jonr- Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 ffafaan!! herlig teaser video av denne bilen. likte "bane-drakta" og hjelmen som lå der til pynt
Erebus Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 fin bil, men jeg synes det er småfrekt av BMW å ta dobbel pris av en vanlig M3....men folk betaler vel for noe så spesiellt. Hvis man skal blande fornuft inn i dette her, må jeg få lov å påpeke at BMW tar 25% mer enn en Porsche 911 GT3 for M3 GTS`en.. M3en er rå den, men når den koster såpass mye mer vet jeg hva jeg ville valgt....
MPowered Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 fin bil, men jeg synes det er småfrekt av BMW å ta dobbel pris av en vanlig M3....men folk betaler vel for noe så spesiellt.Hvis man skal blande fornuft inn i dette her, må jeg få lov å påpeke at BMW tar 25% mer enn en Porsche 911 GT3 for M3 GTS`en.. M3en er rå den, men når den koster såpass mye mer vet jeg hva jeg ville valgt.... Vi får se når topgear og fifth gear sier når de tester den da. Men mulig den var litt drøy i prisen ja
Fredrik Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 fin bil, men jeg synes det er småfrekt av BMW å ta dobbel pris av en vanlig M3....men folk betaler vel for noe så spesiellt.Hvis man skal blande fornuft inn i dette her, må jeg få lov å påpeke at BMW tar 25% mer enn en Porsche 911 GT3 for M3 GTS`en.. M3en er rå den, men når den koster såpass mye mer vet jeg hva jeg ville valgt.... Enig... bruk litt tid på å studere Fredrik Huldt prøvekjøre en Porsche 997 GT3... for en motorrespons og for en lyd ved over 8000 rpm. Sjekk når han når 300 Km/t... helt orgasmisk... Du må trykke videre på knappen "Test & prov" for å finne akkurat denne helt utrolig kule testen... http://www.automotorsport.se/tv/
S.Arnesen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 fin bil, men jeg synes det er småfrekt av BMW å ta dobbel pris av en vanlig M3....men folk betaler vel for noe så spesiellt.Hvis man skal blande fornuft inn i dette her, må jeg få lov å påpeke at BMW tar 25% mer enn en Porsche 911 GT3 for M3 GTS`en.. M3en er rå den, men når den koster såpass mye mer vet jeg hva jeg ville valgt.... Det er vel rett og slett fordi at dette er såppass nytt for bmw. Etterhvert som de ser at det er ett marked for såppass "konsentrerte" biler, så tror jeg det vil bli litt bedre pris på de. Om det er ett marked for slike biler fra bmw da, foreløpig så er jo Porsche's alternativer bedre på alle punkter. Ihvertfall slik jeg ser det... Det er ihvertfall en veldig god start på noe jeg håper vi vil se mye mer til fra bmw, biler som kun er laget for å kjøre
Fredrik Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Det er vel rett og slett fordi at dette er såppass nytt for bmw. Etterhvert som de ser at det er ett marked for såppass "konsentrerte" biler, så tror jeg det vil bli litt bedre pris på de. Om det er ett marked for slike biler fra bmw da, foreløpig så er jo Porsche's alternativer bedre på alle punkter. Ihvertfall slik jeg ser det... Det er ihvertfall en veldig god start på noe jeg håper vi vil se mye mer til fra bmw, biler som kun er laget for å kjøre Nja... jeg vet dessverre ikke helt. BMW vet i likehet med Porsche å ta seg svært godt betalt for deres performance modeller, men Porsche tilbyr ganske enkelt mer for pengene... modell for modell. E46 M3 CSL all ære, men den blir litt pinglete i selskap med 997 GT3 (RS), 997 GT2, 997 Turbo og kanskje til og med 997 Carrera S.
MPowered Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Aston Martin har jo nermest statuert et ikon med å lansere DBS modellen deres. Denne er ment til å skape følelser å være en ekslusiv bil. Men å lage en så fokusert bil der man handler bil utfra prestasjon så fungerer gjerne ikke "følelses" konseptet. Tiden vil jo vise hvordan den slår an.
Fredrik Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Aston Martin har jo nermest statuert et ikon med å lansere DBS modellen deres. Denne er ment til å skape følelser å være en ekslusiv bil. Men å lage en så fokusert bil der man handler bil utfra prestasjon så fungerer gjerne ikke "følelses" konseptet. Tiden vil jo vise hvordan den slår an. Aston Martin bygger utvilsomt fine biler, men det som er stort med Porsche er fokuset, bredden og ikke minst at samtlige modeller kan brukes 365 dager i året. Selv den mest ordinære 911 modellen har idag hele 345 HK og klarer 0-100 Km/t på 4,9 sekunder... kun 0,2 sekunder mer enn E60 M5 med 507 HK. Porsche har ganske enkelt mer effektive motorer, gearkasser og behersker modellenes dynamiske egenskaper bedre enn BMW... og Aston Martin. Porsche fronter den teknologiske utviklingen bedre ganske enkelt.
