bmwkizn Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 har lest nøye igjennom denne tråden nå. Syns ikke dette skulle vert et tema engang. Vi er på dette forumet for at vi er BMW intressert. Ikke for at vi er NORSKE BMW INTRESSERTE.. Her er det BMW som er fellesnevnern. Enkelte har forskellig bakgrunn.opprinnelse og smak. Slik er det. Å det må vi alle godta Skal være enig at jeg syns ikke denne 5,ern var pen. men er ikke sikkert eieren syns BMW,ene våre er pene heller JEG syns at slike bemerkninger som "pakkis-bil" som en tildigere kommenterte her,er høyst unødvendig. Og jeg sier det igjen BMW er fellesnevnern.. ikke rase
wicky124 Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 kan dere stemple min bil som "pakkis"bil?min er nok...eller..VAR mindre stylet enn en gjennomsnitts e36 eiet av etnisk nordmann....
Dr_S Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Ble Medlem: 28 Aug 2006 Innlegg: 2811 Bosted: Oslo Kjøretøy: kebabvogna Oida..
Fredrik Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Ble Medlem: 28 Aug 2006Innlegg: 2811 Bosted: Oslo Kjøretøy: kebabvogna Oida.. I denne sammenhengen er det nok ironisk ment, men i en annen sammenheng kan det oppfattes som rasistisk. Det er omstendighetene og formen som avgjør... ikke ordene i seg selv. Jeg tror dette falt på plass for de aller fleste nå.
[space] Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Jeg for min del synes det er unødvendig i det hele tatt å lage en tråd hvor hovedpoenget er å slenge dritt om en bil som ligger ute for salg. At personer sender mail / sms til selger for å gi skambud / slenge dritt om bilen er lavmål. Slikt skjer igjen og igjen. Med tanke på hvor mange brukere / lesere bimmers.no har er det godt mulig en sitter og sjikanerer et annet medlem.
S.Arnesen Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 ":3lixkuqw]Jeg for min del synes det er unødvendig i det hele tatt å lage en tråd hvor hovedpoenget er å slenge dritt om en bil som ligger ute for salg.At personer sender mail / sms til selger for å gi skambud / slenge dritt om bilen er lavmål. Slikt skjer igjen og igjen. Med tanke på hvor mange brukere / lesere bimmers.no har er det godt mulig en sitter og sjikanerer et annet medlem.
Fredrik Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Slike tråder er ikke sympatiske, men det er etter min mening mest et spørsmål om hvordan trådforfatterens innlegg utformes. I en annen tråd var det f.eks en BMW med lambovinger som ble hengt ut og der viste det seg etterhvert i tråden at bilen hadde vært avskiltet og i lange perioder parkert langs en gate i Oslo. Det var med andre ord ikke helt samsvar mellom annonsen og virkeligheten. Noen liker lambovinger og kraftig stylede biler... og i den sammenhengen var tråden absolutt relevant. Generelt er jeg imidlertid helt enig med mine moderatorkollegaer. Det er heller ikke spesielt sympatisk å bruke ord og uttrykk som f.eks "pakkisbrakke", "tyrkerstyling" eller "jallaballa", men det er ikke nødvendigvis et uttrykk for rasisme i egentlig forstand når man diskuterer f.eks styling eller en stil. Først når slike ord er rettet direkte mot en bestemt person eller en gruppe mennesker er det etter min mening et uttrykk for rasisme. Det beste er naturligvis å finne andre måter å formulere seg på og jeg tror derfor at vi her inne kan gjøre en forskjell ved å diskutere fenomenet når det dukker opp i trådene.
Tom K Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Akkurat dette med "stuk" kan vel ikke være så provoserende ? Her i østfold har vi mange "stuk" Albanerstuk = biler som er stylet i likhet med bilen først i tråden,(fordi vi har noen Albanere her i byen som kjører nettop slike biler) Svenskestuk= biler som er hesia i bakenden, sarpestuk= amerikanere som er blodsenka med 20" + hjul, dette er jo bare en beskrivelse av bilen/stilen og ikke eieren, det finnes sikkert mange etnisk norske sarpinger som kjører både svenskestuk og albanerstuk, beskrivelser som pakkisføner og kebabtralle kommer vel sikkert av at det er mange pakistanere som liker E36 cab (forloveden er nordtrønder og kjører E36 cab) mange ikke vestlige kjører nettop store BMW og Mercedes, muligens fordi dette er biler de ikke hadde råd til der de kom fra så nå lever de ut drømmen om "luxusbil". Ikke vestlige menn har etter min erfaring også mere sans for kebab og bling enn det vi nordmenn har og det må de jo få lov til, synes denne rasismegreia har tatt helt overhånd når 40 år gamle barnesanger blir slettet bra bøkene fordi de handler om lille Hoa som var en hottentott, så lenge ingen kaller f eks wicky124 for en jævla pakkis så kan det vel ikke være så galt ? Hvorfor er utlendinger mer hårsåre enn oss nordmenn ?
Dr_S Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Rasismedebatten i Norge har jo tatt helt av....
Farrukh M Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Mine Voksne venner er på tide vi setter biltreff for å bli mer kjent med hverandre! De som har negative tanker er pga de ikke kjenner andre så godt. Så finn ut om andre før du sier noe. Jeg er like glad mine norske venner som mine utlandske venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå