Fredrik Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Er disse problemene "temperaturavhengig" ?Altså at de gir seg ved varm motor? Symptomene på min bil var faktisk at pulseringen og vibrasjonene ble tildels mye kraftigere når bilen var kjørt varm. Rett etter oppstart når bilen var kald var den tilnærmet normal til å begynne med, men etter 15-20 minutters kjøring begynte vibrasjonene. På slutten kunne bilen ikke kjøres med belastning... det var f.eks nesten umulig å komme seg opp selv små bakker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eb racing Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Problemet er likt om bilen er kald eller varm! Må til tider innom 3 gir før jeg putter den i første eller revers! Så ryker nok på ny clutch og svinghjul.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Kjør i 4. gir i normal hastighet (50-60 km/t) Trå inn clutchen og rus motoren til 4-5.000 rpm og bråslipp clutchen og gi bånn gass. Slurer den? Da er det utslitt lamell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Clutchen på min bil var helt fin og alle gearene gikk fint i gear... det var svinghjulet som var problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Har vært borti noen dobbelmasse svinghjul som har vridd seg, riktig nok på div VAG... Dette fant jeg først ut etter å ha tatt ut girkasse og clutch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eb racing Skrevet November 11, 2009 Forfatter Share Skrevet November 11, 2009 Takker for alle svar! Skal prøve og ligge på 4gir. og ruse den opp og slippe clutchen for og sjekke sluring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eb racing Skrevet November 25, 2009 Forfatter Share Skrevet November 25, 2009 Har prøvd litt forskjellig. Ingen tegn til sluring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 De jeg har vært borti med dobbelt masse svinghjul (som har hatt problemer) har skranglet på tomgang med clutchen ute. Dette pga slakke fjærer imellom delene i svinghjulet og de vil stå å slå litt. Den ene jeg byttet på var absolutt helt kaputt gåen, men hadde ikke problemer som nevnt hos trådstarter. Men selvsagt.. mye rart kan skje inni der. Høres fryktelig dyrt ut det tilbudet. Send meg en PM så kan vi prøve en bedre pris her edit: Kanskje jeg er blind.. men står km på bilen din i tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 Takk for innlegg HMSW, det symtomet spm du beskriver med skrangling på tomgang og klutsjpedalen ute, har også merket tendenser til vibrasjoner på enkelte turtall og belastning. Bilen min er en 525tds 97 touring gått 442.000 km. Ska byttemotor på den snart, så da bli det vel 'nytt' svinghjul også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Da begynner det nok å bli slitt ja Muligens mer enn bare svinghjulet som er klar for utskiftning da! Godt med ny motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 dobbelmasse svinghjul er noe møkk hvis man skal ha litt Nm!! Enkelmasse svinghjul er tingen! Klakker litt mer på tomgang, men må lide litt for å kunne ha litt hk/Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 klakker et singel svinghjul på tomgang? På hvilken måte forekommer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 klakker et singel svinghjul på tomgang? På hvilken måte forekommer det? mener vel at det nykker litt mer ved løsing og kjøring på veldig lave turtall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 Enkelmasse svinghjul har jo ikke noe som tar i mot vibrasjoner fra motoren.. dobbelmasse har jo det(2 plater) Derfor på tomgang så blir det mere støy/vibrasjoner.. alle som driver med diesel tuning(ikke bare chip) setter på enkelmasse svinghjul.. mitt er letta(ikke mye) samt balansert.. Og hvis ikke det "klakker" mere på tomgang så vet ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eb racing Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2009 Nå har jeg byttet clutch/svinghjul og bilen er som "ny" igjen... Men nå har jeg oppdaget dugg i frontlampene,spurte hos bmw om de dekket dette! Men det gjorde de ikke..12500kr. pr. frontlampe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå