Gå til innhold

520 blir veldig fort varm :(


No SwEaR
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har ett sprøsmål som jeg håper noen kan svare på:) Det gjelder 520'n min, info om bilen:

Mod:94

Motor:2l 24ventiler

Km:270623 (litt fra og til husker ikke helt her jeg sitter)

Men problemet er hvertfall at den går veldig fort varm, når jeg har lekt meg i 2-3 minutter slædda, og herja rundt så tar det maks 1min så ser jeg nåla flytte seg oppover mot rødmerke "/ og da er det fram med skrutrekker og slippe ut luft i systemet:S men det jeg syns er så rart er at det skal danne seg så mye lyft i kjølesystemet hele tiden :S

Men hadde ett annet problem før dette skjedde så tror kanskje det kan han en virkning på det jeg har nå. Det var at den nederste pakningen i ekspansjonstanken hadde ryki, den tanken på bmw er delt i 2 og der nede er det en pakning, men uansett. jeg klinte på pakningssement og det stoppet lekkasjen, men det jeg lurer på er at det kanskje blir sugd luft inn der? så dannes det luftbobler i systemet så det ikke blir sirkulasjon.

Skal ta med bilen på skolen og trykkteste kjølesystemet for å se om det er noen lekkasjer men tviler STERKT på at det er det..

Nå ble dette sikkert veldig dårlig forklart, men hadde håpet på noen innspill :)

Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å bytte termostat nei, men tenkte jeg skulle bytte vannpumpe, termostat og pakninger til ekspansjonstanken:) får se om det blir noe bedre. Vannpumpa har jo aldri blitt bytta så er vel på tide, har hørt at pumpa på m50/b20 ikke skal være så gode.. "/

Men hva er viskos? har søkt litt om det, er det den vifta som er reimdreven? som sitter ved vannpumpa? men hvis den er ødelagt, går den da eller ? :S hadde vært kjekt om noen kunne svart meg på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8804.gif

Den nr2 er viskosen.

Er meget mulig at det er den som er gåen. Blir bilen varm når den står og putrer på tomgang over lengre tid?

Isåfall så er denne rimelig rett å bytte, du må bare huske at mutteren på akslingen som viskosen er festet til er links gjenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpa har jo aldri blitt bytta så er vel på tide, har hørt at pumpa på m50/b20 ikke skal være så gode.. "/

Helt riktig, de er dårlige. Har den gått 270000 er vannpumpebytte ingenting å utsette.

Den blir varm når den står på tomgang ja, men det som er så rart er at når den blir varm så kan jeg bare skru opp lufteskrua til radiatoren og da kommer det en del luft ut og da synker den :S

Men må stå rimelig lenge hvis den skal bli varm på tomgang, er mest når jeg leker meg, herjer osv ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpa har jo aldri blitt bytta så er vel på tide, har hørt at pumpa på m50/b20 ikke skal være så gode.. "/

Helt riktig, de er dårlige. Har den gått 270000 er vannpumpebytte ingenting å utsette.

Den blir varm når den står på tomgang ja, men det som er så rart er at når den blir varm så kan jeg bare skru opp lufteskrua til radiatoren og da kommer det en del luft ut og da synker den :S

Men må stå rimelig lenge hvis den skal bli varm på tomgang, er mest når jeg leker meg, herjer osv ..

Nesten sikker på at vannpumpa di synger på siste verset. Min bil gikk varm flere ganger, og ble fin igjen av å skru opp kjølevannslokket (det var før jeg visste om lufteskruer). Når jeg kom så langt som å bytte pumpa var skovlene sprekt og slurte på akslingen.

Som det fremgår mange ganger her, http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99173 M50 vannpumpe har ikke noe godt ry. Det ryktes at han som konstruerte den hengte seg når han forstod hva han hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpa har jo aldri blitt bytta så er vel på tide, har hørt at pumpa på m50/b20 ikke skal være så gode.. "/

Helt riktig, de er dårlige. Har den gått 270000 er vannpumpebytte ingenting å utsette.

Den blir varm når den står på tomgang ja, men det som er så rart er at når den blir varm så kan jeg bare skru opp lufteskrua til radiatoren og da kommer det en del luft ut og da synker den :S

Men må stå rimelig lenge hvis den skal bli varm på tomgang, er mest når jeg leker meg, herjer osv ..

Nesten sikker på at vannpumpa di synger på siste verset. Min bil gikk varm flere ganger, og ble fin igjen av å skru opp kjølevannslokket (det var før jeg visste om lufteskruer). Når jeg kom så langt som å bytte pumpa var skovlene sprekt og slurte på akslingen.

Som det fremgår mange ganger her, http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99173 M50 vannpumpe har ikke noe godt ry. Det ryktes at han som konstruerte den hengte seg når han forstod hva han hadde gjort.

ja, er det jeg tror også, hvertfall ut ifra det jeg har hørt.. Like greit å få bytta den før det skjer noe mer :)

haha :P men den motor'n har vel ikke noe mer "sykdommer" enn det vel? ikke som jeg har hørt hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe liknende på min bil nå i høst, plutselig en dag jeg sto utenfor butikken og ventet på fruen, med motoren i gang så var nåla plutselig på rødmerkinga. Fikk litt sjokk kan man si, kjøpe en flaske Imsdal å helte på for å komme oss hjem. Men så virka det greit en stund så plutselig så begynte det igjen, men det som var rart var at så lenge bilen var i fart så holdt tempraturen seg stabil, men med en gang jeg stanset så steig den.

Tenkte da mitt om termostat, vannpumpe og leksje da jeg satte den på verksted hos BMW. De beholdt bilen i godt over en uke, og resultatet var en liten sprekk i radiatoren, hvordan kan slikt skje? Hele radiator dritten måtte byttes med dertil kostnader, i tillegg til at jeg var uten bilen i nesten to uker. Godt vi har en Audi som virker utmerket :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...