Gå til innhold

passasjerspeilet beveger når bilen er i Revers? E39!Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 sen 99 mod.

Fikk pålagt solfilm på bilen i går, så regner med at de tok av dørdekslene og noen ledninger. Lurer på om det kan ha forårsaket feilen?

Eller er det helt normalt er speilet beveger seg i det du har satt bilen i revers. Eller er det en innstilling der. Men det beveger seg ikke dersom jeg skyver bort den knappen som aktiverer stilling av speil manuelt.

Kun når den aktiveringsknappen er på førerspeilet, da beveger speilet seg i det man skal rygge, ikke hvis den knappen er skyvet bort til passasjerspeilet.

Noen som har noen ideer her eller er dette normalt?

Takker for svar!

Skrevet

Ja, det er helt normalt. Har kjørt flere 7'serier som har dette. Speilet vinkler seg nedover for at du skal se evt. kansteiner. Bra for felgene.

Men jeg har det ikke på min E39 2003modell.

Skrevet

ok, dersom det er normalt er den noen innstilling på hvor mye den skal vinkle? Synes den vinkler så mye at jeg ser asfalten under bakdøra omtrent :) kunne jo være kjekt å se litt ved siden av for å ikke ripe opp bilen på noe som står ved siden også...

bare lurte på om dette var normalt.

men sålenge jeg kan deaktivere vinklingen ved å aktivere manuell bevegelse så er det jo greit. :)

Takker for svar folkens.

Skrevet

En veldig kjekk funksjon jeg tror man kan få som ekstrautstyr (en del av utvendig speilpakke) på alle BMW'er i dag (mulig det er std. på noen?).

Som tidligere nevnt er det for å se fortauskanter o.l. ved rygging.

Skrevet
Har samme på E46n. Totalt unødvendig, men gøy med ekstrautstyr :D

Totalt unødvendig vil jeg ikke si det er.

Er man redd for felgene sine og må parkere i en trang gate hvor det er fortauskant er det jo fint.

En pose med rekesalat er totalt unødvendig.

Skrevet

Veldig kjekk funksjon når du skal rygge da du får full oversikt. Merker jeg savner det når jeg kjører andre biler.

Skrevet

Er ikke værre enn å dytte på en liten plastknapp da. :wink:

Syns den stiller speilet alt for langt ned så ender bare opp med å justere manuelt uansett :roll:

Skrevet

Er jo derfor den funksjonen er der, sånn at du slipper å trykke på en knapp. Syns ikke min stiller for langt ned, men mener jeg justerte på speilet første gangen sånn at det ble passelig. Etterpå ble det bra hver gang :)

Skrevet

Åpenbart ikke alle som har lært seg å rygge etter speilene her. Justering av speil er da viktig. God opfrisking for rygging med speil er og ta BE sertifikatet. Da ser man hvor "bortkastet" denne funksjonen er.

Skrevet

På e46'n så lurte jeg lenge på hva den jæ**ade duringa var vær gang jeg satt den i revers den første tida jeg hadde den :lol:

Skrevet
På e46'n så lurte jeg lenge på hva den jæ**ade duringa var vær gang jeg satt den i revers den første tida jeg hadde den :lol:

Å herregud Arnesen, skjønte du ikke at det var speilet..daaah... hehe neida,...

Jeg hadde ikke lagt merke til det før jeg se, men da har sikkert de på Mysen Bilglass flyttet på knappen sånn at den funksjonen ble aktivert.

Kjekk funksjon. Men hvordan kan man stille det litt lenger opp og "lagre" det sånn er det faktisk kan brukes av meg også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...