hverandre..... finnes dårlig og bra mensker over alt.

Skrevet

Lurer på hvordan vi "kristne" hadde reagert om en muslimsk avis hadde tegnet et karikaturbilde av gud.

hadde vært spennende :lol:

Jeg opplever de aktuelle Muhammedtegningene som både tåpelige og unødvendige. Poenget i denne sammenhengen er imidlertid det prinsipielle i forhold til ytringsfriheten og hvorvidt slike karikaturer skal være forbudt... og i den konteksten holder det ikke at noen føler seg stødt over tegninger av Muhammed eller i ditt tilfelle den kristne Gud (hvordan ser han/hun ut?). Hvor skal vi sette grensen og i tilfelle hvem skal sette grensen på bekostning av andres legitime meninger og holdninger?

Farrukh M: Jeg er naturligvis helt enig med deg og som du sikkert har funnet ut har jeg ikke berøringsangst når det gjelder hva og ikke minst hvordan vi skal diskutere forskjellige emner her inne. Både denne tråden og tråden "hahaha, Gøy med Ali fra Azkaban som selger dekk" illustrerer hva som er utfordringen når det gjelder mer eller mindre skjult rasisme i et forum som dette. Min holdning er imidlertid at dialogen skal tas der fremmedhatet dukker opp og gode argumenter koblet til kunnskap er fremmedhatets værste fiende. Så langt er jeg faktisk godt tilfreds med hvordan disse trådene har utviklet seg.

Skrevet

Her diskuteres det religion og opprinnelse rundt denne bilen, men jeg fikk svar fra selger:

"Hei

Takk for at for din bra ide.

Idag jeg hadde dårlig humør men nå jeg er bedre.

Takk for det

Ha en fin dag."

Det virket oppmuntrende å by 50.000 :)

Tror selgeren har en business forbindelse med Dilarafashion utifra mailadressen.

Men syns litt synd på personen. La han/hun holde på...

Skrevet
Skjønner igrunn ikke hvorfor folk fortsetter å diskutere? get over it...bilen er eiet av en fra tyrkia...kall det tyrkerstuk.

Mest på grunn av at blandt annet du var nærtagende, skrev sinte innlegg, og kalte oss tilbakestående amøber, p.g.a. at vi valgte å tro at denne bilen var stylet av en ikke-vestlig person.

Enig, get over it!

er forskjell på ikke vestlig og pakkis...og du vet selv hvilke uttrykk som ble lagt til grunn for mitt inlegg.

enig med wicky jeg, hvorfor skal folk henge ut andre pga hudfarge eller etnisk bakgrunn? lev sammen folkens! Uansett religion, farge eller hva det måtte være.. vi er trossalt mennesker alle samme som spratt ut av musa på mora vår.. nordmenn har en lei tendens til å ha et litt for godt selvbilde.. de fleste som tar seg en tur til utlandet finner fort ut at det er heller vi som er tilbakestående og "DE" som er bedre, altså det er større sjansen for det siste enn det første, men vi er alle mennesker som er likt verdsatt. :roll: Jeg har(hatt) mange venner som er både pakistanske, albanske eller hva det måtte være.. jeg respekterer dem og jeg får respekt tilbake.. så dagens moral er følgende: Man skal være mot andre, som man vil at de skal være mot deg. :)

Jeg er flau over å være norsk, når majoriteten er så tilbakestående og har en slik steinalder-holdning mot andre folk! Like ekkelt som de billige lause kjerringane vi har her til lands...fysjameg. :roll:

Skrevet

Har ikke noe imot dem, men har mye imot at de tror vi har noe imot dem, hele tiden!

Hørte på nyhetene idag at en innvandrer ved en feiltakelse hadde fått et båtstativ levert utenfor huset sitt.

Stativet var levert på feil adresse, og det var selvfølgelig helt tilfeldig at det var en utlending som bodde på denne adressen.

Han (innvandreren) hadde derimot gjort seg opp en egen teori på hendelsen. Den var RASISTISK motivert.............................

Say no more.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...