Fr4nk Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19464470 Svigers har bestemt seg for å gå for denne... selv har jeg ikke så mye greie på disse modellene. Er det noen som har noen formeninger om denne? Er det et greit kjøp til den prisen?
Mexos Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Det var iallefall en flott bil! Jeg liker facelift utgaven av E90 veldig godt, men samtidig er jeg litt redd for at den bilen kan få et enormt verditap de første årene. En 3-4 år gammel 318d stv. ligger jo ikke så høyt i pris.
StigJ Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 rart de kaller det Black edition når hele bilen flommer over av kromlister utvendig...
Fr4nk Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Det var iallefall en flott bil! Jeg liker facelift utgaven av E90 veldig godt, men samtidig er jeg litt redd for at den bilen kan få et enormt verditap de første årene. En 3-4 år gammel 318d stv. ligger jo ikke så høyt i pris. Takker for svar! Tror de har planer om å beholde bilen til den skal skrotes, så verditap er egentlig ikke SÅ farlig. Verditap er det vel alltids med såpass ny bil uansett. Men tenkte mer på prisen, kontra hva man får av utstyr osv. Står prisen i samsvar med hva bilen har av utstyr, motor, km, utseende osv?
Fredrik Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Jeg er faktisk usikker på om prisen egentlig er så fordelaktig som man umiddelbart skulle tro at den er. En helt ny 2010 modell E91 318d koster i utgangspunktet 378600 kroner, men det burde være mulig å forhandle seg frem til iallefall 5% rabatt... altså totalt ca. 360000 kroner. Dermed er det egentlig kun de ulike utstyrspakkene man får til en marginalt redusert pris ved å kjøpe den brukte bilen som i tillegg har kjørt 5000 Km i løpet av ca. et år med alt hva dette tross alt betyr når det gjelder skader og slitasje. Det blir en vurderingssak og jeg ville helt klart ha brukt litt tid på å finne ut hva en tilsvarende helt ny bil i realiteten koster. Du skriver at det er dine svigerforeldre som skal kjøpe bilen. E91 er en relativt stor bil for to mennesker... har de/du vurdert en ny E87 116d med fem dører?... Den har den samme motoren på 1995 cm3, men tiltross for at den har litt mindre effekt går 116d nogenlunde jevnt med en "norsk" 318d. Prisen er også ganske hyggelig... veiledende 272500 Kr... ca. 258000 inkl. rabatt. Det er mye ekstrautstyr man kan kjøpe for godt og vel 100000 kroner... hvis man ikke heller sparer de pengene da... Jeg mener forøvrig ikke at man kan sammenligne en et år gammel E91 318d med facelift med en tilsvarende 3-4 år gammel E91 318d. Faceliften i seg selv sikrer et mindre verditap de kommende 3-4 årene og de har heller ikke helt den samme motoren. Dagens 318d har f.eks 14 ekstra hestekrefter samt et relativt kraftig redusert drivstofforbruk... 0,58 liter/mil vs. 0,48 liter/mil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå