Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er du 18 eller 40 har ikke så mye å si om man kjører gris, er bilen det står på ;)

sett deg i en m3 så i ei boble,

har begge så kan skrive under på den :P

kjipt å miste lappen, men men 3 måneder går fort.

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
er du 18 eller 40 har ikke så mye å si om man kjører gris, er bilen det står på ;)

Sorry Mac... det spiller heller ingen rolle i Norge. Det er de samme lovene for Kong Salomon og Jørgen Hattemaker... M3 eller Boble... lovene er de samme helt uavhengig av bilen... :roll:

Skrevet

hehe..Bilen har iallefall ikke noe å si på om du klarer å holde på lappen eller ikke... :lol:

Frister kanskje litt mer til hurtige akselerasjoner i en rask bil, men kan ikke si at jeg sliter med å kjøre ulovlig fort i f.eks min Renault Clio 1.4-vinterbil.

Det som heller skiller en "vanlig" bil fra en mer sporty bil vil jeg si er kjøreegenskapene og hvordan den er å kjøre litt aktivt på svingete veier.. Og da trenger man ikke å bryte fartsgrensene for å ha det litt gøy heller..

Skrevet

Sorry Mac... det spiller heller ingen rolle i Norge. Det er de samme lovene for Kong Salomon og Jørgen Hattemaker... M3 eller Boble... lovene er de samme helt uavhengig av bilen... :roll:

Ikke nødvendigvis, kongen har jo diplomat status, noe som gjør at han kan kjøre så fort han vil egentlig

Skrevet

Ikke nødvendigvis, kongen har jo diplomat status, noe som gjør at han kan kjøre så fort han vil egentlig

Og hvorfor gjør han ikke det da mon tro?

Skrevet
Kålhue. Sånn går det når du kjører for fort.

At du må ta nye prøver er bare til pass for deg, når du som uerfaren sjåfør utsetter andre for fare ved å kjøre sånn!!

Survet ell?

Skrevet
fordi han ikke kjører men sitter i baksetet ;)

Men da er det jo ikke kongen som kjører bilen og sjåføren har ikke diplomatstatus. Her i Danmark er forøvrig Dronning Margrethe hevet over loven så når hennes bøllete sønner før i tiden ble tatt for å kjøre for fort i deres M3´er var det bare å gråte litt foran Mamma og vips så var boten opphevet... :-s

Skrevet
Hvorfor er 300 80-tallshester 500 idag?

Tja... hvorvidt 300 HK på 80-tallet er akkurat 500 HK idag vet jeg ikke helt, men i relativ forstand var nok forskjellen mellom alminnelige biler og en Porsche med 300 HK på 80-tallet minst like stor som den idag er mellom f.eks en E90 320i og E60 M5. Jeg hadde en Porsche 928 S i 1986/87 og på den tiden var f.eks E28 M535i en rimelig brutal bil (204 HK). Porschen klarte 0-100 Km/t på 5,5 sekunder og hadde en topphastighet på 265 Km/t. BMW E28 M535i klarte 0-100 Km/t på 7,5 sekunder og hadde en topphastighet på 220 Km/t.

Skrevet
Hvorfor er 300 80-tallshester 500 idag?

Haha! Jeg skjønner heller ikke hvorfor han i det hele tatt nevnte det. Det har lite- eller ingenting med saken å gjøre at all!

I tillegg tror jeg Fredrik er en god del eldre enn de fleste her innee, for jeg er ganske sikker på at 95% av oss under 25 år på dette forumet ikke nøler særlig lenge med å gire ned to hakk for å prøve å henge på en eller annen som byr opp til dans ;)

Det må nødvendigvis ikke bety at man utsetter andre for fare selv om man er oppe i litt høyere hastigheter enn hva som er normalt.

Skjønner heller ikke hvorfor dette med hastighet osv. blir diskutert, for alle vet at det ikke kommer noe ut av det.

Jeg forandrer ikke mine kjørevaner etter dette her iaf :)

Skrevet
fordi han ikke kjører men sitter i baksetet ;)

Men da er det jo ikke kongen som kjører bilen og sjåføren har ikke diplomatstatus. Her i Danmark er forøvrig Dronning Margrethe hevet over loven så når hennes bøllete sønner før i tiden ble tatt for å kjøre for fort i deres M3´er var det bare å gråte litt foran Mamma og vips så var boten opphevet... :-s

kong Harald er ikke så mye bedre selv, han har blitt tatt i fartskontroll flere ganger før faktisk. Men politiet har bare vinket han videre da de ikke kan gi han bot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...