Gå til innhold

Thomas (20) mistet lappen fordi han fester for mye (BMW)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Man skal være edrulig og skikket for å ha førerkort, og det er man ikke hvis man drikker ukentlig.

jo, det er man så absolutt, sålenge man ikke kjører med over 0.2 i promille, det er dere som blir doktrinert på politihøyskolen av noen som er lettere forstyrra.. empati er det noe som heter, det er noe et fåtall av dere er innehavere av.

snut er ut :lol:

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Stoltenberg og co prater jo om velferdsstaten Norge, verdens beste land å bo i.. jeg vil påpeke at der det så absolutt ikke..det sier man kun når man ikke har bodd utenfor grensene.

Det er verdens beste land og bo i, men er verdens værste land og leve i..

Bortskjemte drittunger sier jeg... dere vet virkelig ikke hva dere snakker om... :x

Skrevet
Stoltenberg og co prater jo om velferdsstaten Norge, verdens beste land å bo i.. jeg vil påpeke at der det så absolutt ikke..det sier man kun når man ikke har bodd utenfor grensene.

Bortskjemte drittunger sier jeg... dere vet virkelig ikke hva dere snakker om... :x

javel? jeg har bodd i tre land utenom Norge.. Man har ikke økonomisk sett det bedre i de andre landene, folk er varmere og byene lever i motsetning til her, det er udiskutabelt, Norge er det mest tafatte landet på det områder, restriksjoner/avgifter i hodet og ræva. Vi tjener kanskje mest, men utvilsomt betaler vi mest avgifter også, så da er det ikke noe forskjell på de andre litt "fattigere" landene heller.. og der SKJER det faktisk noe!

Skrevet

+1.

Skrevet

Fredrik: kom med en liten redegjørelse for hvorfor du mener at Norge er best og bo i? eller hvorfor Danmark ikke er det?!

Jeg kjenner ikke til Danmark dessverre, men vil gjerne høre litt skrekkeksempler, så jeg lærer noe i kveld også.

Skrevet

javel? jeg har bodd i tre land utenom Norge.. Man har ikke økonomisk sett det bedre i de andre landene, folk er varmere og byene lever i motsetning til her, det er udiskutabelt, Norge er det mest tafatte landet på det områder, restriksjoner/avgifter i hodet og ræva. Vi tjener kanskje mest, men utvilsomt betaler vi mest avgifter også, så da er det ikke noe forskjell på de andre litt "fattigere" landene heller.. og der SKJER det faktisk noe!

Vel... etter å ha bodd nesten 13 år i utlandet samt reist veldig mye rundt omkring i verden opplever jeg den jevne nordmann som uforskammet bortskjemt. Det er bare syting og klaging tiltross for at få om noen har like mye som nordmenn. De fleste land har faktisk et strengere lovverk enn Norge. I Tyskland er det f.eks påbudt å gå med legitimasjon (ausweise) slik at politiet kan sjekke din identitet til enhver tid. Svært mange land har også flere avgifter og større skatter enn Norge (f.eks Sverige og Danmark).

Skrevet
Skjønner ikke helt hva dere ikke skjønner med dette!? Man skal være edrulig og skikket for å ha førerkort, og det er man ikke hvis man drikker ukentlig. Og da blir det en forvaltningssak. Regner nok med at vg.no ikke har alt av opplysninger i saken. Men men! :)

Da får du komme å ta lappen min da, og temmelig mange andre i Norges land. Skjønner faen ikke hvorfor jeg ikke skal være skikket til å ha lappen fordet jeg unner meg litt morro i helgene etter ei hard arbeidsuke?

Politiet har sikkert bare sett seg lei naboklager etter vorspiel hos han og fant ut at lappen svidde mest og miste..

Skrevet

Politiet har sikkert bare sett seg lei naboklager etter vorspiel hos han og fant ut at lappen svidde mest og miste..

Det tror jeg også og det er ikke så lang tid siden vi hørte om en nogenlunde tilsvarende historie fra Stavanger. Rent psykologisk tror jeg denne teknikken svir ganske så kraftig for noen av de værste unge busene... og den virker nok også ganske så preventivt overfor alle de andre unge kjekkasene.

Skrevet

Dessuten er det en myte at skattenivået er så høyt i Norge. Må betale mer skatt i Tyskland, men mindre avgifter så klart.

