Gå til innhold

Ett innblikk i det norske råne-miljøet?


JonasD
 Share

Anbefalte innlegg

Haha, den skildringen Fredrik, stemmer ganske bra med stereotypisk rølpefest man finner enkelte steder. Rena er jo også et rimelig gudsforlatt sted, men har heldigvis fått høgskolestudenter. Er vel et par Rena-boere her inne også.

Bygutter med høytidelig vokabulær er ikke særlig velkomment av de mannlige gjester på slike tilstelninger...tro meg. Enkelte elverumsinger trenger kun å bevege seg 2 mil sørover før de kan risikere grisebank på bygdefest lang uti skauen... Heldigvis er ikke ting så inngrodd som de var før, for nå er jo internett åpnet mange dører for bekjentskaper. Men enkelte "huleboere" kommer seg aldri ut av de gamle normene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den skildringen Fredrik, stemmer ganske bra med stereotypisk rølpefest man finner enkelte steder. Rena er jo også et rimelig gudsforlatt sted, men har heldigvis fått høgskolestudenter. Er vel et par Rena-boere her inne også.

Bygutter med høytidelig vokabulær er ikke særlig velkomment av de mannlige gjester på slike tilstelninger...tro meg. Enkelte elverumsinger trenger kun å bevege seg 2 mil sørover før de kan risikere grisebank på bygdefest lang uti skauen... Heldigvis er ikke ting så inngrodd som de var før, for nå er jo internett åpnet mange dører for bekjentskaper. Men enkelte "huleboere" kommer seg aldri ut av de gamle normene.. :P

Hehehe... jeg hadde et nesten tilsvarende kultursammenstøt med lokale rånere et par år senere, men det var i Kvam i Gudbrandsdalen. Jeg og en venn fra Oslo, som har slekt i Kvam, var på besøk hos hans onkel og tante. Deres datter var på vår alder og hun hadde noen ganske så søte venninner. Det ene med det andre... vi unge gikk etterhvert ut for å hygge oss på vertshuset Sinclair som den gangen var et typisk samlingssted for lokal ungdom. Det gikk imidlertid ikke spesielt lang tid før halve dalen var gjort oppmerksom på at noen unge kjekkaser fra Oslo var sammen med et par-tre av bygdas fineste koneemner (altså inklusive min venns kusine).

I løpet av raltivt kort tid var store deler av parkeringsplassen foran vertshuset fylt opp med rånebiler der gutta skulle ta tilbake pikene og banke oss. Dette var imidlertid helt uaktuelt så vi løp alle sammen ut en sidevei for å nå bort til min Mercedes-Benz W201 190E 2,3 før de lokale smartingene skjønte hvor vi var. Mercedesen fikk deretter vist hva den var god for da vi i full fart med fem personer kjørte opp på fjellet i retning mot Rondane Høyfjellshotell der min venns famile har en hytte like ved. Etter en kort telefonsamtale på Hotellet der min venn fikk snakket med sin onkel (les: dette var før mobiltelefoner ble allemannseie) forløp resten av kvelden i en meget hyggelig atmosfære på hytta... :wink:

By the way... jeg tror at den nevnte gamle bygningen som brant ned på Rena var gamle Trudvangen Hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...ugly girls in that video....me hate fatchicks:p

Det er litt av hvert i den filmen, men ikke bare fat chicks... bubba´en på det aktuelle bildet vet jeg imidlertid ikke helt hva jeg skal mene om... :lol:

963eatzr3zbslwo9ssl6.jpg

de to var litt mer normale..haha :P

husker vi også endte opp i bråk når jeg bodde i BØ, Telemark..haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...ugly girls in that video....me hate fatchicks:p

Det er litt av hvert i den filmen, men ikke bare fat chicks... bubba´en på det aktuelle bildet vet jeg imidlertid ikke helt hva jeg skal mene om... :lol:

963eatzr3zbslwo9ssl6.jpg

de to var litt mer normale..haha :P

husker vi også endte opp i bråk når jeg bodde i BØ, Telemark..haha :P

Normale? Desverre så kan man snart ikke betrakte slike damer som normale lengre! Det er jo snart bare tykke kvinnfolk i dette samfunnet vi lever i!

Men det var en kul video med masse morro! Likte han som slengte seg ned mens han "pissa" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den videoen, god stemning og bra klipping :D

Bringer tilbake minner...

Kan legge til at jeg kjenner meg igjen i det som blir sagt om Rena her hehe... Holdt meg stort sett på Rena leir, men noen ganger måtte en jo ned til vannhullet.. DET ble det en del artige hendelser ut av... takk gud for de studentene der og at det bare var 3 mil til Elverum... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nesten litt gammel jeg nå :?

Jeg også... :(

Ja de ungdomstidene. :P

Blir litt flau nå når eg ser den videoen, for de driter seg jo ut egentlig, men har jo vært der en gang sjøl...

Må innrømme at jeg har drukket mye øl i baksetet på diverse biler, men ikke i slike tilstander som det der gett... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange kompiser på denne filmen, nydelig med turing og råning..litt negativt bilde de lagde ja, kjenner mange av de i filmen..

Rånebertene i Telemark er SÅ strøkne, ikke mange steder de kommer kjørende i laurel eller 240 uten fjærer og har stilen, hehe..de kunne jo filmet dem når de først var i gang med titties-filming.

Syns det er meget bra at oslofolk får juling jeg, synd det ikke er mer utbredt.. hadde de kanskje blitt litt mer intelligente.. de er jo totalt smakløse og må få inn litt med teskje i blant, makan til arrogante og arbeidsskye folk!

Men men, hva skal man forvente av oslofolket som har hatt en vond oppvekst i 99% av tilfellene..

Var forøvrig på treffet, alltid like gøy hva du har klipt inn i filmen.. hvorfor kunne de ikke filmet absolutt ALT utenom det de har i denne? var mye tøft de kunne filmet den kvelden, men som ikke bli det.

Forøvrig er det INGEN tvil om at gammel volvo er mye tøffere enn bmw hvis det er bensin vi snakkar om.

MEN kan legge til at den strøkneste rypa i HELE Telemark uten tvil, kjører BMW, ikke nok med at det er en nydelig e28 524td, men den er senka og har fine hjul og er HELT strøken! Da snakker vi dame!

Jeg er råner(i Notodden og Bø) :) Lagde film selv denne kvelden, her er mitt bidrag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er meget bra at oslofolk får juling jeg, synd det ikke er mer utbredt.. hadde de kanskje blitt litt mer intelligente.. de er jo totalt smakløse og må få inn litt med teskje i blant, makan til arrogante og arbeidsskye folk!

Men men, hva skal man forvente av oslofolket som har hatt en vond oppvekst i 99% av tilfellene..

Nå må du huske på at det finnes like mye forskjellige oslofolk som bygdegutter. Jeg syntes du generaliserer litt vel mye her nå.

Det blir litt som om jeg skal si at det er helt greit å slå deg ned i oslo fordi du er fra "bygdi" ;)

Alle oslofolk er ikke kaksete pappagutter med pannebånd og lacoste skjorte (som forresten har git meg avsmak for krokodiller som art) vettu. På samme måte som alle "bønder" ikke er innavla landsbyidioter med felleskjøpet-caps, tresko og hjemmebrent i colaflaske på baklomma.

En av mine beste kompiser er oslogutt fra tjukkeste sinsen, han har aldri fullført et år med videregående skole grunnet dårlig miljø og dårlige valg, men allikevel tjener han, etter å ha skjerpet seg, over en mill i året, LOVLIG skattet inntekt.

Det er ikke noe man oppnår ved å være arbeidssky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...