Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er disse problemene "temperaturavhengig" ?

Altså at de gir seg ved varm motor?

Symptomene på min bil var faktisk at pulseringen og vibrasjonene ble tildels mye kraftigere når bilen var kjørt varm. Rett etter oppstart når bilen var kald var den tilnærmet normal til å begynne med, men etter 15-20 minutters kjøring begynte vibrasjonene. På slutten kunne bilen ikke kjøres med belastning... det var f.eks nesten umulig å komme seg opp selv små bakker.

Skrevet

Problemet er likt om bilen er kald eller varm! Må til tider innom 3 gir før jeg putter den i første eller revers! Så ryker nok på ny clutch og svinghjul.... :(

Skrevet

Har vært borti noen dobbelmasse svinghjul som har vridd seg, riktig nok på div VAG...

Dette fant jeg først ut etter å ha tatt ut girkasse og clutch...

  • 2 weeks later...
Skrevet

De jeg har vært borti med dobbelt masse svinghjul (som har hatt problemer) har skranglet på tomgang med clutchen ute. Dette pga slakke fjærer imellom delene i svinghjulet og de vil stå å slå litt. Den ene jeg byttet på var absolutt helt kaputt gåen, men hadde ikke problemer som nevnt hos trådstarter.

Men selvsagt.. mye rart kan skje inni der. Høres fryktelig dyrt ut det tilbudet. Send meg en PM så kan vi prøve en bedre pris her :)

edit: Kanskje jeg er blind.. men står km på bilen din i tråden?

Skrevet

Takk for innlegg HMSW, det symtomet spm du beskriver med skrangling på tomgang og klutsjpedalen ute, har også merket tendenser til vibrasjoner på enkelte turtall og belastning.

Bilen min er en 525tds 97 touring gått 442.000 km. Ska byttemotor på den snart, så da bli det vel 'nytt' svinghjul også.

Skrevet

Da begynner det nok å bli slitt ja :D

Muligens mer enn bare svinghjulet som er klar for utskiftning da! Godt med ny motor.

Skrevet

dobbelmasse svinghjul er noe møkk hvis man skal ha litt Nm!!

Enkelmasse svinghjul er tingen! Klakker litt mer på tomgang, men må lide litt for å kunne ha litt hk/Nm :)

Skrevet

Enkelmasse svinghjul har jo ikke noe som tar i mot vibrasjoner fra motoren..

dobbelmasse har jo det(2 plater)

Derfor på tomgang så blir det mere støy/vibrasjoner..

alle som driver med diesel tuning(ikke bare chip) setter på enkelmasse svinghjul..

mitt er letta(ikke mye) samt balansert..

Og hvis ikke det "klakker" mere på tomgang så vet ikke jeg.. :)

Skrevet

Nå har jeg byttet clutch/svinghjul og bilen er som "ny" igjen...

Men nå har jeg oppdaget dugg i frontlampene,spurte hos bmw om de dekket dette! Men det gjorde de ikke..12500kr. pr. frontlampe! :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...