Nei, har lite å klage på i Norge hvis en ser veldig stort på det. Sånne ting som "gratis sykehus", høres i det daglige ut som politikerpreik. Men hvis du har noen som ligger og holder på å dø på et sykehus hjelper det fælt at du ikke må tenke på penger på toppen av det hele...

Skrevet
Dessuten er det en myte at skattenivået er så høyt i Norge. Må betale mer skatt i Tyskland, men mindre avgifter så klart.

Nei, har lite å klage på i Norge hvis en ser veldig stort på det. Sånne ting som "gratis sykehus", høres i det daglige ut som politikerpreik. Men hvis du har noen som ligger og holder på å dø på et sykehus hjelper det fælt at du ikke må tenke på penger på toppen av det hele...

Ja... slikt tar mange nordmenn for gitt. I de fleste land i verden har alt for mange ikke råd til å ligge på et sykehus... ikke har de råd til en privat forsikring (les: de fleste land har ikke en offentlig sykeforsikring) og ikke har de råd til en forsikring som dekker tap av inntekt i den perioden man ikke er på arbeidet. Det er f.eks denne urettferdigheten President Obama vil til livs i USA... selvom planen om en offentlig sykesikring i USA faktisk først ble lansert av President Clinton.

Skrevet

Nå synes jeg det er på tide at du slutter å prøve å oppdra folk her inne. Så vidt meg bekjent, så har du to barn. Du burde bruke din tid på dem istedet for å oppdra "barna" her inne.

Den form for hersketeknikk du utviser her misliker jeg sterkt. Det er ikke alltid at de her inne er de mest tilårskomne, så den autoriteten du har opparbeidet deg gjennom å klippe-og-lime fra wikipedia, ams og andre tidsskrifter, for så å klaske det sammen til en doktoravhandling av et innlegg, gjør ofte et stort inntrykk på ung og mottakelig ungdom.

Det å være så tilhenger av velferdstaten tror jeg ligger i et underbevisst ønske blant folk om å føle seg stor og rik, siden man kan gi til de fattige. Det er derfor du og den øvrige lunkne lyseblå høyre-gjengen liker velferdstaten så veldig.

Så til slutt, det er mye som er galt i Norge. Men i forhold til mange andre land så har vi det bra her, vi har det komfortabelt. Jeg har bodd i USA som barn, og derfor vet jeg litt om hvordan det er i andre land. I tillegg har jeg venner fra tidl. DDR, Frankrike, USA, i tillegg har jeg blant annet en venninne som studerer for tiden i New York. Man får inntrykk og skildringer fra deres hverdag i deres hjemland, og i forhold til Norge - og omvendt. Norge er ikke et imponerende land når man ser hvor mye penger man har til rådighet i forhold til hvor lite man får til.

Norge er ikke verdens verste land å leve i, men hvis slike meningstyranner som deg, "nu går alt så meget bedre"-Fredrik, får bestemme, så blir det fort enda verre. Kritikk til forvaltningen og ordensmyndighetene er på sin plass. Slik fascist-snut er siste sort!

Skrevet

Vel... etter å ha bodd nesten 13 år i utlandet samt reist veldig mye rundt omkring i verden opplever jeg den jevne nordmann som uforskammet bortskjemt. Det er bare syting og klaging tiltross for at få om noen har like mye som nordmenn. De fleste land har faktisk et strengere lovverk enn Norge. I Tyskland er det f.eks påbudt å gå med legitimasjon (ausweise) slik at politiet kan sjekke din identitet til enhver tid. Svært mange land har også flere avgifter og større skatter enn Norge (f.eks Sverige og Danmark).

joda, men det spørs hvilke området det er snakk om. Jeg tenker i utgangspunktet på avgifter og ett elendig lovverk som er så fjernt fra fornuften at det svir. Ikke strengt lovverk, men ufornuftig, skreiv feil i forrige innlegg om jeg skreiv at det var strengt. Men det er utvilsomt meget strengt på den inntektssiden, mens det er meget slapt på kostnadssiden.

Jeg syns at 7800kr i bøter er LATTERLIG høgt for 85 i 60-sona. Mens den avvikende advokaten som voldtok ei jente og fikk 36 timers samfunnsstraff er det stikk motsatte.

Hvor er fornuften? er det virkelig ingen som har hjernekapasitet nok til å se at dette ikke er et fornuftig?!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...