Jonathan Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 BMW M3 GTS https://www.m-power.com/_open/b/home.jsp?lang=en "The price of the BMW M3 GTS with the features shown is expected to be EUR 115,000.- for delivery in Germany, including 19% VAT. The first vehicles are due to be supplied in May 2010. For technical reasons relating to registration, the first vehicles to be produced will be those for individual registration in Germany. According to current planning, registrations in other countries will be possible from summer 2010." "So the BMW M3 GTS concept vehicle puts the scales up to around 1490 kilograms. The car is fitted with a 7-speed M dual clutch transmission with adapted shift characteristics. But an absolute highlight is to be found under the bonnet. Exclusively for the BMW M3 GTS, the engine builders of BMW M - recent winners of the Engine of the Year Award once again - have developed a power unit based on the M high-performance engine of the current BMW M3: with a capacity of 4.4 litres and an output of some 450 bhp, it will catapult the light BMW M3 GTS into a whole new sphere.
LianLi Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Nice, så godt som CSL må bli dette da. Ligner litt på en (porsche) GT3 RS/GT2 utgave av BMW dette her
Oveif Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Rå bil! Eneste jeg ikke likte var spoileren, men hørte at man kan velge om man vil ha denne eller ikke..
Marius2002 Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Blir bra dette http://www.leftlanenews.com/bmw-m3-gts.html
R Andersen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Dette ser meget lovende ut, men venter i spenning på mer spec, spesiellt vekten.. Ang. spoileren, så er jo den der pga funksjon, som selvsagt går føre utseende på en slik bil!
///Magnus Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Fantastisk! Ja, da har man en ny drøm å se frem til... Prisen gjør den jo til en enda mer langsiktig drøm enn CSL var. CSL kostet 85000, denne 115000...
mAZE Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Så heftig ut. Som R Andersen nevner, blir spennende å se mer specs på denne. Ang vingen, sjelden noe pent. Men den fikk jo ett veldig mye mer racingpreg synes jeg. Absolutt ikke det verste jeg har sett. Rått.
mossel Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 While the regular M3 tips the scales at 3,704 lbs, the GTS model weighs just 3,285 lbs — that’s 419 pounds less Vanlig m3: 1680kg M3 GTS: 1490kg Slanket: 190kg Eller så digger jeg at denne blir levert orginalt med bur, minner litt om når Porsche kom med GT2/3
Syvert Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 While the regular M3 tips the scales at 3,704 lbs, the GTS model weighs just 3,285 lbs — that’s 419 pounds less Vanlig m3: 1680kg M3 GTS: 1490kg Slanket: 190kg Eller så digger jeg at denne blir levert orginalt med bur, minner litt om når Porsche kom med GT2/3 Siden det er da orginalt med bur er ikkje da noe problem å få skilt på denne i norge??? Noen som veit.Mulig dumt spørsmål men det er jo så strengt her at.... Litt artig når du kan si at det er orginalt til politiet/biltilsyn når du blir stoppet.
mossel Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 While the regular M3 tips the scales at 3,704 lbs, the GTS model weighs just 3,285 lbs — that’s 419 pounds less Vanlig m3: 1680kg M3 GTS: 1490kg Slanket: 190kg Eller så digger jeg at denne blir levert orginalt med bur, minner litt om når Porsche kom med GT2/3 Siden det er da orginalt med bur er ikkje da noe problem å få skilt på denne i norge??? Noen som veit.Mulig dumt spørsmål men det er jo så strengt her at.... Litt artig når du kan si at det er orginalt til politiet/biltilsyn når du blir stoppet. De har hvite skilter på porschene med orginalt bur, så det burde ikke være noe problem.
S.Arnesen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Det er en slik utgave som faktisk redder mitt syn på bmw. Endelig har de klart å lage en skikkelig "trackday" bil ala porsches rs utgaver. Har håpet på dette lenge...
Fredrik Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 While the regular M3 tips the scales at 3,704 lbs, the GTS model weighs just 3,285 lbs — that’s 419 pounds less Vanlig m3: 1680kg M3 GTS: 1490kg Slanket: 190kg Eller så digger jeg at denne blir levert orginalt med bur, minner litt om når Porsche kom med GT2/3 E46 M3 CSL veier 1385 Kg og har 360 hestekrefter... det gir ca. 3,85 Kg pr. hestekraft. E90 M3 GTS får ditto 3,31 Kg pr. hestekraft. Porsche 997 GT3 RS... som vel er målestokken i denne sammenhengen har tilsvarende et forhold på 3,05 Kg pr. hestekraft. Ikke den helt store forskjellen, men Porsche har fortsatt overtaket. Porsche 997 GT3 RS klarer forøvrig 0-100 Km/t på 4 sekunder blank og har en topphastighet på 310 Km/t. Den 3797 cm3 store boxersekseren har ikke pustehjelp og yter 450 HK ved 7900 rpm samt 430 Nm ved 6750 rpm. Porsche 997 GT2 har et vekt til hestekraftforhold på 2,86 Kg, men i dette tilfellet snakker vi om dobbelturbo og primært fokus på akselerasjon og fart. Boxersekseren på 3600 cm3 yter 530 HK ved 6500 rpm og 680 Nm mellom 2200 og 4500 rpm. 0-100 Km/t går løs på 3,7 sekunder og topphastigheten er 329 Km/t.
NiklasJa Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Fett. Nå er det bare å likvidere alt jeg eier og ta opp et lite lån Er veldig optimistisk mtp på denne!
R Andersen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 E46 M3 CSL veier 1385 Kg og har 360 hestekrefter... Vekten du nevner for CSL er for de uten stereo og klima. De fleste CSL`r ble levert med dette, og de er faktisk ikke så veldig mye lettere enn en vanlig M3..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå