wabby Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Det er helt logisk at man legger forventingene basert på erfaringer og andre klubber. Har du ikke vært med i en tilsvarende klubb så har man ikke noe å sammenligne med. Derfor er det kanskje lettere å være positivt overrasket. JulianS: Jeg betaler glatt 20,- mer for plastikk for å si det slik, selv om jeg vet at prisen du kom med var rett fra lufta. Jeg har vært med i flere ting som drives mer eller mindre på frivillig basis. Problemet der er at mange gjøre det fordi de syns det er greit å si at man er "med på noe" isteden for å brenne for det. Og da stopper ting opp, dessverre. Jeg får BMW bladet i posten... Jeg klarer ikke å glede meg til å lese det.. .Hvorfor? Fordi jeg føler ikke dritt av tilhørighet til det bladet. INGENTING. Noe av grunnen til dette er nok at det ikke finnes et lokallag eller noen form for treff her i området. VAG sitt leste jeg, dro på treff og glattkjøring i Froland. Da får man tilhørighet. Når jeg kjøper deler til BMWen så bruker jeg faktisk rabattkortet til VAG klubben siden det er bedre. Temmelig ironisk.
Torek Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Jeg lurer også på hvordan man får medlemskort..og hvordan i det hele tatt man KAN bli medlem. Jeg betalte medlemsavgift cash kontant på Rudskogen i sommer, fikk aldri medlemskort eller medlemsblad i posten, og det hele toppet seg på Våler når jeg fikk beskjed ved inngangen at jeg ikke stod oppført som medlem av BMWCCN i det hele tatt. Arti
bmwkizn Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Jeg lurer også på hvordan man får medlemskort..og hvordan i det hele tatt man KAN bli medlem.Jeg betalte medlemsavgift cash kontant på Rudskogen i sommer, fikk aldri medlemskort eller medlemsblad i posten, og det hele toppet seg på Våler når jeg fikk beskjed ved inngangen at jeg ikke stod oppført som medlem av BMWCCN i det hele tatt. Arti det er slike ting jeg mener er for dårlige. Når man betaler,så forventer man at det er i orden. Klarer de ikke å følge opp det.så bør de heller legge ned. det er min mening
S.Arnesen Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 det er slike ting jeg mener er for dårlige. Når man betaler,så forventer man at det er i orden. Klarer de ikke å følge opp det.så bør de heller legge ned. det er min mening Det er også det som er problemet. Tar man kontigent så er klubben pliktet til å gi de noen har betalt for. Uansett om det er frivillig arbeid eller ei. Klarer man ikke det så må man finne en annen løsning. Selv har jeg veldig god tro på bmwcc, men kunne tenkt meg litt mer organisert opplegg. Østfold styret er ihvertfall veldig oppegående syns jeg. Nå er det bare de jeg kan uttale meg om også da
Torek Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Jeje..ikke så nøye for meg. De slapp meg inn, så no hard feelings fra min side. Eneste jeg kunne ha tenkt meg var medlemsbladet. Legge det ned synes jeg er en dårlig idé, for selv om alt ikke går på skinner så er det likevel enormt mye bra ved BMWCCN sine arrangementer. Samme hvor dårlig organisert det er, så er bilene og kjøringa på bane der uansett. Det er nettopp dét jeg kommer for å se på. ..og jeg er enig i at VACN har bedre treff osv, men det er jeg rimelig sikkert på er ene og alene fordi de har mange flere medlemmer enn BMWCCN, noe som da gjør at det er lettere å mobilisere frivillige + at det er lettere å skaffe mer $$$ til klubbkassa.
bmwkizn Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Ja jeg legger ikke alle avdelingene under en kam her Men enkelte er for dårlige ihvertfall. Får håpe de løser slike problemer, men forstår også at det er en del arbeid for de som jobber frivillig. men det er akkurat dette de er der for. Og da SKAL slikt gå i orden når noen betaler på forhånd. de er der ikke KUN får å få inn kontigenten. Men for å verve medlemmer Og da er det viktig å gi inntrykk over at det er en seriøs klubb.
Lars89 Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 VACN er i særklasse, både mht antall medlemmer og nettside/forum. Treff vet jeg ikke noe om, men antar de er rimelig bra...
Torek Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Ja jeg legger ikke alle avdelingene under en kam her Men enkelte er for dårlige ihvertfall. Får håpe de løser slike problemer, men forstår også at det er en del arbeid for de som jobber frivillig. men det er akkurat dette de er der for. Og da SKAL slikt gå i orden når noen betaler på forhånd. de er der ikke KUN får å få inn kontigenten. Men for å verve medlemmer Og da er det viktig å gi inntrykk over at det er en seriøs klubb. Joda, du har ganske rett i det du sier. Har man først tatt på seg en oppgave så burde man utføre den også Likevel, det er jo sånt som kan skje. Spørsmålet er om de burde ha ført meg opp som medlem på Våler eller ikke. Det blir jo en tillitsak, for hvis ingen har registrert meg kan de heller ikke vite om jeg faktisk snakker sant eller ikke. Derfor er det som du sier viktig at ting blir gjort riktig første gang, så man slipper nettopp sånne episoder VACN er i særklasse, både mht antall medlemmer og nettside/forum. Det stemmer. Det skulle også bare mangle da det egentlig er to forskjellige merker i én og samme klubb. Treff vet jeg ikke noe om, men antar de er rimelig bra... Treffene(av de jeg har vært på) er generelt sett av høyere kvalitet, men også det er heller ikke så rart mtp. antall medlemmer. Både BMWCCN og VACN er en stor gjeng med bilentusiaster, hvor de fleste kun driver med dette på hobbybasis. Derfor burde man egentlig ikke sette krav, men heller være fornøyd med at noen få personer faktisk gidder å dra igang både små og store treff. Litt er vel bedre enn ingenting?
plumbo79 Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Får man fortsatt et slikt skilt/emblem til å sette på bilen når man melder seg inn?
Glenno Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Jeg lurer også på hvordan man får medlemskort..og hvordan i det hele tatt man KAN bli medlem.Jeg betalte medlemsavgift cash kontant på Rudskogen i sommer, fikk aldri medlemskort eller medlemsblad i posten, og det hele toppet seg på Våler når jeg fikk beskjed ved inngangen at jeg ikke stod oppført som medlem av BMWCCN i det hele tatt. Arti Ikke lest hele tråden her , bare siste siden. Ting som har med medlemskort, adresse forandring etc.. får du ved sende en mail til Hedi. Adr er her: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel4/profil/kontakt.htm Innmelding gjør du her: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel4/Regi ... lding.aspx det er slike ting jeg mener er for dårlige. Når man betaler,så forventer man at det er i orden. Klarer de ikke å følge opp det.så bør de heller legge ned. det er min mening Det er også det som er problemet. Tar man kontigent så er klubben pliktet til å gi de noen har betalt for. Uansett om det er frivillig arbeid eller ei. Klarer man ikke det så må man finne en annen løsning. Selv har jeg veldig god tro på bmwcc, men kunne tenkt meg litt mer organisert opplegg. Østfold styret er ihvertfall veldig oppegående syns jeg. Nå er det bare de jeg kan uttale meg om også da Når hadde østfold eget bmwccn avd? Greia er at Øst avd som omfatter Oslo, Buskerud og Akershus har tatt Østfold under sine vinger. Må si at jeg stiller mitt styreverv til disposisjon i bmwcc øst avdelinge om noen har ønsker om mere aktiviteter. Jeg har dessverre ikke mulighet til være med på mere utviddet aktiviter. Egentlig drar jeg det for langt med kjøre 26 mil for stille som frivillig for være del av gjennomføringen av treff hver mnd. Mange gidder ikke melde seg på en gang og ønsker bare slenge seg på , noe som