stokke Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Hei, ettersom søkefunksjonen på forumet ga 1770 treffe samme hvordan jeg søkte, så spørr jeg her. På min e34 har jeg KRAFTIG vibrering/risting under oppbremsing rundt 85-90km/t. Noen som vet hva dette kan være? har samme problemet på både vinter og sommer felger.
nimitz Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Har vibrasjon på min E39 som kommer tydlig frem i høy fart. Ikke så veldig kraftig men nok til at det er irriterende. Trodde det var bremseskivene. Var innom på BMW og fikk en mekaniker til og ta en tur med bilen. Han kunne fortelle at det mest sannsynlig kom fra ei slitt foring som jeg ikke husker navnet på. Kan jo være noe av det samme på din bil??
Otis Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Casterstag eller bremseskiver, det ihvertfall det alle sammen sier.
dagrune Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Sjekk casterstagene,hvis det er slark i kula eller foringene er sprukket:Bytt stag.Og håp at skivene og klossene dine ikke har tatt skade.Kjørte selv rundt med samme type vibrasjon der det viste seg at begge casterstaga var gåene og pga.dette var det bare å kaste 6mnd.gamle skiver og klosser.
Otis Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Sjekk casterstagene,hvis det er slark i kula eller foringene er sprukket:Bytt stag.Og håp at skivene og klossene dine ikke har tatt skade.Kjørte selv rundt med samme type vibrasjon der det viste seg at begge casterstaga var gåene og pga.dette var det bare å kaste 6mnd.gamle skiver og klosser. Dette hadde du helt sikkert fått på garanti på delene. Jeg fikk ihvertfall det på GS bildeler med skeive skiver. De var vel ca 4 mnd gamle.
sondre Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Hadde samme symptomer på min E39 og da var det bremsene som var blitt skjeve. Byttet skiver foran (på garanti da de var byttet hos BMW for under 2 år siden) og alle vibrasjoner ble borte.
-Jorgen- Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Skift bremser foran, hvis ristingen også kommer i rundt 80 uten bremsing er det tegn på sletne kasterstagsforinger.
xibriz Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Jeg har slark i foringen/kuleleddet på bærearmen fremme på min E34. Da får jeg vibrasjoner i lange svinger, i høy hastighet og bremsing i enkelte ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå