Gå til innhold

Flobbens 318d LCI, ny bil på gang

flobben
 Share

Anbefalte innlegg

Kult med toning, mulig det blir det på min også til våren..

Synes forbruket ditt virker høyt?

Min E92 320i (bensin) coupe med manuell ligger på 0,73 på mila i snitt iflg computer.. Den har gått mellom 2.500 og 3.000km nå..

Blir brukt altfor lite, men kvier meg for å ta den ut i dette været, da blir det stort sett firmabil isteden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm må si at fremkommeligheten ikke akkurat er imponernde i disse snørike tider.

Ble liggendes bak naboens landcruiser opp en bakke hvor han var så snill og tenkte at han skulle prøve om han klarte bakkestart, og dermed stoppet opp, noe jeg da også måtte gjøre siden jeg lå rett bak han.

Han kom igang uten problemer, noe som kanskje ikke er så imponerende, mens jeg ikke hadde sjangs i havet. Verken med eller uten dsc. Snakket med han i etterkant og det viser seg atx toyotaen stod på sommerhjul ennå. Etter å ha lest hvordan Richie85s bilv fungerte med dårlige vinterhjul så synes jeg at jeg på nye vitnerhjul burde ha kommet opp der han kom opp med sommerhjul...men men, det sier kanskje litt om hvor bra firehjulstrekken på landcruiser er... håper jeg.

Ellers så har det ene BMW emblemet på felgen foran falt av :twisted: får stjele et fra sommerfelgene i mens, men irriterende at de ikke sitter bedre fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par vinterbilder av bilen siden alle driver å legger inne det for tiden.

Brukt mobil for å ta det så kvaliteten er vel ikke allverden.

qimsrerkd9jg83ydksru.jpg

Ser litt corny ut sotinga på vinduet foran her, er ikke sånn in real life så vet ikke helt hvorfor det ble slik på dette bildet.

hyqe5zzaz7joqbtt0z2x.jpg

Ellers så tror jeg snart at jeg må finne meg en varm garasje, da hjulbuer er fylt med snø, og kanalene er bare en stor ishaug.

ellers er vel en vask snart på tide, så får se hva man får til, men frister ikke akkurat når det er så kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ja da var bilen nyvasket (i går) og emblemer til felgene på venstre side var hentet ut fra utstillingshjula på Bilia. Av en eller annen grunn hadde begge på venstre side falt av.

Ellers må jeg si at en e92 xdrive(320) går betydelig bedre en 318.

Kjørte ut til ski i stad og hadde en ved siden av meg hele veien, i det vi kom til bunnen i den nye tunellen fra langhus til ski ga vi begge gass. Jeg hadde desverre lagt min i 6 gir så han stakk i fra med engang, men etter å ha fått gira ned så ble i hvert fall ikke avstanden økt så betraktelig.

Nå viste det seg at begge to faktisk skulle til Bilia så fikk spurt hva han hadde, og det var da 320 xdrive med automat.

Ellers så fikk en Auda selger prøve bilen i går og han var imponert over hvor bra den gikk, han kjørte fortiden en a5 2.0t (170 hk?) med multitronick og han mente min gikk nesten like bra som hans, så hadde vært morro og hatt en 320d for å se hvor mye bedre den går en Audaen.

Ellers så tenkte jeg å se litt på sommerfelger til uken, noen som har forslag på hva man skal velge? Svarte med kromkant? Vanlig sølvgrå? 19" eller 20"? Vanskelig dette altså

Ellers så viser kjørekomputeren fortsatt 0.83 - 0.85 i snitt, så nå håper jeg det snart blir litt varmere og mindre kø fra jobben slik at det kan synke betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter man i spenning på en pakke fra e-92lightning med et sett gp thunder 8500k til AE og carbon look på emblemene foran og bak.

Ellers så har man også lagt igjen en bestilling hos Øyvind dekk og bil på disse http://www.felgimport.no/wip4/product_detail.epl?id=435957&cat=13315&brand=1053&model=1419&type=15744&size=19 så nå ønsker jeg bare at sommeren skal komme fort 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger på 0.75 på bare bykjøring,målt over siste 3mnd inkl. endel tomgangskjøring.

Ser nå som det har blitt litt mildere (ca 5-10 minus) og at den har passert 2000 km så har den blitt snillere.

Kompisen min som selger disse bilene fortalte at han 520d først ved 10 000 virkelig begynte å bli snillere og gikk bedre så er vel bare snakk om å få den ordentlig innkjørt så blir det nok bedre, selv om jeg håper jeg ikke må kjøre 10 000 først :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter man i spenning på en pakke fra e-92lightning med et sett gp thunder 8500k til AE og carbon look på emblemene foran og bak.

Ellers så har man også lagt igjen en bestilling hos Øyvind dekk og bil på disse http://www.felgimport.no/wip4/product_detail.epl?id=435957&cat=13315&brand=1053&model=1419&type=15744&size=19 så nå ønsker jeg bare at sommeren skal komme fort 8)

Det blir spennende å se hvordan det blir med de felgene. Ser at de er ET30, det er ganske lavt innpress på en e90 LCI. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hvordan det blir med de felgene. Ser at de er ET30, det er ganske lavt innpress på en e90 LCI. :wink:

angående et så skulle selger sjekke opp litt rundt det, sånn at vi er sikre på at det passer, men han preferanser er jo lengre ut jo bedre så skal ikke se bort i fra at de kommer til å sitte langt ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden veimyndighetene har bestemt seg for å ta igjen den tapte saltingen mens det var relativt kaldt ute så går det ikke akkurat lenge mellom hvergang bilen trenger å vaskes litt. Siden jeg hadde litt ekstra tid i dag stakk jeg innom den lokale bensinstasjonen der og lånte vaskehallen.

Ble bare spylling og ikke noe svamping da jeg var over med svampen senest i helgen.

Under

ezuqzvp5x25jw54txbbl.jpg

Resultat

4n0naw7bae35isdlimvn.jpg

Når man endelig kom seg hjem

s7x1lr1dcnontv0wsj8m.jpg

I tillegg så har pakke fra e92-lighting.com kommet fram og da ble det montering av disse

x6zl0383oh2hfy0mghjz.jpg

Resultat

61axdlj53fdvor26pduc.jpg

og disse.

nlztd1gqfijpfs457yp7.jpg

Så nå har den carbonrondell på panser og bakluke.

Ellers så håper man at man ikke finner noe mer "must have" til bilen på en stund. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha sett ovangs bil 24jan14.jpg med svart grill og nyrer så ble bimmian.com besøkt og ordre lagt inn.

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og sjekke postkasse titt og ofte utover uken.

Ganske sikker på at resultatet blir veldig bra. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...