vanskelig gjør gjennomføringer av aktiviter. Øst styret ønsker seg mange frivillige iallfall neste år. Om enn tar verv er det ikke slik at enn nødvendigvis skal stille frivillig til enn hver tid heller. Send inn saker og kanditater før årsmøte så det kommer på sakslista. Møtt opp, stem og ta et verv . En får ikke dekket hverken bensin, tlf, bom penger, parkering eller tiden en bruker, kjeft og alltid noen som syter klager uansett. Vel siste har ikke vært så ille for har vært en fantastisk gjeng i øst avd, noe som har gjort at jeg for egen del stiller såpass opp . Får man fortsatt et slikt skilt/emblem til å sette på bilen når man melder seg inn? Klistermerke hovedklubben bmwccn, nøkkel ring og pin. I tillegg mottas Fahrfreude i muligens 4 eksemplarer om medlemmene selv er flinke nok til å skrive og sende inn. I tillegg har vi noen rabatt ordninger om enn viser medlemskort: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel2/serv ... vtaler.htm
S.Arnesen Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Når hadde østfold eget bmwccn avd? Greia er at Øst avd som omfatter Oslo, Buskerud og Akershus har tatt Østfold under sine vinger. Ok, tok det mer eller mindre for gitt at Østfold gikk under øst delen...
Glenno Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Når hadde østfold eget bmwccn avd? Greia er at Øst avd som omfatter Oslo, Buskerud og Akershus har tatt Østfold under sine vinger. Ok, tok det mer eller mindre for gitt at Østfold gikk under øst delen... Ja gjorde jeg også helt til noen østfoldninger mente noe annet. Har foreslått å samle offiselt østfold under øst avd men da tror jeg østfoldningene selv må legge inn et forslag til årmøte .
S.Arnesen Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Når hadde østfold eget bmwccn avd? Greia er at Øst avd som omfatter Oslo, Buskerud og Akershus har tatt Østfold under sine vinger. Ok, tok det mer eller mindre for gitt at Østfold gikk under øst delen... Ja gjorde jeg også helt til noen østfoldninger mente noe annet. Har foreslått å samle offiselt østfold under øst avd men da tror jeg østfoldningene selv må legge inn et forslag til årmøte . Hvordan fuker det da? Nå er det vel ingen organisert del av bmwcc i Østfold , og Østfold er egentlig ikke i noen av indelingene. Så det må opprettes ett styret for at det skal skje noe her? Er jo rimelig lite med aktive bimmer folk her i området, så er vel egentlig ikke nødvendig med en egen underkategori for Østfold...
Glenno Skrevet Oktober 31, 2009 Skrevet Oktober 31, 2009 Hvordan fuker det da? Nå er det vel ingen organisert del av bmwcc i Østfold , og Østfold er egentlig ikke i noen av indelingene. Så det må opprettes ett styret for at det skal skje noe her? Er jo rimelig lite med aktive bimmer folk her i området, så er vel egentlig ikke nødvendig med en egen underkategori for Østfold... Det er selvsagt mulighet til danne et eget Østfoldstyre. Tror det hadde vært enkelere legge inn som sak i god tid til årsmøte at Østfold ønsket være del av Øst avd. Øst avd prøvde i August arrangere cruise tur gjennom Østfold men ingen meldte seg på tross at dett var oppført som aktivitet på Øst sine hjemmesider i god tid (ff alt tidlig i vinter samt mange tråder). Vil foreslå at om Østfold ønsker aktiviteter i regi øst avd, så send oss i Øst styret en mail, ring eller huk tak i oss på treff vi har. Vi kommer til iløpet av nærmeste ukene gå igang med å sette opp terminliste for 2010. Så S.Arnesen kom gjerne med noen forslag . ost@bmwccn.no
babjorn Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Her kan jo folk som ikke er så fornøyd,melde seg frivilig opp å gjøre en innsats på di tinga dem syns er dårlig.. Så blir ting mye bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå