GeRo Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Tåkelys er for tullinger, ordentlige biler har luftekanaler til bremsene! Helt enig, bruker nesten aldri tåkelysene selv, ser ikke meningen i å bruke de da nærlysene gjør jobben bedre, noe av dette med å bruke tåkelys stemmer fra '80 tallet da bare de dyreste BMW og MB hadde dette originalmontert, nå har selv den billigste Hyundai og Kia dette originalt og de vet å bruke de... Nå er det omvendt, det er bare de dyreste og råeste BMW modellene som ikke har det som: E30 M3 Sport Evolution, E46 M3 CSL, E60 M5, M6 og X5 M, og E92 M3 GTS.
deerepower Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 godt jeg har fått satt i nightbreaker pærer i både 1000 metere hovedlys å grøftelys på hi luxen:) det lyser så godt i mørket:) bare blink i vei så blinker jeg tilbake:D
Muren Motorsport Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 På tide. I mørket, særlig ved våt vegbane, og over bakketopper blender grøftelysene svært mye.Når jeg møter biler med både grøftelys og hovedlys så får de smake 2x Hella Rally 3000. Hvis de tar seg retten til å bruke 2 ekstra lys, så gjør jeg også det. Hehe! sånn gjorde jeg med Hi-luxen jeg hadde før! Men med 4xHella 220 jumbo på veltebøylen + 2x Rally i fronten! Natt vart til dag.. for meg hvertfall.! Men nøyde meg med ett blink da.
PIIIPower Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 snipp.Ikke for å henge ut noen her inne, men ser stadig nyere BMW'er med org. angel eyes og yngre sjåfører. Div 1 serier, 3 serier og E60'er. Disse kjører med AE/park nonstop døgnet rundt uansett hvor dårlig sikt det er... voks opp! Leste jeg ikke for en stund siden at AE ble godkjent som kjørelys, eller drømmer jeg nå?
E34-Sprova Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 xenon er det værste som fins på gjor for oss andre bilister som ikke har! Ettermontert eller ikke! det som er med de ettermonterte er at de som oftest er feiljustert og de med orginalt er værre når de kommer oppå en bakketopp imot deg for på mange nye biler blir langlysa bare senket ned i bakken så de har den samme lys lengden som nerlysa SYKT IRRITERENDE!! tåkelysa er ingen fare imot disse Xenon lysa. tåkelys er pent å kjøre med men som sakt så finnes det grenser til bruk av de! xenon i tåkelysa er et HAT! selv om det kan være pent! er heller ikke lov.
S.Arnesen Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Leste jeg ikke for en stund siden at AE ble godkjent som kjørelys, eller drømmer jeg nå? Ae kan ikke være godkjent som kjørelys, men parklys sammens med grøftelys er jo kjørelys så lenge det er lyst, så de kan jo på en måte være det. hehe Men ae er ikke godkjent som kjørelys når det kreves nærlys. Ettermonterte ae er jo heller ikke lov egentlig, da det kun skal være 2 lys som parklys, men den regelen er litt vanskelig for bt/politiet og holde styr på nå som bmw, audi, saab osv osv har så mange forskjellige varianter av parklys...
Olan Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Leste jeg ikke for en stund siden at AE ble godkjent som kjørelys, eller drømmer jeg nå? Ae kan ikke være godkjent som kjørelys, men parklys sammens med grøftelys er jo kjørelys så lenge det er lyst, så de kan jo på en måte være det. hehe Men ae er ikke godkjent som kjørelys når det kreves nærlys. Ettermonterte ae er jo heller ikke lov egentlig, da det kun skal være 2 lys som parklys, men den regelen er litt vanskelig for bt/politiet og holde styr på nå som bmw, audi, saab osv osv har så mange forskjellige varianter av parklys... Nå er det ikke så vanskelig å koble ut den standard parkpæra, og koble AE på park "kontakten" Og som nevnt tidligere; Xenon generelt er værre enn spredere!
Spiff Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 På tide. I mørket, særlig ved våt vegbane, og over bakketopper blender grøftelysene svært mye.Når jeg møter biler med både grøftelys og hovedlys så får de smake 2x Hella Rally 3000. Hvis de tar seg retten til å bruke 2 ekstra lys, så gjør jeg også det. ja hvis en gjør noe ulovlig så må jaggu alle andre gjøre det også, way to go!
Spiff Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Leste jeg ikke for en stund siden at AE ble godkjent som kjørelys, eller drømmer jeg nå? Ae kan ikke være godkjent som kjørelys, men parklys sammens med grøftelys er jo kjørelys så lenge det er lyst, så de kan jo på en måte være det. hehe Men ae er ikke godkjent som kjørelys når det kreves nærlys. Ettermonterte ae er jo heller ikke lov egentlig, da det kun skal være 2 lys som parklys, men den regelen er litt vanskelig for bt/politiet og holde styr på nå som bmw, audi, saab osv osv har så mange forskjellige varianter av parklys... det kan være så mange parklys man bare ønsker i en lykt, men det er ikke lov og ha parklys i f.eks hovedlys og i tusen metere
SofaKingFresh Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 xenon er det værste som fins på gjor for oss andre bilister som ikke har!Ettermontert eller ikke! det som er med de ettermonterte er at de som oftest er feiljustert og de med orginalt er værre når de kommer oppå en bakketopp imot deg for på mange nye biler blir langlysa bare senket ned i bakken så de har den samme lys lengden som nerlysa SYKT IRRITERENDE!! tåkelysa er ingen fare imot disse Xenon lysa. tåkelys er pent å kjøre med men som sakt så finnes det grenser til bruk av de! xenon i tåkelysa er et HAT! selv om det kan være pent! er heller ikke lov. Da jeg var på etterkontroll pga. LYS og LYKTER på bilen min, så spurte jeg hva de mente om xenon i spredere. "Det gjør ingenting, så lenge du ikke har det i nær og fjern :)" fikk jeg positivt tilbake. Så jeg vet ikke..
Leadfoot Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Det er voldsomt irriterende, spesielt siden man ikke får noen effekt av å ha på tåkelysene. Jeg bruker av og til park/tåkelys på dagstid når jeg kjører bil som har det. Men aldri i kombinasjon med nærlys når det er mørkt. Eller, jeg har gjort det en eller to ganger for å lyse opp konturer i snøen, men skrudd de av igjen når jeg kom på brøytet vei. Ser så utrolig mange Rav4 , Passat, osv osv osv (gjerne med en henger bak bare for å blende litt ekstra) som synder mot dette. Skrus ikke tåkelysene automatisk av når tenningen skrus av? Skrur sjåførene faktisk på tåkelysene manuelt hver gang?
jcvold Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Skrur sjåførene faktisk på tåkelysene manuelt hver gang? Ja.
Leadfoot Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Skrur sjåførene faktisk på tåkelysene manuelt hver gang? Ja. Møkkafolk La bøtene hagle.
SofaKingFresh Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Skal si, at når mine tåkelys fungerte, kjørte jeg med de til det begynte å bli mørkt, og litt til. Regner med at folk her ikke blir så forbanna, mtp at ingen blinka hysteriske på meg. Og jeg driter loddrett i om noen kjører med de på. Jeg syntes det er pent på mange biler, og lar det bare være. Men det som irriterer, er xenon i lykter som ikke har linselykter. Sånn at blåfargen bare blir spredd ut i ALLE mulige tenkelige vinkler. Annoying..
halsen89 Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Dere får holde igjen øya vis dere blir så blendet av å møte biler med tåkelys på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå