JTS77 Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Alpina B2 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18083289 Om bare lotto rekka går inn nå...
Lars89 Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Den der har ligget ute LENGE. Gi et bud på 250 så ryker den sikkert.... Men absolutt rå bil som det ikke finnes mange av
Fredrik Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Den der har ligget ute LENGE. Gi et bud på 250 så ryker den sikkert....Men absolutt rå bil som det ikke finnes mange av Det er jo ikke et problem i seg selv at en bil ligger lenge til salgs. Bilen blir ikke automatisk dårligere av det... det er det evt. kun selgeren som gjør. Det å betale nesten 300 festblanketter for en E9 er absolutt for spesielt interesserte. E9 er verdens fineste BMW, men det er en veteranbil nå (i ordets rette forstand).
Mr.Silver Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Må si meg enig med Fredrik her.. Bilen er jo like bra fordi om den har ligget i evigheter ute. Dette er jo så absolutt en bil for spessielt intereserte. Men når det er sagt så er E9 en nydelig bil.
EirikL Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Som Fredrik sier, det er mye penger for en gammel bil. Men for den rette personen er den helt sikkert verdt pengene. Den trenger jo litt TLC ut i fra bildene, spesielt i motorrommet, men det blir jo egentlig bare kosejobbing for en entusiast.
stianosthus Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Den så litt sliten ut til kun å ha kjørt 63.000km, se på pedalene og motorrom for eks.
wicky124 Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 minnes denne lå ute fra privatperson før?at denne ikke var en EKTE alpina?men en ombygd en?men at den hadde rette papirer..hmmm..var noe muffens med bilen...stod også i annonsen at de som var originalfreaks garantert ville rynke på panna av papirene..hmm..
Fredrik Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Den så litt sliten ut til kun å ha kjørt 63.000km, se på pedalene og motorrom for eks. Nja... dette er først og fremst en vurderingssak. Bilen kan selvfølgelig ha flere kilometer på veiene enn eieren påstår, men biler bygget på 70-tallet hadde på langt nær den sammen kvaliteten på bl.a interiøret som idag. Hverken plastdetaljer eller stoff var speielt slitesterkt og overflate finish´en mistet normalt glansen allerede etter et par år. Jeg vil derfor mene at både pedalene, gulvteppet under pedalene og motorrommet ser sånn nogenlunde ut som man kan forvente av en bil som snart er 35 år gammel og bygget på midten av 70-tallet. Vi har imidlertid ikke snakket om E9 og rust ennå...
Lars89 Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Stemmer nok som wicky124 sier her. Bilen er ikke originalt Alpina, men er bygget om på fabrikken e.l. Husker ikke 100% hva det sto. Selv om alle alpina-delene er der blir det ikke en samlerbil da det ikke er matching numbers... Evt. potensielle kjøpere har nok funnet ut av/fått med seg dette og kvier seg for å kjøpe. Denne må nok ned i pris...
Fredrik 90 Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Om den er ekte eller ikke så er det en utrolig flott bil, med lav kilometerstand og en utrolig smaler verdi. Ytelsene er meget imponerende med tanke på at bilen er fra 1975, og hadde jeg hatt penger til det så hadde jeg gladelig bladd opp prisforlangende. Det er nok også noe i det Fredrik sier med tanken på slitasje på diverse ting i bilen.
Inline six Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Hvor lenge har denne ligget til salgs nå? Må da være minst et år+
Fredrik Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Ytelsene er meget imponerende med tanke på at bilen er fra 1975, og hadde jeg hatt penger til det så hadde jeg gladelig bladd opp prisforlangende. Det hadde ikke jeg... man får en helt original E9 3.0 CSi i mint condition for rundt en kvart million kroner og en slik vil jeg heller ha hvis det først skal være. Den aktuelle E9´en er derfor for dyr. Det fantes førøvrig flere andre bilmodeller på denne tiden med nogenlunde identiske ytelser. Porsche 911 Carrera RS 2,7 med 210 HK klarte 0-100 Km/t på 6,3 sekunder og topphastigheten var 245 Km/t. Mercedes-Benz W109 300 SEL med 250 HK klarte 0-100 Km/t på 6 sekunder og topphastigheten var ca. 225 Km/t. I denne sammenhengen er imidlertid en original E9 3.0 CSi idag direkte billig og kan man finne et eksemplar som er nogenlunde uten rust er den trolig interessant i et fremtidig verdiperspektiv. BMW´er fra denne perioden er dessverre ikke helt på toppen verdimessig. Årsaken er at BMW på mange måter var et temmelig sært bilmerke på 60 og 70-tallet. Merket var bl.a ennå ikke etablert som et premium bilmerke i likhet med f.eks Porsche og Mercedes-Benz.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå