xsivke Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Neida, ja - nei, så... Note to self: Siste akt kommer til å bli at jeg reiser tilbake til Bilia og ber de demontere hele webasto-driten, og deretter selger jeg bilen uten mokkelet! Jeg har fått tilbake bilen fra verksted og tilsynelatende ser det ut til at den "virker"... men i steden for at den stopper annenhver gang, så stopper den kanskje nå hver 10'ende. Same story... den starer fint med både fjernkontroll og timer, men etter 2 minutters "oppstart" øker den "frekvensen" og denne "putringen" jeg tidligere har snakket om blir fremtredende... for _meg_ virker det som om denne putringen "kveler" flammen, men shit, jeg vet ikke!!! Har nå fått nok, spesiellt når et autorisert verksted ikke klarer å finne feilen. Det litt komiske er jo at verkstedet ikke har klart å reprodusere feilen, ...iallefall ikke enda! Skal de låne bilen i 2 uker for å finne det ut? Så: FET 525dat med mye utstyr (m-sport, navi + + +) med lav kilomenter selges, UTEN webasto Hei folkens, Jeg har tidligere postet flerer innlegg rundt mine problemer med webasto: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=132569&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=127674&highlight= Jeg har altså en E39 BMW 525dat, som jeg kjøpte av hr.uærlige selger via hr.ikke-skyld-på-meg bilforhandler. Altså, privatsalg gjennom kommisjon der selve forhandleren sitter igjen uten noen form for ansvar. Atlså, da jeg sjekket bilen, sjekket jeg også webastoen. Denne startet jo fint, og dermet trodde jeg at komponenten var i orden! Jeg har kjøpt en bil med Webasto, og derfor bestemte jeg men uansett for å fikse dette. Sjekket litt priser i utlandet, sjekket brukte styre-enheter, via ebay.de, samt kjørt diagnose hos både Kolberg Caspary og BMW. Mitt valg falt på mitt BMW merkeverksted, som jeg ellers er svært fornøyd med (bilia fornebu) ift ny webasto! (red. Caspary sier kjølevann-temp var 28000C, og med det sier BMW: defekt styre-enhet. Bytt greiene!) Bilia har altså byttet Webasto + Eksos + Programmering til bilen. De har i tillegg testkjørt greiene uten problem, altså utført et stykke arbeid knyttet til dette. Da jeg henter bilen, er jo det første jeg gjør å teste greiene, via fjernkontroll, via timer osv... Guess what! Den stopper altså nøyaktig etter 2 minutter og masse hvit røyk kommer sigene... Konklusjonen er da altså at ingen ting er forandret. Deler + Arbeid kom på rundt 15.000,- og der står jeg da! Dette har jo endt med at jeg ikke har villet ta med bilen, og bilia har gitt meg lånebil i mellomtiden. Så da står bilen på verksted fortsatt... Dette er altså et problem som "kommer-og-går" og BMW har jo ment at å bytte hele varmeren ville fikse opp i dette. BMW har i tillegg byttet batteri, viftemotsand og andre komponenter. Tenke bare å informere om min syke historie om webasto (nei jeg smiler ikke før greiene er fikset!) Mine egne teorier: 1.Webastoen puttrer som en mopped! noen ander som opplever dette? Det "kan" virke som om denne "putringen" i seg selv kveler flammen 2.Canbus - feil et annet sted i bilen 3.Spenningsregulator, spenningsfeil. Har bilen min på egen hånd også ødelagt styrekortet på den nye enheten? 4. Sensorfeil, har webastoen egne sensorer, eller leser webasto-enheten temperatoren via canbus? PHEW!
xsivke Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Siterer meg selv. Nå er bilen for andre gang inne hos Bilia, og de har feilsøkt nå i en og en halv uke. De er i kontakt med BMW Norge, da de har funnet ut såpass at bilens "data" ikke gir konsistente signaler. I bilen har jeg lagt 8 video-klipp av at webastoen stopper, da Bilia har problemer med å re-produsere feilen. Er redd dette kommer til å koste sykt dyrt! Har allerede betalt over 16k for webasto (deler + arbeid ++). Neste gang blir det VW PASSAT, 1.6 liter bensin! Hei folkens, Jeg har tidligere postet flerer innlegg rundt mine problemer med webasto: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=132569&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=127674&highlight= Jeg har altså en E39 BMW 525dat, som jeg kjøpte av hr.uærlige selger via hr.ikke-skyld-på-meg bilforhandler. Altså, privatsalg gjennom kommisjon der selve forhandleren sitter igjen uten noen form for ansvar. Atlså, da jeg sjekket bilen, sjekket jeg også webastoen. Denne startet jo fint, og dermet trodde jeg at komponenten var i orden! Jeg har kjøpt en bil med Webasto, og derfor bestemte jeg men uansett for å fikse dette. Sjekket litt priser i utlandet, sjekket brukte styre-enheter, via ebay.de, samt kjørt diagnose hos både Kolberg Caspary og BMW. Mitt valg falt på mitt BMW merkeverksted, som jeg ellers er svært fornøyd med (bilia fornebu) ift ny webasto! (red. Caspary sier kjølevann-temp var 28000C, og med det sier BMW: defekt styre-enhet. Bytt greiene!) Bilia har altså byttet Webasto + Eksos + Programmering til bilen. De har i tillegg testkjørt greiene uten problem, altså utført et stykke arbeid knyttet til dette. Da jeg henter bilen, er jo det første jeg gjør å teste greiene, via fjernkontroll, via timer osv... Guess what! Den stopper altså nøyaktig etter 2 minutter og masse hvit røyk kommer sigene... Konklusjonen er da altså at ingen ting er forandret. Deler + Arbeid kom på rundt 15.000,- og der står jeg da! Dette har jo endt med at jeg ikke har villet ta med bilen, og bilia har gitt meg lånebil i mellomtiden. Så da står bilen på verksted fortsatt... Dette er altså et problem som "kommer-og-går" og BMW har jo ment at å bytte hele varmeren ville fikse opp i dette. BMW har i tillegg byttet batteri, viftemotsand og andre komponenter. Tenke bare å informere om min syke historie om webasto (nei jeg smiler ikke før greiene er fikset!) Mine egne teorier: 1.Webastoen puttrer som en mopped! noen ander som opplever dette? Det "kan" virke som om denne "putringen" i seg selv kveler flammen 2.Canbus - feil et annet sted i bilen 3.Spenningsregulator, spenningsfeil. Har bilen min på egen hånd også ødelagt styrekortet på den nye enheten? 4. Sensorfeil, har webastoen egne sensorer, eller leser webasto-enheten temperatoren via canbus? PHEW!
Cappel Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Ta med Webastoen på jobben, så kan vi sette den inn i bilen min da vel:)
sondre Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Nå vet ikke jeg kjøremønsteret ditt, men småkjøring og Webasto hører ikke sammen, jeg har drept ett batteri på det (ok 2 batterier, men det ene var gammelt) og har konkludert med at minimum en 30 min. kjøretur etter bruk av Webasto må til, i tillegg vedlikeholdslader jeg batteriet når bilen er parkert hjemme. Kulden stjeler MASSE effekt fra batteriet. Bilen min er en strømsluker av rang så jeg vet ikke om dette kan relateres til dine problemer, men jeg har også slitt med at Webasto ikke gikk mer enn et par min og det var batterilader og mye diesel på tanken som eliminerte dette hos meg. PS! Et tips, laderen bør lade 7 amp/t Så prøv å kjøre Webastoen med batterilader på og se om problemet fortsatt kommer.
xsivke Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Iknow Hovedregelen tilsier at man skal kjøre minst like lenge som webastoen har gått. Dvs, 30 min webasto = minimum 30 min kjøring. en vei til jobb for min del er ca 40 minutter. Batteriet er nytt, og etter batteribytte skjedde det ingen forskjell. Jeg freser fremdeles rundt i FordFiesta Leiebil i påvente av telefon fra bilia :/
xsivke Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Når man siterer seg selv får man som regel de beste svarene! Men det er på tide med en update ift min Webasto-historie. Denne boka begynner å bli så bra, at jeg vurderer å oversende manuset til Paramount slik at de kan lage en skikkelig komedie! Vel, oppdateringen er følgende: Bilen ble levert inn den 11.01.2010, og verkstedet "jobber fremdeles" med å finne feilen. Altså, de har faktisk hatt bilen i over èn måned!!! Hei folkens, Jeg har tidligere postet flerer innlegg rundt mine problemer med webasto: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=132569&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=127674&highlight= Jeg har altså en E39 BMW 525dat, som jeg kjøpte av hr.uærlige selger via hr.ikke-skyld-på-meg bilforhandler. Altså, privatsalg gjennom kommisjon der selve forhandleren sitter igjen uten noen form for ansvar. Atlså, da jeg sjekket bilen, sjekket jeg også webastoen. Denne startet jo fint, og dermet trodde jeg at komponenten var i orden! Jeg har kjøpt en bil med Webasto, og derfor bestemte jeg men uansett for å fikse dette. Sjekket litt priser i utlandet, sjekket brukte styre-enheter, via ebay.de, samt kjørt diagnose hos både Kolberg Caspary og BMW. Mitt valg falt på mitt BMW merkeverksted, som jeg ellers er svært fornøyd med (bilia fornebu) ift ny webasto! (red. Caspary sier kjølevann-temp var 28000C, og med det sier BMW: defekt styre-enhet. Bytt greiene!) Bilia har altså byttet Webasto + Eksos + Programmering til bilen. De har i tillegg testkjørt greiene uten problem, altså utført et stykke arbeid knyttet til dette. Da jeg henter bilen, er jo det første jeg gjør å teste greiene, via fjernkontroll, via timer osv... Guess what! Den stopper altså nøyaktig etter 2 minutter og masse hvit røyk kommer sigene... Konklusjonen er da altså at ingen ting er forandret. Deler + Arbeid kom på rundt 15.000,- og der står jeg da! Dette har jo endt med at jeg ikke har villet ta med bilen, og bilia har gitt meg lånebil i mellomtiden. Så da står bilen på verksted fortsatt... Dette er altså et problem som "kommer-og-går" og BMW har jo ment at å bytte hele varmeren ville fikse opp i dette. BMW har i tillegg byttet batteri, viftemotsand og andre komponenter. Tenke bare å informere om min syke historie om webasto (nei jeg smiler ikke før greiene er fikset!) Mine egne teorier: 1.Webastoen puttrer som en mopped! noen ander som opplever dette? Det "kan" virke som om denne "putringen" i seg selv kveler flammen 2.Canbus - feil et annet sted i bilen 3.Spenningsregulator, spenningsfeil. Har bilen min på egen hånd også ødelagt styrekortet på den nye enheten? 4. Sensorfeil, har webastoen egne sensorer, eller leser webasto-enheten temperatoren via canbus? PHEW!
sigvald Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Hei, hva ble enden på visa? fant de ut av feilen. Jeg har også webasto i min 520i touring, men har fått opplyst fra tidligere eier at styrekort er defekt. men dette er jo tydeligvis veldig kostbart, så det blir neppe første prioritet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå