Gå til innhold

hahaha, Gøy med Ali fra Azkaban som selger dekk

Winther24
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, herreguuud for en jævla dust som kommer til norge og ikke kan skrive språket hundre prosent perfekt...

Du kan jo ta deg en tur til pakistan eller whatever og se hvor fort du snakker/skriver flytende pakistansk.

Edit: Dessuten syntes jeg det er veldig unødvendig å legge så mye vekt på at fyren heter Ali.

Det finnes da for faen PLENTY nordmenn som er mye mer gramatisk ubrukelige enn dette.

Rasismenivået på norske forum begynner å ta seg kraftig opp ass :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke Trådstarter la ut denne tråden for å rakke ned på noen invandrere her. Alle må vel innrømme at de trekker litt på smilebåndet når de ser slike annonser uten at det er stygt ment mot noen.Må gå an å se humor i ting uten at det trengs å være på en rasistisk eller stygg måte. men ja er kansje unødvendig å legge ut en tråd om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen er morsom og vi trenger folk som Ali. Noen skal spise de høye biffene og kjøre de lave bilene... og noen skal selge gamle dekk eller selge kebab på hjørnet. Slik er det og alle har en funksjon i samfunnet. Det nye er at det begynner å bli en temmelig stor forskjell på folk... akkurat som i US and A... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som trigget rasismeradaren min var at Ali i trådtittelen var skrevet med store bokstaver, noe jeg oppfatter som at dette var viktig for å "fremheve budskapet"...

I akkurat denne sammenhengen er det jo et poeng at norskkunnskapene er relativt dårlige og det ville trolig ikke ha vært stort bedre om det hadde vært Alfonso fra Italia. Jeg hadde engang en venn som var norsk, men oppvokst i statene... og han gikk konsekvent rundt og snakket om at han spiste "en eple" til lunch. Et eple på engelsk heter som kjent "an Apple" og dermed er det jo egentlig nærliggende å si "en eple"... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som trigget rasismeradaren min var at Ali i trådtittelen var skrevet med store bokstaver, noe jeg oppfatter som at dette var viktig for å "fremheve budskapet"...

I akkurat denne sammenhengen er det jo et poeng at norskkunnskapene er relativt dårlige og det ville trolig ikke ha vært stort bedre om det hadde vært Alfonso fra Italia. Jeg hadde engang en venn som var norsk, men oppvokst i statene... og han gikk konsekvent rundt og snakket om at han spiste "en eple" til lunch. Et eple på engelsk heter som kjent "an Apple" og dermed er det jo egentlig nærliggende å si "en eple"... :wink:

Joda, det er forsåvidt sant, men jeg tviler sterkt på at det ville blitt lagt veldig vekt på om det var John Smith som solgte dekk, og ikke Ali, Hassan eller whatever... ;)

Man ser jo gang på gang eiere av noe tvilsomt stylede biler bli omtalt som pakkiser, og biler som er stylet på en "alternativ :roll: " måte omtalt som pakkisbiler.

Og realiteten er jo at "Pakkis" er et skjeldsord, på samme måte som nigger eller sotrør er det. Og jeg har min tvil på at en hardt arbeidende, godt integrert pakistaner setter særlig pris på å bli omtalt som pakkis bare fordi han har en annen nasjonalitet og hudfarge, og gjerne snakker/skriver litt dårlig norsk. (Nå har ingen omtalt "Ali" som pakkis, og jeg vet ikke engang om han er fra pakistan, eller om han er hardt arbeidende. Dette er bare et eksempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Rasismenivået på norske forum begynner å ta seg kraftig opp ass :roll:

er det så rart?

Ja, det er rart syntes jeg.

Man hører jo stadig om disse fæle utlendingene som banker opp nordmenn på åpen gate, men jeg har fortsatt til gode å få bråk med en utlending.

Brautende nordmenn med for mye sprit innabords derimot har jeg hatt MASSE pes med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...