Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

det kommer opp i kjørekomputeren av bremsene er dårlige.

jeg fant kvittering inni mappa at de var skiftet for 30k km siden. varer de ikke lengre enn dette?

jeg tok av ene bakdekket og så, det var ca. 3mm klosser igjen, men skiva så helt fin ut, ingen slitekant. bør klossene skiftes da?

er det noen måte for å få kjørekomputeren til å være stille? hater at den piper i ett sett....

hvor mye koster det for klosseskifte bak på verksted sånn ca?

klossene forran så forresten bra ut.

gjelder forresten en e38, 730ia

takk for all hjelp!

Skrevet

Mine klosser varer ca 5000km. :lol:

Synes ikke 30.000 var så ille, men det varierer jo med kjørestil. Noen sliter omtrent ingenting, mens andre bruker mye. Hvis bilen klager, så er det trolig på tide. Koster ikke stort for klossene og jobben kan du jo gjøre selv..

Skrevet

problemet er at jeg ikke har garasje å stå i, og det er så kaldt og surt å stå ute...

hvilkene klosser anbefaler dere? original bmw eller?

ebc, mekonomen,bilextra ???

Skrevet

IKKE kjøp biltema. De lager en syk lyd. Skivene mine ble kanskje skeive av dem også hvis det ikke var calipteret som ikke gikk helt ut slik at den ene lå på litt. Gamle volvo brukte samme leverandør. Mekonomen har ofte bedre greier, kjøpte bremseskiver der og det var brembo. Ellers nettet, finnes green stuff og annet som hevder å stoppe bilen mye raskere. Billig livsforsikring det.

Kjøp ellers en arbeidslampe for 100kr på biltema eller clas ohlsson. De varmer voldsomt hvis man skal gjøre noe ute på bilen nå. Veldig lett jobb, men husk kabeln med sensor som skal i ene klossen. Sensorn er engangs og gammel kan ikke brukes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...