luffi88 Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 der fekk du den HAHA.. synd det.. holder meg alltid under lappegrensa jeg da.. kjedlige greier å miste lappen! lykke til på prøva om 3 mnd da:)
Fredrik Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Rykk tilbake til Start og betal staten det den forlanger. Det er dumt å kjøre 50% over fartsgrensen... så straffen er som fortjent.
Dekkbrenneren Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 ja det er den, men surt allikvel. Mitt ute i ødemarka liksom, tenkte at det er jo ikke polti her ute på denne tia av døgnet. Men der tok jeg feil! Fikk skryt for at jeg hvertfall bremste ner til 50 når jeg kom til 50 sone heh
BMW_Racing Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Du er ikke alene. Mye politi på Nord-jæren. Jeg har vert uten lappen siden April. jeg Kan ta ny oppkjøring i feb/mars. Så 3 mnd virker jo som en drøm. Det er ufattelig surt. Tror polti driver "BMW Hunting"
Bimmerfører Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Sier jo litt da når du ikke lærte forrige gang, sorry men jeg kan ikke annet enn å smile litt for meg selv, når du faktisk klarer å gjøre samme blemma 2 ganger på kort tid, (siden du allerede har kjørt så fort at du har lappen på "lån" under prøvetid pga fart). Men selvfølgelig kjipt å miste lappen sikkert, og ja jeg tror nok det blir en runde med teoriprøve og oppkjøring på deg nå ja. Så det koster å kjøre fort. ikke bare bot, men buss/tog/taxi/trikk pluss teoriprøve og oppkjøring. Skal ikke påstå at jeg er en plettfri sjåfør, men jeg holder meg nå på den siden at jeg beholder lappen skulle jeg bli stoppet. 2 fartsbøter på 20år som sjåfør og ingen av dem over 4000,- er mine meritter.
Dekkbrenneren Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 åhh, jeg har 2 fartsbøter på 2 år xD
Rabies Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Sier jo litt da når du ikke lærte forrige gang, sorry men jeg kan ikke annet enn å smile litt for meg selv, når du faktisk klarer å gjøre samme blemma 2 ganger på kort tid, (siden du allerede har kjørt så fort at du har lappen på "lån" under prøvetid pga fart).Men selvfølgelig kjipt å miste lappen sikkert, og ja jeg tror nok det blir en runde med teoriprøve og oppkjøring på deg nå ja. Så det koster å kjøre fort. ikke bare bot, men buss/tog/taxi/trikk pluss teoriprøve og oppkjøring. Skal ikke påstå at jeg er en plettfri sjåfør, men jeg holder meg nå på den siden at jeg beholder lappen skulle jeg bli stoppet. 2 fartsbøter på 20år som sjåfør og ingen av dem over 4000,- er mine meritter. Det var var vel heller snakk om de 2 årene med prøvetid som man er på når man er fersk med lappen
Just-turbodiesel Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Måtte le litt når jeg leste kommentaren til Simpel, er vel ikke uten grunn at han valgte nettopp dette kallenavnet. Men on topic: hvis du ligger innenfor 36km over fartsgrensa i hastigheter fra 70 og oppover så beholder du lappen, mens til og med 60-sone så kan du ikke ha mer enn 26km, en grei tommelfinger-regel jeg tenker på i hvertfall når jeg kjører. Ikke lurt dette om du har prestert det to ganger.. hadde du hatt 2 km lavere fart så hadde du beholdt lappen!
EasyL Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Synd for deg. Men håper du lærer av det. Jeg kjører sjelden mer enn 10-20 km/t over i 70-80 soner. Og prøver å holde farten i 30-60 soner. Da mister jeg hvertfall ikke lappen, den trenger jeg i jobben. Etter 11 år med lappen har jeg bare en parkbot på 500kr og og en fartsbot på 1600 (89 i 80) å vise til.
steinar84 Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Kålhue. Sånn går det når du kjører for fort. At du må ta nye prøver er bare til pass for deg, når du som uerfaren sjåfør utsetter andre for fare ved å kjøre sånn!! Du loffa i fartsgrensa du da når du var 18?? tror med sikkerhet at det ikke finnes en idiot her inne som ikke har kjørt i 107 i ei 70 sone før. og kanskje enda verre en det.
Just-turbodiesel Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Jeg syns 18-20 år gamle sjåfører er milevis mye bedre sjåfører enn oldies-gjengen.. ikke fordi jeg er ung selv, men det er mange gode sjåfører som har kjørt bil og fort i mange år utenfor veier, på veier og i det heletatt har interesse for kjøring, selv om de ikke har erfaring på papiret(ulovlig kjøring mao). Kjører man gris, så blir man også bedre, dessverre for de som kjører over evne selvsagt, men man lærer faktisk til å håndtere bilen i ekstreme situasjoner. Det rettferdiggjør selvsagt ikke at de unge kjører mest ut, men husk på at dette som regel er disse som ikke har interesse for bil og som sitter fastlåst med bøkene 99% i tiden og bare bruker bilen som et fremkomstmiddel. Veit om mange som kjører gris jeg, da mener jeg helt sinnsykt.. som har holdt seg på veien fra første dag med lappen, da snakker vi sladding på skogsveier i 120+ og "drifting" på hovedveier i 150. Mens jeg kjenner også de som rygger på andre biler på parkeringsplasser, kjører ned i grøfter i 20km og liknende, sistnevnte er de uerfarne uten interesse! Jeg er langt mer redd klovner som ikke har interesse for bil og som har noen år med lappen og som på mirakuløst vis ikke har drept noen enda.. kun pga flaks. De kan hverken kjøre ELLER har kontroll på bilen i farta de kjører i.
BMW-Coupe Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 3 mnd er bare småtteri uansett, så slutt å syt. Snart jul nå, å rett etter det har du lappen igjen Oppkjøring er piss i havet, kanskje litt værre den teori prøva...Synes jeg ihvertfall da jeg tok den. (1år siden ca)
Fredrik Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Jeg syns 18-20 år gamle sjåfører er milevis mye bedre sjåfører enn oldies-gjengen.. ikke fordi jeg er ung selv, men det er mange gode sjåfører som har kjørt bil og fort i mange år utenfor veier, på veier og i det heletatt har interesse for kjøring, selv om de ikke har erfaring på papiret(ulovlig kjøring mao). Kjører man gris, så blir man også bedre, dessverre for de som kjører over evne selvsagt, men man lærer faktisk til å håndtere bilen i ekstreme situasjoner. Det rettferdiggjør selvsagt ikke at de unge kjører mest ut, men husk på at dette som regel er disse som ikke har interesse for bil og som sitter fastlåst med bøkene 99% i tiden og bare bruker bilen som et fremkomstmiddel. La meg si det slik... hvis dette hadde vært korrekt ville forsikringspremiene for unge sjåfører ha reflektert noe annet enn de gjør iom. at forsikringsselskapene tross alt lever av denne typen forretninger. Det finnes absolutt eldre komabilister, men de er få i forhold til antall yngre bilbøller som aldri skulle hatt lappen. Derfor er forsikringspremiene som de er og du tar feil.
Sjøbuse Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 dette var da ikke så ille. jeg kom kjørende på 2 felt`n i fredrikstad. er 60 sone der. kom opp på siden av en merce med 4 eksosrør. han prøvde å kjøre fra meg. og jeg måtte bevise at bmw er bedre. midt på sletten er det en liten s sving. jeg kommer ut av den i ca 120 og ser politi midt i veien og vifter. jeg blir da stoppet og ser de har laser. vet du hva fartsgrensa her er sa han. 60 sa jeg. vet du hvor fortt du kjørte? nei. sa jeg. nei.... ikke vi helle.. så ble advarsel og fikk kjøre vidre. fikk bevista at bmw er bedre enn mercedes da. jeg ble stoppet. ikke han. pleier og holde fartsgrensa nå. maks 10 over noen ganger. og 120 i 100 sonen på E6 på vei til og fra jobb.
Fredrik Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 dette var da ikke så ille.jeg kom kjørende på 2 felt`n i fredrikstad. er 60 sone der. kom opp på siden av en merce med 4 eksosrør. han prøvde å kjøre fra meg. og jeg måtte bevise at bmw er bedre. midt på sletten er det en liten s sving. jeg kommer ut av den i ca 120 og ser politi midt i veien og vifter. jeg blir da stoppet og ser de har laser. vet du hva fartsgrensa her er sa han. 60 sa jeg. vet du hvor fortt du kjørte? nei. sa jeg. nei.... ikke vi helle.. så ble advarsel og fikk kjøre vidre. fikk bevista at bmw er bedre enn mercedes da. jeg ble stoppet. ikke han. pleier og holde fartsgrensa nå. maks 10 over noen ganger. og 120 i 100 sonen på E6 på vei til og fra jobb. Det er akkurat slike situasjoner som skiller mus fra menn... hvorfor i alle dager var det plutselig viktig for deg å "bevise" at din BMW er hurtigere enn en rånestyla Mercedes ?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå