SofaKingFresh Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Fekk ikkje kjøpt e34 først i 88 ? dvs 21 år gammel modell ? Det har du helt rett i (dog snart 22 år), men det forandrer ikke mitt poeng. E34 er under alle omstendigheter en gammel modell som nå krever betydelig ekstra vedlikehold for å kunne brukes som hverdagsbil. Kommer mye ann på hvordan tidligere eiere har behandlet bilen! Min er ikke 100% , men er ikke MYE feil på den til å være en 18 år gammel bil, som FORTSATT ser bra ut, mtp. utseende i forhold til "nyere" biler. ELSKER e34! :D
Fredrik Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Kommer mye ann på hvordan tidligere eiere har behandlet bilen! Min er ikke 100% , men er ikke MYE feil på den til å være en 18 år gammel bil, som FORTSATT ser bra ut, mtp. utseende i forhold til "nyere" biler. ELSKER e34! :D Selvfølgelig, men generelt krever så gamle biler som E34 en stor grad av ekstra vedlikehold. Mitt innlegg var mest en refleksjon på Clerion´s frustrasjoner vedr. hans E34 og hvor mye han har gjort med den uten å komme i mål. Man kan få et inntrykk av at han er overrasket over omfanget av vedlikehold som stort sett nesten alltid er nødvendig på en så gammel bil som den han har.
Yngvejos Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Kommer mye ann på hvordan tidligere eiere har behandlet bilen! Min er ikke 100% , men er ikke MYE feil på den til å være en 18 år gammel bil, som FORTSATT ser bra ut, mtp. utseende i forhold til "nyere" biler. ELSKER e34! :D Selvfølgelig, men generelt krever så gamle biler som E34 en stor grad av ekstra vedlikehold. Mitt innlegg var mest en refleksjon på Clerion´s frustrasjoner vedr. hans E34 og hvor mye han har gjort med den uten å komme i mål. Man kan få et inntrykk av at han er overrasket over omfanget av vedlikehold som stort sett nesten alltid er nødvendig på en så gammel bil som den han har. Det er jeg som var frustrert. Selv om det er en gammel bil (17år), så var den eu-godkjent 2 måneder før kjøp og jeg har blitt nødt til å bytte alt i understellet etter dette. Jeg har hatt to e30er før dette. Disse har ikke hatt noen av disse problemene. 325en har kun stoppet en gang pga teknisk feil. Da sprakk et bremserør. (Her har alt annet blitt oppgradert lenge før det har røket). På 318en jeg hadde, måtte jeg bytte bremseklosser. Nå er den lagt ut for salg til fordel for e46 eller noe. http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1258231403
Fredrik Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Det er jeg som var frustrert. Selv om det er en gammel bil (17år), så var den eu-godkjent 2 måneder før kjøp og jeg har blitt nødt til å bytte alt i understellet etter dette. Jeg har hatt to e30er før dette. Disse har ikke hatt noen av disse problemene. 325en har kun stoppet en gang pga teknisk feil. Da sprakk et bremserør. (Her har alt annet blitt oppgradert lenge før det har røket). På 318en jeg hadde, måtte jeg bytte bremseklosser. Nå er den lagt ut for salg til fordel for e46 eller noe. http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1258231403 OK... min feil med sammenblandingen av personer, men en godkjent EU kontroll er ikke det samme som at bilen generelt er OK i en bredere forstand. Reglene er dessverre for slappe til å kunne garantere noe slikt idag.
noekult Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 ^ Pluss at det foregår en god del godkjenninger gjennom venner, dessverre. Min første bil ble kjøpt på bakgrunn av tankegangen "akkurat EU-godkjent, kan ikke være så dårlig!" men toppakninga røk på vei hjem fra kjøper.
Morty999 Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 toppakning er ikke noe man ser på en eu da men.. hehe og det kan skje alle.
noekult Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 ^ Pluss at det foregår en god del godkjenninger gjennom venner, dessverre.
Clerion Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 ....rena bilberging. Har bilen min der nå, de skal installere motorvarmer. Dag1: De knepper ut frostpluggen, tapper kjølevæska av den og finner ut at OIDA! vi har ikke fått motorvarmerelementet vi! De ringer meg, sier at jeg "du kan godt hente bilen i morra" Dag2(idag): De ringer og sier at de enda ikke har fått elementet de lovte meg i går med ekspress fra trondheim, det ligger nå på hamar og kom tydeligvis fra bodø (= "Da står bilen her til i morgen den" Lurer på hva som skjer i morra, utrolig at man skal bruke 3 dager på en slik jobb (= Hvis ikke mer....
Andreas1 Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 ^ Pluss at det foregår en god del godkjenninger gjennom venner, dessverre. For mye gjennom venner, og for mye for å holde kunderelasjoner. -men må allikevel innrømme at jeg selv har benyttet meg av det på tidligere biler "det ikke har vært så nøye med".
Simpel Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Dagens klage: Tråder som heter "kan slettes" og som inneholder masse nyttig informasjon. Selv om problemet til trådstart er løst burde ikke tråden slettes. EU kontroll ja.... hadde satt pris på en sånn kompis som naboen min hadde akkurat nå. Type "1000 spenn og alt i orden". Faens Ford assa... klippeliste og greier.
noekult Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 toppakning er ikke noe man ser på en eu da men.. hehe og det kan skje alle. Sant, men de på verkstedet sa med en gang "den bilen der hadde aldri gått gjennom EU-kontrollen, her er det snusk".
Hauso Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Jeg vil legge ut en klage! Det er et helvette å skrape understellsmasse på 02'en min! Begge to faktisk.. Snart ferdig though, men har noen heftige blemmer i henda! Noen burde finne opp "Tectyl remover" Spraye på, vent en time, og dritten er borte! Takk for meg:D
Andreasnicolai Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Var på EU kontroll idag.. - Parkbrems, lang vandring - Bremserør svekket pga rust - Bilbelte gnagd på, hunden til tidligere eier... - Nærlys, feil innstilling - Skiltlys Tror forsåvidt ikke noe av delene koster veldig mye, litt usikker på bilbelte.
Clerion Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 I dag tror jeg ikke det blir lyst..... Klokka er snart 11 og gatelyset har ikke gått av enda....
Andreas1 Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Var på EU kontroll idag..- Parkbrems, lang vandring - Bremserør svekket pga rust - Bilbelte gnagd på, hunden til tidligere eier... - Nærlys, feil innstilling - Skiltlys Tror forsåvidt ikke noe av delene koster veldig mye, litt usikker på bilbelte. Belte får du på høgger'n.
Anbefalte innlegg