Gå til innhold

Clutch/svinghjul e60/e61!

eb racing
 Share

Anbefalte innlegg

Er disse problemene "temperaturavhengig" ?

Altså at de gir seg ved varm motor?

Symptomene på min bil var faktisk at pulseringen og vibrasjonene ble tildels mye kraftigere når bilen var kjørt varm. Rett etter oppstart når bilen var kald var den tilnærmet normal til å begynne med, men etter 15-20 minutters kjøring begynte vibrasjonene. På slutten kunne bilen ikke kjøres med belastning... det var f.eks nesten umulig å komme seg opp selv små bakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

De jeg har vært borti med dobbelt masse svinghjul (som har hatt problemer) har skranglet på tomgang med clutchen ute. Dette pga slakke fjærer imellom delene i svinghjulet og de vil stå å slå litt. Den ene jeg byttet på var absolutt helt kaputt gåen, men hadde ikke problemer som nevnt hos trådstarter.

Men selvsagt.. mye rart kan skje inni der. Høres fryktelig dyrt ut det tilbudet. Send meg en PM så kan vi prøve en bedre pris her :)

edit: Kanskje jeg er blind.. men står km på bilen din i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegg HMSW, det symtomet spm du beskriver med skrangling på tomgang og klutsjpedalen ute, har også merket tendenser til vibrasjoner på enkelte turtall og belastning.

Bilen min er en 525tds 97 touring gått 442.000 km. Ska byttemotor på den snart, så da bli det vel 'nytt' svinghjul også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelmasse svinghjul har jo ikke noe som tar i mot vibrasjoner fra motoren..

dobbelmasse har jo det(2 plater)

Derfor på tomgang så blir det mere støy/vibrasjoner..

alle som driver med diesel tuning(ikke bare chip) setter på enkelmasse svinghjul..

mitt er letta(ikke mye) samt balansert..

Og hvis ikke det "klakker" mere på tomgang så vet ikke jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...