MPowered Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Nå er det nå litt forskjell på bmw's og porsches målgruppe, og derav bilene. Men jeg er helt enig i at når de lanserer en bil som nye M3 så plasserer bmw seg midt i konkurrentens marked. Og skal man se på ytelse i forhold til kroneverdi, og igjen dette at porsche er best på dette (med bmw og porsche som sammenligninger) så kommer kansje bmw'n til kort, og mister derav noe av meningen. Men som jeg skrev tidligere er jeg veldig spent på å se hva slags omtaler den får når vi kommer så langt. Det er jo enkelt å forhondsdømme. De sier jo at man skal underlove, og i ettertid overlevere
E.H.D Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Aston Martin bygger utvilsomt fine biler, men det som er stort med Porsche er fokuset, bredden og ikke minst at samtlige modeller kan brukes 365 dager i året. Selv den mest ordinære 911 modellen har idag hele 345 HK og klarer 0-100 Km/t på 4,9 sekunder... kun 0,2 sekunder mer enn E60 M5 med 507 HK. Porsche har ganske enkelt mer effektive motorer, gearkasser og behersker modellenes dynamiske egenskaper bedre enn BMW... og Aston Martin. Porsche fronter den teknologiske utviklingen bedre ganske enkelt. Fredrik, jeg begynner å forstå din fasinasjon for Porsche etter at jeg prøvde en 2009 modell 911 Carrera 4S med PDK kassa, Sport Crono Pakke Pluss, Sportseksosanlegg og PASM for noen dager siden. Fantastisk kjøremaskin. Har ikke prøvd E9x M3, men Porschen må jo være en meget tøff konkurrent.
Fredrik Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Nå er det nå litt forskjell på bmw's og porsches målgruppe, og derav bilene. Men jeg er helt enig i at når de lanserer en bil som nye M3 så plasserer bmw seg midt i konkurrentens marked. Og skal man se på ytelse i forhold til kroneverdi, og igjen dette at porsche er best på dette (med bmw og porsche som sammenligninger) så kommer kansje bmw'n til kort, og mister derav noe av meningen. Men som jeg skrev tidligere er jeg veldig spent på å se hva slags omtaler den får når vi kommer så langt. Det er jo enkelt å forhondsdømme. De sier jo at man skal underlove, og i ettertid overlevere Jeg håper også at BMW revitaliserer M-konseptet med bl.a E90 M3 GTS. BMW fikk seg en skikkelig på trynet med Porsche Panamera. At Panamera er 17 sekunder hurtigere rundt Nürburgring enn E60 M5 forteller det meste om hvor langt fremme Porsche er teknologisk. 17 sekunder er en evighet i denne sammenhengen og Panamera er tross alt stor som en 7-serie... hele 1970 Kg veier den.
Just-turbodiesel Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Latterlig pris, men bilen var jo litt tøff. Hadde lett valgt Porsche i stedet, på autodb ligger det en renntech 02' modell med 647hk godkjent i vognkortet og bur og racestoler til 890 000kr, det syns jeg er billig for en så heftig bil. Påkosta over 400 laken i tyskland fra renntech sin side. 122 000kr kosta effektøkninga å få inn i vognkortet sto det stemplet også i papirene. I tilleg står en cl 65 amg 03' til 895 000kr med 670 i vognkortet, er ingen tvil hva jeg ville valgt.
Thorleif Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 fin bil, men jeg synes det er småfrekt av BMW å ta dobbel pris av en vanlig M3....men folk betaler vel for noe så spesiellt.Hvis man skal blande fornuft inn i dette her, må jeg få lov å påpeke at BMW tar 25% mer enn en Porsche 911 GT3 for M3 GTS`en.. M3en er rå den, men når den koster såpass mye mer vet jeg hva jeg ville valgt.... En GT3 RS er nok mye dyrere, så her får du mye bil for pengene spør du meg
S.Arnesen Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 fin bil, men jeg synes det er småfrekt av BMW å ta dobbel pris av en vanlig M3....men folk betaler vel for noe så spesiellt.Hvis man skal blande fornuft inn i dette her, må jeg få lov å påpeke at BMW tar 25% mer enn en Porsche 911 GT3 for M3 GTS`en.. M3en er rå den, men når den koster såpass mye mer vet jeg hva jeg ville valgt.... En GT3 RS er nok mye dyrere, så her får du mye bil for pengene spør du meg Nja. en gt3 rs ligger på ca 1.9-2 mill her i norge... Hvor mye havner en slik m3 på?
Thorleif Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 fin bil, men jeg synes det er småfrekt av BMW å ta dobbel pris av en vanlig M3....men folk betaler vel for noe så spesiellt.Hvis man skal blande fornuft inn i dette her, må jeg få lov å påpeke at BMW tar 25% mer enn en Porsche 911 GT3 for M3 GTS`en.. M3en er rå den, men når den koster såpass mye mer vet jeg hva jeg ville valgt.... En GT3 RS er nok mye dyrere, så her får du mye bil for pengene spør du meg Nja. en gt3 rs ligger på ca 1.9-2 mill her i norge... Hvor mye havner en slik m3 på? Det vet ikke jeg noe om, men i Tyskland i basis pris ligger en GT3 RS 30 000 Euro over M3 GTS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå