Heimstad Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Er det webasto orginalt på min 318d? Vet at mange nyere dieselbiler har webasto montert for å oppnå rett driftstempratur under kjøring. Klippet fra Webasto sine sider: Moderne dieselbiler har så effektive motorer at det på kalde årstider er for lite overskuddsvarme fra motoren til å varme kupeen. Løsningen for bilprodusentene har vært å installere en tilleggsvarmer fra Webasto. Denne varmeren kan oppgraderes slik at den blir en fullverdig Webasto motor - og komfortvarmer. Les mer om den komplette varmerens funksjoner under neste punkt: Parkeringsvarmere
Otis Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Ta kontakt med BMW for å finne ut om dere har Webasto. Når dere har gjort det, så kan der ta kontakt med KCL eller bare spørre BMW om dette. På feks ,om e39 så var det bare omprogramering av styringen til Webasto som skulle til, så ble det parkeringsvarmer.
Heimstad Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Ta kontakt med BMW for å finne ut om dere har Webasto.Når dere har gjort det, så kan der ta kontakt med KCL eller bare spørre BMW om dette. På feks ,om e39 så var det bare omprogramering av styringen til Webasto som skulle til, så ble det parkeringsvarmer. Okey. If so at jeg har webasto, og det bare er å omprogramere, er den omprogrameringa dyr?
Otis Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Jeg betalte 850,- ink mva. Antar at det er fast pris på dette, da det ikke skal være så vanskelig.
Andreas1 Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Er dessverre ikke alle som kan programmeres om da det er forskjellige utgaver avhengig av bilens utstyr og om den er solgt med norsk "standardpakke" elelr hva. Min nåværende E39 diesel har eksempelvis ikke mulighet for dette, mens min forrige som hadde største computeren osv kunne programmeres. Som noen har skrevet før her kan det være greit å sjekke dette med BMW
gregus Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Er det webasto orginalt på min 318d?Vet at mange nyere dieselbiler har webasto montert for å oppnå rett driftstempratur under kjøring. Klippet fra Webasto sine sider: Moderne dieselbiler har så effektive motorer at det på kalde årstider er for lite overskuddsvarme fra motoren til å varme kupeen. Løsningen for bilprodusentene har vært å installere en tilleggsvarmer fra Webasto. Denne varmeren kan oppgraderes slik at den blir en fullverdig Webasto motor - og komfortvarmer. Les mer om den komplette varmerens funksjoner under neste punkt: Parkeringsvarmere På min bil er det elektrisk varmer som "hjelper" motoren med å levere varme til kupéen. Samme var det på min forrige bil, men der var det ettermontert webasto i tillegg. På de som har webasto fra fabrikk er det, så vidt jeg vet ikke slik elektrisk varmer. På min fars E61 sluttet ble det feil på webastoen for noen uker siden, og da tok det enormt lang tid før det ble varmt i bilen!
Heimstad Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Okey. Da er det bare å krysse fingre og tær for at jeg har webasto, og at det bare er ei omprogramering som skal til:) Har hatt det på to av de siste bilene mine, og følelsen av å sette seg i varm og isfri bil om morran er priceless. For ikke snakke om følelsen av og klokka 0730 om morran, sende en mms av isfrie vinduer til kollegaer som man vet står å skraper for harde livet:)
Padi Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Hei. Jeg har en tyskimport bil. en 320 dat 2003 model, med digitalt klima og alt. Men hvordan kan jeg finne ut om jeg har en webastor eller om jeg har elektrisk varming eller ingenting. Glenn
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Har også 03 mod 320d tyskimport. Jeg har elektrisk "additional heater" som de kaller det. Du ser et bilde av den elektriske tilleggsvarmeren her: Det er den blanke boksen som er under den store kjøleslangen fra radiatoren. Takker Ole Edition33 for at jeg lånte bildet hannes fra http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=139245&highlight=
Padi Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Takk for svar. Da skal jeg ut å se hva jeg har for noe. Jeg tror det er noe galt fordi så snart som jeg stopper opp i kø eller venter på noen med bilen på tomgang eller renner ned en bakke på gearet begynner tempen og synke i motoren. den stopper ikke å synke før maskinen el halv varm hmmm Glenn
Padi Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Da fant jeg ut av at jeg har elektriske tilleggsvarmeren. takk takk for det...
codex Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 hvor mye koster webasto ferdig installert om en ikke har fra før ? Noen som vet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå